< Tilbake til oversikten

Ketose etter tre dager, vanlig?

NinaOp sa for siden:

Jeg begynte på Ketolyse mandag og i går sjekket jeg med sticks første gang, de var ganske mørkelilla. Spiser etter boka, med egg og bacon, omeletter, kjøtt og grønne saker og ting;)
Bruker mye ost, steker kjøttet i Tine smør, har extra virgin oliven olje på salaten og bøtter innpå med vann.
Er det vanlig å komme i ketose såpass raskt? :confused: Altså, misforstå meg rett, er jo kjempefornøyd med det, men trodde det tok oppi mot en uke før man var i ketose, mulig jeg har misforstått noe..:o
En annen ting jeg lurer på er, er det greit å ikke veie seg? Ser mange som teller hundre-grammene, er det virkelig nødvendig? Tenkte meg å ta det mer på gefülen og stoppe når jeg passer inn i yndlingsjeansen min, som befinner seg en ca 15kg unna. :D
Ser mange skriver at ketose kjenner man fordi man føler seg litt "høy", mens jeg ikke kjenner stort jeg, kanskje bare litt "tingly" i kroppen..Er det slik det skal være, eller vil jeg oppleve en "opptur" etter en periode?
Gleder meg til å bli bedre kjent her inne på forumet, og kunne dra nytte av alles kunnskaper og erfaringer.
:klem: Nina

Schmoopy sa for siden:

Jeg kommer i ketose etter 2 dager, og har lest om flere her som gjør det etter bare en dag, så 3 er helt normalt ja;)

Jabba sa for siden:

Å komme i ketose kan gå veldig fort. Men ikke test med stix om morgenen - da kan resultatene vise feil da de fleste av oss har ketoner i urinen etter en lang natts faste.
Jeg ble rastløs de første dagene i ketose, spesielt slet jeg med å få sove om kvelden. Men det gikk fort over.
Høres ut som om du har en super holdning til vekt! Fortsett med det! Ingen som sier du behøver å veie deg - bruk buksa di som mål!!

Kitt sa for siden:

Jeg bruker ca 36 timer på å komme i ketose. Fra 2-5 dager er vel normalt.

Sticksen skal brukes om kvelden, 2-3 timer etter siste måltid for å vise korrekt utslag!

Syns det høres fornuftig ut å ikke veie seg!:ja:

Mange blir altfor opphengt i vekten og blir skikkelig deppa for litt oppgang eller "for lite" nedgang!

Noen bruker bare målebånd.

Lykke til med å komme inn i yndlingsjeansen!:heia:

Gerd sa for siden:

Hei.

Du har fått svar her, men jeg må bare innom å si:

Åhhh for en flott tankegang du har :klem:

NinaOp sa for siden:

Da tror jeg at jeg dropper vekta jeg:D Og egentlig er vel vekt bare ett tall..? Få kroppen inn i shape( og jeansen:p) er vel egentlig det viktigste.
En annen sak er at jeg lurer på om jeg egentlig får i meg nok fett.. Jeg steker som sagt alt i Tine Smør, spiser endel ost, bruker olje på salat osv. Er det nok, eller trenger jeg ytterligere fett i maten?
I går lagde jeg en kylling panne med en DIGER klump smør i, sambo var helt sjokka han:eek:
Skal handle inn fløte og slikt i dag tenkte jeg, slik at jeg kan bruke som saus.
Aldri spist så god lunsj som nå jeg, mine kollegaer så litt sjalu ut i går, de spiste brødskiver, mens jeg fråtsa i salat med 200g stekt kyllingkjøttdeig, fetaost, rømme, oliven og masse annet deilig.:hungry:

Kitt sa for siden:

Mange her sverger til enten Cocosa eller MCT- olje for å være sikre på å få i seg nok fett!
Vet noen bruker Cocosa i kaffen og noen tar shots med olje!:eek::eek::eek:

Areola sa for siden:

Så lenge du føler deg bra og føler at du går ned behøver du ikke bekymre deg over å få i deg nok fett. Det hørtes bra ut, det inntaket ditt. Bare husk å kanskje legge til litt ekstra fett når du spiser magert kjøtt, feks kylling.

lokkebiff sa for siden:

Ville bare signère Gerd her, samt ønske deg lykke til :blomster:

Husk på å drikke nok vann da (mørk stix kan indikere konsentrert urin, altså for lite væske)
Fett forbrenner fett - vannet skyller det ut :ja:

NinaOp sa for siden:

Takk det skal jeg passe på! Drikker anslagsvis 2,5 liter om dagen rent vann, i tilegg skal det kjøpes inn diverse mineralvann i dag, som fks Farris. Jeg drakk litt lite i går, det kan kanskje forklare den mørkefargen ja..:veitikke:

Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen, dette er det desidert koseligste forumet jeg har vært borti! Alle er bare ute etter å støtte hverandre og hjelpe hverandre fremover, og de egenskapene er virkelig en mangelvare ellers i samfunnet.:love:

Kitt sa for siden:

Vi har treff på Djengis i Torggt. kl 18 i morgen!;)
Kommer du en tur, vil du oppleve at alle er vel så hyggelige IRL!

NinaOp sa for siden:

Kitt: Å jeg skulle så gjerne ha kommet men i morgen har jeg allerede planlagt noe annet.. Men blir gjerne med neste gang! :klem:

Muff-muff sa for siden:

Jeg ville bare kommentere at jeg synes det er flott om du lar være å veie deg. Jeg gjør det samme, med fokus på helse. Jeg merker jo at jeg har gått ned i vekt, men jeg er ikke det minste nysgjerrig på hvor mye jeg eventuelt har mistet av kilo.

Det er svært mange her som er utrolig opptatt av vekt og jeg tenker ofte at det er noe usunt. Da snakker vi nok en gang om en ny slankekur. Jeg får følelsen at enkelte bare teller ned kiloene til de kan spise "som normalt" igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.