< Tilbake til oversikten

Søtningsstoffer

Carisma sa for siden:

Jeg har lyst til å fortelle litt om min nyervervede innsikt i resultatene av søtstoffer.
Har vært flink til å holde meg unna kunstige ting lenge nå, og ikke hatt noe behov for søtt eller brus heller. Men i helga syns jeg at jeg hadde vært så flink, så jeg fikk det for meg at jeg skulle skeie ut... Hadde egentlig ikke noe behov for tingene, men det hang vel igjen noe om belønning og det var jo helg osv :rolleyes:
Så jeg endte med 1,5l pepsi max (fordelt på 2 dager), en liten cavalier sjokolade, litt av hurtigiskremen her inne, søtet med fruktose. I tillegg spiste jeg fedon afroditebrød 2 dager, og drakk ett glass juice.
Resultat? All den flotte energien jeg hadde før helga har forsvunnet som dugg for sola, humøret er på bånn, jeg er snappy og irriterer meg over alt og alle.... Og så det kanskje flest er opptatt av: 700g opp, og ett hakk ut igjen på beltet!
Om det var verdt det? ABSOLUTT IKKE!

lokkebiff sa for siden:

Interessant!!!
Spesielt denne:

Limer inn linken til en skummel artikkel: www.varsleren.com/lightprod.htm
(det var noen andre her inne som henviste til den her om dagen, men jeg hiver den inn her òg, for dette er jo noe alle burde få med seg!!)
Skrekk og gru!!

Takk Carisma for denne lille bevisstgjørelsen!

Nynne&#9829; sa for siden:

flaks for meg at jeg var her inne og leste nå.. var på vei ut for å luske litt i nonstopp posen til ungene :o er SÅ godtesyk i dag, sikkert fordi jeg gikk opp forrige uke og at jeg synes livet er ganske urettferdig. Jeg vil ikke slite med å gå ned, jeg vil det skal være en lek...

ja ja da sparte jeg meg selv for de sjokoladene :D bare fordi jeg leste her. HURRA

danish sa for siden:

De linker til Mercola, en velkjent kvakksalver. Det er nok flere ekle bivirkninger med alle disse kunstige sakene, men det er ingen unnskyldning for dårlige kilder eller undersøkelser.

Ellers er jeg ikke forundret. Fruktose på toppen gjør det bare enda slemmere.

Carisma sa for siden:

Nja, tror ikke den gjorde hovedutslaget. Spiser eplemos søtet med fruktose 3-4 ganger i uka ellers, og da går det fint. Men alle disse sammen ble nok mye.

Carisma sa for siden:

Burde lest denne igjen før helga kanskje... Halvannen liter pepsimax og litt lett-is fra diplom i i helga. Vekta opp 1,5 kg i dag. Så utroooooolig bortkasta! :mad:

Camilla82 sa for siden:

:klem:

Jeg var så "dum" at jeg gafla i meg baconcrisp,sukkerfri sjokkis og fanta zero i går...funker dårlig dagen før veiing:mad:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.