Dette er noe jeg lurer på, for jeg opplever å få vondt i magen av fløte, rømme og ost av kumelk, i tillegg til at jeg ikke kan gå ned i vekt ved inntak av det.
Jeg har forstått det sånn at det skyldes kaseinet (melkeproteinet) som kan provosere til omdannelse av glukose i kroppen.
Så har jeg blitt fortalt at geite- og bøffelmelkprodukter oppfører seg annerledes, jeg vet ikke hvorfor, men er det noen som kan bekrefte eller dementere dette, og om det stemmer, hva er grunnen til at det er sånn?
Min datter tålte ikke melk når hun var liten. Fikk allergi og vondt i magen. Hun fikk geitemelk og elsket det. Det eneste dumme var at det luktet geit av bleien. :lol:
Både med mageproblemer og vektstans/oppgang?
Tåler å spise litt ost og rømme, altså litt. Men da stopper vekten opp, og fløte går jeg opp i vekt av (og får veldig vondt i magen).
Kanskje du skulle prøve å se om du tåler det. Da åpner det seg noen små nye muligheter. Jeg har smakt flere veldig gode. Kjøpte en på ostehuset i Stavanger som var veldig mild. Ellers kan du få Haukelichevre med mye sterkere geitesmak. :)
Skjønner det da. Antar du har utsatt deg for nok nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.