< Tilbake til oversikten

Hva er egentlig karbohydratinnholdet i dette?

aldrimerjollycola sa for siden:

tenkte å kjøpe litt snadder på lavkarbopikene, jeg vil jo gjerne ha litt lørdagsgodt!!
men skjønner ikke alltid dette her med netto og sånn...
feks:
Ingredienser: Maltitolsirup, hvetemel, maltitol, polydekstrose, vegetabilsk olje, surhetsregulerende middel; eplesyre, aroma, fargestoff (E150), søtningsstoff: sucralose.
Nettovekt: 50g
Næringsinnhold per 50g: kcal 200, karbohydrat 40g, sukkerarter 0g, sukkeralkoholer/polyalkohols 40g, fett 0g, fiber 0g, sodium 0g.
0 netto karbo.
:confused:
er det virkelig 0 karber i denne?? har litt problemer med å tro på det...
har noen en forklaring?

ser at skriften fra innholsfortegnelsen ble en smule forstor!
der det står nettokarb er med i innhol, tiltross for sin lille skriftstørrelse, altså!

Carisma sa for siden:

jepp, det er 0 karber. Sukkeralkoholer tas ikke opp, og regnes derfor ikke. Men det er vel en regel om at man regner 1g kabr om det står 0 for å være sikker.

Everio sa for siden:

MEN, hvetemel står som nummer to i innhold, og som jeg har lært er det ganske mye av dette uansett da?

Carisma sa for siden:

Hvilket produkt er det?

Gerd sa for siden:

Siden hvetemel kommer som nr. 2 i rekka, MÅ det være karber i dette produktet.... :ja:
Send en mail til de og spør om dette er feilmerking,.
Vet at ting har vært feilmerka før også.

ja, så står det jo 40 g kph pr 50 g vare...
og det er jo ikke så mye fiber her heller, så det kan jo ikke trekkes fra...

blir litt usikker her altså...
så sukkeralkoholder blir i utgangspunktet medregna i kbh, men det gir ikke utslag på det totale nettoinnholdet? :confused:

Areola sa for siden:

Hvetemel inneholder karber, så her må det jo være feil.
har du link til varen?

har sendt en mail til pikene, de har sendt mailen vidre til leverandør, så får vi se hva svaret blir!

Madamim sa for siden:

Mulig det er 40 gr karbohydrat og 40 gr sukkeralkoholer?

Nille sa for siden:

Ja det er er OGSÅ. Men er det hvetemel i er det i praksis UMULIG at det er 0 karber !

Nå er det ikke forpliktet til å oppgi karboinnhold under 1 gram pr 100 gram, men allikevel.... Jeg syns det høres veldig rart ut.

trillian78 sa for siden:

Fikk du noen gang svar på den e-posten aldrimerjollycola? Kom over sour punk på butikken i dag og gomlet i meg en haug før jeg så at de inneholdt hvetemel :eek: Det går jo virkelig ikke an at de da har 0 karber.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.