Hvor får man kjøpt splenda , hvor mye koster det :confused: Jeg er på Atkins første fase og lurer på om det er noen type sjokolade,eller noe søtt med lite karber i jeg kan spise,og hvor får jeg i såfall kjøpt det? Jeg fikk mensen og startet fase en dagen før..veldig dårlig start for meg, da jeg bare blir såå sjokoladesyk når jeg har mensen:mad:
Noe jeg lurer på.. er det sånn at Baconsvor fra maaruud (go gammeldags) sånn man kan spise( som snacks innimellom) ? inneholder fleskesvor,salt,vegetabilske oljer og antiokidanter..ser ingen karber :D
Ellers så jeg at noen skrev at 13 gjennomsnitt store jordbær inneholdt ca 5 karber..holdt på å dette av stolen..jeg bare elsker jordbær..synd det ikke er sesong nå da!
Her har du masse forslag til Splenda og "lovlig" snop. Elians handleliste. Må bestilles fra USA - www.atkins.com - MEN det finnes jo halvlovlige ting her også. Men det meste inneholder sukkeralkoholer og det er ikke alle som tåler det. (JEG tåler dem ikke-får magekramper og det som verre er). Hvis du klarer deg med små biter sjokolade uten å ramle utpå, kan jeg anbefale Lindt Excellence Ghana eller Lindt Excellence Madagaskar 70 %. Evt. Lind Excellence 85%. En rute max pr dag - 10 gram. Ellers har du Cavalier sjokoladene som kjøpes på helsekosten. Der har de også DeBron Lakris .. :sikle:
Bacongull/Baconsvor
Maarud Bacongull lages av ekte grisesvor. Fra å være et biprodukt i slakteriindustrien er det blitt en ettertraktet råvare for et orginalt produkt. Vi importerer Bacongull-råstoff fra Danmark i pelletsform, og friterer dette i olje. Resultatet blir det samme som når vi steker ribbe eller skinkesteik; svoren popper opp og blir lekker og sprø. Gammeldags Baconsvor har beholdt noe mer av fettet under svoren. Vi importerer Gammeldags Baconsvor ferdig pakket fra Danmark.
Men vær forsiktig når du spiser dette. Det er mye salt i, og salt binder vann i kroppen !!
Det er 5 netto karber i 100 gram jordbær. Du får kjøpt usukrede frosne jordbær, bringebær, bjørnebær og skogsbær på 450 grams poser på Meny bl.a. Se karboinnhold på posen !
Du er så utrolig utrolig snill som svarte på det der , jeg var så utolmodig i går mens jeg ventet på svar ;) ser ut som jeg må slenge over ei handleliste til atkins shop ja!
Nå skal jeg dra og handle bær og lagen en sunn smoothie :D
(dette er mitt aller første innlegg her, jeg har nettopp oppdaget forumet)
Blåbær og bringebær har også ganske lavt innhold av karbohydrater. Jeg pleier å lage en slags softis basert på frosne bær, kremfløte og Splenda, kjørt i hurtigmikser. Det blir dessert som du godt kan servere i et middagsselskap, SÅ friskt og deilig!
Når jeg bare har lyst på en bitteliten snack, tar jeg to tørkede aprikoser, strimler dem og spiser hver strimmel sammen med en valnøtt. Den søte aprikossmaken sammen med den fete, litt bitre valnøttsmaken er nydelig, samtidig som nøttene er så mektige at du blir fort fornøyd.
Men, for de som er helt i startfasen med å legge om kostholdet, så tror jeg det er lurt å unngå søte ting helt og holdent i en måneds tid (det gjelder også lightbrus). Da får smaksløkene tilbake den følsømheten for søtsmak som vi er født med, og frukt og bær begynner å smake himmelsk søtt. Dermed trenger man mindre kunstig søstsoff - som uansett ikke er spesielt sunt.
Vennlig hilsen
Ulex - på "Protein Power" siden januar 2000
:ja: Det har du helt rett i ja. Jeg klarer rett og slett ikke å spise så søtt lenger, og om jeg skal søte noe når jegskal ha gjester - syns de at det ikke er søtt NOK. DJW her inne har også erfart dette med cola og sjokolade !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.