< Tilbake til oversikten

Det gikk plutselig et lys opp for meg

safran sa for siden:

De siste dagene har det blitt tydelig at det er fløte og/eller rømme som førte til at jeg de to første ukene gikk ned, og de to neste gikk opp igjen.
Og så begynte jeg å tenke: Jeg har sakte med sikkert fått på meg kilo per kilo de siste årene, selv om jeg egentlig ikke spiser særlig usunt. Kan det være fordi jeg ikke tåler melkeprotein? :eek: Jeg drikker kaffe med melk i hver dag, og bruker kesam i moderate mengder. Kan det være en sammenheng mellom partystoppere i ketose og partystoppere utenfor ketose?

Superleila sa for siden:

Det vet jeg egentlig ingenting om, men det er vel absolutt mulighet for at det er en sammenheng der altså... Prøv litt uten en stund å se hva som skjer, er ikke umulig at det er din partystopper både nå og på annen kost!!

QueenConnie sa for siden:

Ja! det kan være en sammenheng. fordi alle kropper er så forskjellige!

Kutt ut Kesamen, fløten, og begrens rømmen din. i minimum 2 uker :) kanskje du ser en forskjell?

Viss ikke, er det andre party stoppere som er ute å går...

safran sa for siden:

Jeg glemte å nevne at jeg liker ost og cottage cheese også. Jommen sa jeg smør. Det må testes ut når jeg etterhvert skal ut av ketosen. Men det gjør jo ting litt klønete, da.

Megvel sa for siden:

Jeg tåler ikke melkeprotein sjøl, og kan love deg at det er mye lettere å holde vekta uten! I norge er det melk i omtrent alt av usunne ting ;)
Se utenmelk.no for produkter og tips. For ketolyse er det "ren mat" som gjelder!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.