JEg fikk kjøpt soyamel på helsekosten, men det inneholdt 20g karbohydrater.....har ikke brukt det ennå, for jeg vet jo ikke om det er riktig....:confused:
HVor kjøper dere soyamel eller soyaprotein....:confused:
Hvor mange g karbohydrater inneholder det:confused:
Pris:confused:
Må innrømme at jeg syns soyaproteinen som selges på ketolyse hjemmesidene er dyr...:_oy:
Og jeg er på jakt etter rimeligere alternativer.....
Nei det er ikke det samme. Soyaprotein er det vi skal bruke.
Scroll helt ned til bunnen av siden her, så finner du flere tråder med samme spørsmål :ja: Der står det både forskjell og tips om hvilke som er billigst.
Hei. Jeg var på helsekosten og kjøpte meg en boks med Multipower Power Shake Soya Protein i dag, så jeg håper det er rett.
Næringsinnhold på denne pr 100 g:
Energi 1654 kj, Protein 86 g, Karbohydrat 0,2 g, Fett 5,1 g.
Jeg kan ikke forstå noe annet enn at denne må være bedre enn soyaproteinen som vi får kjøpt på Ketolyse?
Den på Ketolyse har dette: Næringsinnhold pr 100 g:
Energi; (380 Kcal) 1590 kJ
Protein: 88g
Karbohydrat 2,8g
Fett 1g
Hvilken er best å bruke tro????
Jeg kjøpte ei bøtte med 3 kg soyaprotein fra Norkost, 3113 Tønsberg. Tlf 40484884. Pris kr 329 + frakt.
Egner seg kjempegodt til brød. Har ei ny oppsrift som ikke er så aller verst.
5 egg, 2 dl rømme, 2 ss bakepulver, (piskes sammen) 100g kruskakli (bland den sammen med 2 -3 dl vann før du blander det i røra, hell av det vannet som ikke har trukket inn i klien, eller hell på mer, 50 gram knust linfrø. og ca 200 gram soyaprotein (ha i så mye at du får en noenlunde ok brøddeig)
Putt alt sammen opp i ei stor brødform, bruk for all del bakepapir, ellers blir det bare smuler når du skal ta ut brødet.
Stekes på 180 grader i 50 minutter. Her får du et stort brød som tilsammen innholder 15 karbohydrater. Rister du brødet før bruk, kan du leve nesten normalt og spise brødskiver med pålegg til frokost og kvelds, ikke bare spise pålegg.
HUFF DA! Jeg har brukt soyamel istedenfor soyaprotein. De var tomme for protein, så derfor kjøpte jeg melet, og trodde det var det samme. Må løpe og kjøpe da!
Hei. Jeg kjøpte boksen med soyaprotein på Helsekostbutikken "naturli vis". Den er på 750 g og kostet 339,-.
Beklager at det tok sånn tid før jeg svarte, men leter sånn etter innleggene jeg skriver på. Dette er helt nytt, men det blir vel bedre med tiden:confused:
Lurer på innholde på den som "troll" kjøpte på Norkost i Tønsberg?
Den var jo egentlig kjempebillig, men er det mere karb i den, så er man jo like langt. Håper du kan svare meg på dette:D
Hei. Soyaprotein fra Norkost i tønsberg får du kjøpt på nettet. Spannet er på 3 kg, det ble totalt 491,- (spannet + frakt ) Den heter så mye som Activate gemma Nøytral og innhold pr 100 g: energi 346 kalorier, protein 81,5 g (24,45g), karbh 1 g (0,3g), fett 1 g (0,3g)
Håper dette ble til hjelp.
Ser ikke ut til at de har nøytralt soyaprotein på norkost lenger... Vil forresten nevne at det finnes et soyamel på markedet som kun har 4 gram karber pr 100 gram. Speilberger er merket. Det smaker dog fortsatt hoppetau.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.