Jeg elsker konjakk og tåler tydeligvis dette uten å ødelegge for ketolysekuren. Mulig det går tregere enn uten, men det tåler jeg ettersom konjakk smaker så godt. Har forsøkt å finne ut av det med sukkerinnholdet i konjakk, men ingen kan svare meg. Har nå kjøpt både vanlig konjakk og brut og tenkte jeg skulle sammenligne disse. Noen som har peiling på sukkerinnhold i konjakk???
Konjakken min er ekte. Har drukket dårlig brandy også uten at det gav videre utslag på kuren. (Så vidt jeg vet) Gjorde derimot ikke særlig for smaksløkene mine. Uansett kan jeg nå drikke konjakken min med enda bedre samvittighet. Ehhh, ikke at jeg fikk dårlig samvittighet tidligere heller hehe.
Jeg la merke til en ting i dag som jeg ikke har tenkt på tidligere. Jeg legger inn alt jeg spiser i næringskalkulatoren på diett.no. I går var jeg på 68% fett totalt. Jeg drakk (som vanlig :)) et 118 gr glass rødvin på kvelden. Da gikk fettprosenten min ned til 61% i totaloversikten! Jeg har drukket "masse" rødvin i løpet av kuren, uten at det har syntes å spille noen rolle fra eller til.
Karbohydratene i vinen er jeg ikke bekymret for, men hvis alkoholen gumler i seg fettet fra kosten min, da er det litt verre. Jeg sliter jo med å holde meg rundt 70% i utgangspunktet. Noen synspunkter?
Hei!
Rart at vi skal være så forskjellige? Drikker jeg rødvin, stopper vekten fullstendig, mens andre ikke ser ut til å noen problemer med å drikke rødvin. Hvitvin, derimot, kan jeg drikke og fremdeles gå ned. Men nå drikker jeg hvitvin bare på sommere, da....:o
Men husk - som noen har nevnt tidligere - vi tåler bare halvparten alkohol når vi er i ketose som ellers!
Takk for tipset om næringskalkulatoren i diett.no- den var jeg ikke klar over!
God helg!
Denne tabellen er mye mer omfattende enn det bittelille utdraget som finnes på lavkarbo.no. Den inkluderer også andre næringsstoffer i tillegg til fett og karbohydrater, slik at du kan følge med på hvilke matvarer du bør få i deg mer/mindre av.
Programmet "Mat på Data" (håpløst navn) har hele tabellen inne, men jeg synes portalen er mye mer brukervennlig og oversiktlig.
Jeg har også hørt at man tåler mindre alkohol i ketose, men det har jeg ingen planer om å finne ut av :)
Fettprosenten går ned fordi du har fått i deg mer karber, ikke fordi du "mister" fettet:)
Altså. Ah, jeg er så dårlig til å forklare.. :o
om de 68 % med fett er 100 gram, så forblir de 100 gram, men når du legger til mer karber går det da kanskje fra 15 til 18 gram. Altså blir energifordelingen annerledes.
Men grammene med fett forblir 100 gram :)
(om du skjønte hva jeg prøve å få fram skal du få diplom :p)
Hehe - jeg skjønte hva du mente, og du har helt rett. Jeg hadde brukt "feil" rødvin i listen over ingredienser. I stedet for 0,5g karbo per glass, brukte jeg 2,5 gram. Dermed ble prosentandelen karbohydrater uforholdsmessig høy (og feil). Føler meg litt dum nå :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.