< Tilbake til oversikten

Hvilken grønnsak

blåbær sa for siden:

Jeg kjøpte en grønnsak som jeg trodde var okra her om dagen, som viste seg at ikke var det. Den var en del større enn sånn jeg nå har lært at okra ser ut, ca 30-40 cm lang, med form omtrendt som en agurk, bare at den var "taggete", slik at når jeg skar den i skiver ble de stjerneformede. Den var ikke så veldig god, men jeg fant ut at den kanskje hadde blitt bedre om jeg hadde skrelt den først.
Siden jeg ikke har peiling på hva dette var, vet jeg ikke helt hva jeg skal søke etter for å finne det ut ...

Noen som har peiling?

Alyssa sa for siden:

Eneste jeg kan komme på som blir stjerneformet er denne:

Men det er vel ikke den du mener?

blåbær sa for siden:

Nei, den kjenner jeg ... Var ikke den gitt :)

blåbær sa for siden:

Ligner litt, men det var lengre og smalere, og litt mørkere grønnfarge.

blåbær sa for siden:

Heh, nei det var ikke den heller.

Fnutte sa for siden:

Der gikk jeg tom for forslag også ;)

Du får ta et bilde av den og legge inn her, så kanskje noen kjenner den igjen. Lettere med bilde.

Hvordan ser den ut inni da?

Fnutte sa for siden:

Fant en til..... he he ... slå den da.... denne heter Ice Cream Bean :D

Carisma sa for siden:

Hva i all verden bruker man en ice cream bean til? :confused:

Adriane sa for siden:

He, he, he. Noe av det morsomme her er introdusering av alle disse merkelige grønnsakene.:D

QueenConnie sa for siden:

unnskyld meg, men hva bruker man alle disse til??!! :-0 aldri sett fær!

Pearl sa for siden:

Oppskrifter?

blåbær sa for siden:

Det ligner faktisk litt på den ice cream bean ja! :) Men jeg er ikke sikker. Oppskrifter har jeg ikke, det funka hvertfall ikke med det som jeg prøvde å lage på søndag ...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.