< Tilbake til oversikten

Sjokolade-delice nammenam

deniz sa for siden:

Satt og så gjennom noen kokebøker og fant oppskriften på sjokoladedelice. (dette er en bløt og føyelsmyk kake som bare smelter på tungen)...
spiste utrolig mye av det som kokkelærlig og tenkte at siden den allrede er mel fri var det bare å erstatte sjokoladen med sukkerfri sjokolade og sukkeret med sukkererstatning... Og woop woop det virket suverent.fikk 5,65 kh i hele røren.......tror det er det beste jeg har laget av lavkarbo bakst...skal ha homeparty om noen uker og skal lage dette til gjestene og se hva de syntes..hehe...
Før jeg gir dere oppskriften vil jeg bare si at selv om det er gitt akkurat %sjokoladen skal være, så ikke fortvil.. det sto 64% sjokolade, jeg hadde bare antonbergs med 55% kakaomasse... slik regner dere ut forskjellen: dersom det er gitt f.eks 64% kakaoinnhold og du vil bruke en med 55 %, da ganger du antallet gram sjokolade, med prosentinnholdet i sjokoladen i oppskriften, deretter deler du det på prosentinnholdet i sjokoladen du har.slik... 150g*64 : 55 = 174,54 runder dette opp til 175g
ettersom en sjokolade med mindre kakaoinnhold vil inneholde mer sukker(søtestoff), da tar du 175g sjokolade- de opprinnelige 150 g. =25 g..
trekk da fra søtestoff tilsvarende 25 g fra oppskiften...hehe
gjør det samme med sjokolade med høyere innhold, men tilsett sukker..

så her er oppskriften fikk 5,65 kh i hele røra!!

150 g sjokolade med 64% kakaomasse
70 g smør (står usaltet i oppskriften men jeg liker å ha salt i, hever smaken)
120g(6) eggeplommer
ca 50 g sukkrin ( eller andre sukkererstantinger tilsvarende 50 g sukker)
180g(6) eggehviter
60 g sukrin( eller annet)

*finnhakk sjokoladen
*smelt smøret og hell den over sjokoladen mens du rører til det smelter( om ikke alt blir smeltet varm det over vannbad)
*pisk eggeplommer og sukrin til eggedosis
*pisk eggehviter og sukrin til stiv marengs

• vend inn eggedosisen med sjokoladen
    *vend så inn marengsen forsiktig med en slikkepott...

hell i store muffinsformer eller ildfaste former som rommer min 1 dl... fyll opp slik at kaken blir ca 2-3cm tykk stek 20 min på 100 grader.fordel å ha varmtluftsovn, ellers kan de sikkert stå 5 min extra....ikke stek for lenge, da blir de fort tørre...avkjøl på benken....
serveres romtemperert...
enjoy!!!!

jeg fikk 16 stk ut av denne oppskriften.... den er egentlig ganske lett å lage bare jeg som skal forklare så mye at det blir surrete... men det er lett og utrolig godt...!!!!
:p

isabella sa for siden:

Høres nydelig ut!
Brukte du sukrin eller annen søtningsstoff?

deniz sa for siden:

jeg brukte natreen når jeg lagde den i dag, det ble utrolig godt, men tror konsistensen vil bli bedre med sukrin som er det jeg vanligvis bruker, det oppfører seg mer som sukker, og får da stivere marengs og tykkere eggedosis enn med natreen. men for all del tror egentlig det bare er konsistensen som det kommer ann på. for smaken var helt fantastisk!!

froken sa for siden:

Hvor får mann kjøpt sukrin? må mann på helsekost? Jeg var på Mega i dag der hadde de ikke....

froken sa for siden:

Glemte å si at disse muffinsene så veeelidig gode ut. Disse har jeg lyst å prøve ;)

deniz sa for siden:

jeg kjøper det på helsekost butikker, har også sett de selger det på lavkarbopikene, og er du heldig nok å bor i en by der de har smartclub, så selger de det der også:)

deniz sa for siden:

glemte og si, at selv om jeg brukte natren så ble de myke og saftige, så det har sikkert ikke mye å si. men skal prøve en av dagene med sukrin for å se hva som er best..

froken sa for siden:

Takk Deniz:p

aldrimerjollycola sa for siden:

så du brukte 175 g anton berg?
hvor store former?
og ca mengde natreen..?
:confused:

sårry, blir mye mas fra meg
men dette skal jeg prøve, høres helt nydelig ut!
:D

Mellon sa for siden:

Å nam. Kanskje dette er noe for barrseltreffet mitt på søndag.

deniz sa for siden:

ja det er det du kan gjøre om du bruker antonberg, jeg delte oppskriften i 3 siden jeg er alene og ikke spiser så mye.. hehe...
til hele oppskiften, når du trekker fra sukkermengden fra sjokoladen(25g) tar du da ca2ss natreen til eggeplommene og 2 1/2 ss natreen til eggehvitene...jeg brukte store muffinsformer i går og fordelte røren likt på disse, ble litt store former så jeg fylte de opp1/3 ca.. dette blir en veldig fyldig kake, som blir nesten som sjokolademousse i konsistens så er godt å ha en klatt krem til og eventuelt noe syrlig...er kanskje mulig å marinere noe ingefær eller noe til, men er også fantastisk i seg selv..bare koselig med spørsmål. hehe...får meg til å tenke å lærer litt selv i prosessen..hehe

deniz sa for siden:

ja absolutt, hvem gravid er det ikke som har lyst på noe deilig sjokolade kos..hehe...og så kan dere ha god samvittighet mens dere spiser det, tenk, det er mindre enn 0.4 kh pr porsjon, så ta deg 2 eller 3 porsjoner om du føler for det!!! heheh og foresten, delice er fransk og betyr salig glede, det er noe til ettertanke...hehe

Fishi2009 sa for siden:

Jeg baker denne kaka akkurat nå...

Ble vel litt tykk, men ser deilig ut! Hva slags konsistens skal denne ha?

Håper på raskt svar, hehe :D

Fishi2009 sa for siden:

Hmmmm... Nå har den stått inne på 100 grader varmluft ca 40 minutter, fremdeles rennende inni....

Jeg skrudde opp varmen litt, så får vi se...:confused:

deniz sa for siden:

den skal være myk!!! ops ta den ut....den skal være luftig nesten som en fast mousse når den tas ut....

Fishi2009 sa for siden:

Hehe, den er tatt ut nå :) Tror den blir glimrende!

Kan den fryses, dersom det blir noe igjen til det??:D

sliter med å finne anton berg, altså! men fant 86%, men det ble jo så mye karber dersom jeg skulle brukt 50 g av den (dele oppskrift på 3..)
blir det mange muffinser av hele oppskrifta, da? sånn ca...

deniz sa for siden:

hmm...det vet jeg faktisk ikke... men det skulle jo gå bra...=) håper du nyter den like mye som meg!!!

deniz sa for siden:

hmmm det blir 16 "muffinser" av den...hvor mye karbs er det i den sjokoladen...bruker du 86 % sjokolade trenger du bare bruke, 111 g sjokolade, så da hadde jeg tatt 110 g sjokolade og plusse på søtningsstoff tilsvarende 40g sukker. så har du det ...hvor mye karbs ville det blitt da?

klarasophie sa for siden:

Hørtes fantastisk ut!! :-) Går det an å lage den som en kake i form eller må det være muffins? Hvor stor form eventuelt??

deniz sa for siden:

det går nok ann men vil ikke anbefale det. konsistensen vil nok ikke være gunstig å kutte kakestykker av... men hadde sikkert vært fint å ha det i cremebrullè liknende former og bare servere det i de med litt krem på toppen...

klarasophie sa for siden:

Ok, takk! :-) Går det greit med papir muffins former eller bør det være stivere former??

deniz sa for siden:

hmm joda det kan du sikkert, pass da på å ikke steke de for lenge, fordi varmen trenger gjennom papiret fortere enn det vil i en metall eller kjeramikkform..

husker jeg rett, er det vell 30 karber på 100 g, og en plate er vell akkurat 100g..
blir ikke det litt mye?
noen som vet hvor mye anton berg har i sin?
ingen av disse to typene er lista i matvareguiden..

forresten, tenkte å tipse om at litt ekte vanilje + litt creme f = veldig god "krem" til sjokolade! har spist det på brownies før, og det er veldig godt!
:D

deniz sa for siden:

hmmm, da ville det blitt ca 36.4 karbohydrater på hele røren og om du deler det opp i 16 "muffinser", ca 2,3 kh pr porsjon..så det skulle nok gå bra, men ville blitt bedre med en sukkerfri sjokolade... i anton bergs sjokolade er det 46 kh - 43 polyoder, da vil det bli 3kh pr 100 g....

hmm, ja det hørtes deilig ut, godt med noe litt syrlig til sjokolade...det skal jeg prøve..

deniz sa for siden:

sigrid_rede ble kaken god? er så nyskjerrig på om andre nyter den slik jeg og mine gjorde...

jeg har endelig funnet antonberg!!! så skal jommen meg lage disse iløpet av helga!
gleeeeder meg :D

deniz sa for siden:

så bra...håper du koser deg masse med det...:D

mizzzzy sa for siden:

Hvor finner man anton berg sjokolade??? har de det på vanlig butikk?

deniz sa for siden:

hei ser det står du er fra kristiansand...jeg kjøper det på ica maxi på lund, eller ica oppe med gamle lunds broa.. ellers har jeg også snakka med rema 1000 oppi byen om å ta det inn...

nå har jeg lagd disse! ble fantastisk godt! klarte å få 22 stk utav røra, lagde de i silikonformer.
hadde besøk av min mor og hennes mann som likte de veldig godt! det var de beste sjokoladekakene han hadde smakt, sa mannen hennes!
de smelter på tunga!

tuuusen takk for super oppskrift! denne skal bli en gjenganger her i huset:blomster:

sitter hjemme med sykt barn, og trøstespiser opp resten!

deniz sa for siden:

hmm 22.så bra... så utrolig gøy å få så positiv tilbakemelding..
off...ja med denne kaka er det helt ok å trøstespise litt...hehe
håper barnet ditt blir bedre..har akkurat hatt ei uke hjemme med guttungen selv... nesten mer slitsomt for oss mødre enn barna av og til...hehe:p

nøtta sa for siden:

jeg trodde de hadde den, har kjøpt den der flere ganger :)

deniz sa for siden:

hei nøtta.
har rema 1000 med slottet antonberg? eller mener du oppe med svømmehallen? de har den iallefall ikke på den med slottet...ikke på fredag i allefall...

som dere kanskje ser i tråden på spørsmål, så er anton på vei ut, desverre.
men, menybutikkene og lavkarbopikene har en annen variant med mindre kbh! se her

deniz sa for siden:

nei da skal jeg hamstre!!! men kan bruke hveilken som helst sjokolade hvis en bare regner skikkelig....den mørke sukkerfri sjokoladen får jeg tak i et par steder i allefall her i kristiansand..så jeg skal nok klare meg...men takk for info...

Sesti sa for siden:

Jeg lagde disse forrige helg, jeg var i tvil om hva det kunne bli.. Men faktum er at disse var fantastisk gode!!!!:D
De er på topp 5 på kakelista, helt fantastisk:)

Vi lagde den med 86 % sjokolade, i dag skal vi prøve med Anton Berg..
Fantastisk kake det her, og svært lettlagd, anbefaler alle til å prøve!:)

Areola sa for siden:

Å DÆVEN, denne var god. :sikle: :sikle: :sikle:

Angrer kanskje litt på at jeg lagde full oppskrift, uten å ha noen å servere til.
Jeg kan ikke spise opp alt selv heller, for jeg brukte sukkerfritt, og merket det i magen i går etter "bare" 3 stykker :p

Kan de fryses mon tro? det kan vel umulig gå?
(jeg har egentlig så mange, at jeg kan ta på meg det ansvaret og fryse en av de, altså.)

Også lurte jeg på konsistensen, de fikk en ørliten skorpe, og resten er som mousse. Det er sånn det skal være? De ble litt fastere når de fikk romtemp.
Men altså, ååÅ! NAM!

deniz sa for siden:

hehe maltitol mager er det mange som sliter med ser jeg..
har aldri fryst de, men du kan jo teste en å se. er redd kostistensen kanskje kan bli litt ødelagt. men de holder seg en stund i kjøleskapet i en lufttett box. selv om jeg skal inrømme at de ikke ligger lenge her i huset..hehe

jeg pleier å få de som mousse konsistens over hele, men de som er innerst i ovnen får en kake lignende konsistens i kantene av og til, syntes det er ganske godt det også jeg...

syntes du skal nyte de akkurat slik du syntes de er best!!:p

deniz sa for siden:

så glad jeg blir for å øre at dere liker det...hehe... maltitol magen har jeg hørt mange sliter med...

jeg har aldri prøvd å fryse de, er redd de kanskje skulle forandre konsistens, muligens skille seg eller noe, men test en og se..
har du de i lufttett box holder de seg en stund i kjøleskapet, en skal inrømme at de ikke ligger lenge her i huset...

skorpe? mener du de ble harde, eller som en kake konsistens? jeg får de som en mousse konsistens over hele utenom de som ligger innerst i ovnen får en litt kakekosistens i kantene.. funker det også, syntes det er litt godt det også jeg...
spis de slik du liker de best du...
har du noen venner familie eller gode kolegaer så kan du jo ta med å servere de noen om du har problemer med å spise opp...hehe

Sesti sa for siden:

Jeg fryser dem tvert, for da er de sååå gode:D

Jeg lagde dem sist med anton berg, fikk ikke vondt i magen, men det rant en del ja..
de var bedre med 86 % sjokolade, men det blir når jeg er ferdig med ketolysen og over på generell lavkarbo:)

Når man fryser dem får de en trøffellignende konsistens, det er kjempegodt!:)

Areola sa for siden:

Ja, de kan fryses :) og de tiner på 15-20 minutter.

(jeg er nå "endelig" ferdig meg å spise opp de her. De holdt seg kjempefint i kjøleskap siden søndag.. jeg er (desverre) allerede i gang med å planlegge neste ladning...)

deniz sa for siden:

flott, det var greit å vite...
haha, jeg er heldig som ikke reagerer på maltitol og sånn...
ja, tror jeg lager disse litt for oft, men klarer ikke la være, det er bare så godt, men når som jeg vet jeg kan fryse de, så vil det ikke være så lett å bare gå å ta en, når jeg må tine de og sånn, så det var ikke dumt...:p

megselv sa for siden:

Disse står i ovnene nå, og skulle jeg ikke like de ferdig stekt, så kan jeg hvert fall spise deigen for den var himmelsk :lol:

Areola sa for siden:

(pssst. De er best når de får kjølt seg helt, i tilfellet du blir frøktelig skuffa når du smugspiser en altfor varm muffins ;))

deniz sa for siden:

tips, ta litt sterk espresso eller en ts eller 2 kaffe pulver i sjokoladen når du smelter den så blir vet deilig mokka smak...

challaballa sa for siden:

Hei

Jeg er fremedels ganske ny i dette, så jeg er ikke sikker på utregninen her, men jeg lurer på hvordan du kom frem til at det bare er 5,4 kh i hele røra?

Nå brukte jeg Cavalier mørk sjokolade siden det var det jeg hadde i hus men ...

175 g sjokolade = 7,2
70 g smør = ?
6 egg = 5,4 eller 1,8 alt ettersom jeg regner med matportalens eller Dr. Torkil sine verdier
11 g splenda = 10,7

Totalt får jeg da enten 23,3 eller 19,7.

Så hvordan ser ditt regnestykke ut?

Skal snart ta de ut av ovnen og gleder meg til de blir kalde :D

Areola sa for siden:

Sukrin som er i hovedinnlegget, inneholder ikke karber i det hele tatt, det er nok derfor :)

Hva? Da skal jeg handle sukrin ihverfall. Har funnet på den ene helsekosten, men har ikke giddet å kjøpe siden jeg alerede har splenda, men skal jaggu kjøpe nå ja :D

Areola sa for siden:

Jeg har laget med både sukrin og splenda, og sukrin-varianten er MYE bedre.

Da har jeg noe å se frem til da, for jeg syns de med splenda var utrolig gode :)

deniz sa for siden:

hei, jeg brukte antonberg sukkerfrie

5,25 kh i 175 g sjokoade
0,7 kh i smør
jeg regner ca 6 egg er 300 g... så ser jeg har gjort feil
der får jeg 2,7 kh
sukrin 0kh

så ja ser jeg regnet feil det ble 8,65.. hmm rart husker jeg regnet over det om og om igjen når jeg lagde denne oppskriften... rart...hehe:p

Yu Lian sa for siden:

Kjempegode! Har spart noen som skal bli med på fjellet i påsken. Jeg har aldri smakt sjokolade delice før, men det falt veldig i smak! :)

Jeg har en veldig rar ovn. Etter tjue minutter på varmluft var det fortsatt bare deig. Måtte stå tre ganger så lenge, så fikk de litt bedre konsistens. De falt litt sammen i midten, men det er kanskje meningen? (Jeg brukte 175 gram anton berg 55% i stedet for 150 gram, så da må de kanskje steke lenger)

I hvert fall kjempegode!

PS: Synes de var bedre enn brownies :)

Har laget på ny nå, med sukrin istede for splenda. Men er det meningen at sukrinen skal knase i tennene? De sto i nesten 30 min da, har ikke varmluft...

Bee sa for siden:

Noen som har prøvd denne UTEN søtning? Jeg bruker cavalier sin mørke sjokolade, og den er søt nok synes jeg. Har det noe og si for konsistensen?

Skautrollet sa for siden:

Disse er helt fantastiske etter noen dager i kjøleskapet! Faktisk bedre enn da de var nybakte;)
Og skremmende gode med en teskje vaniljekesam over...

deniz sa for siden:

har aldri prøvd den uten søtning, og syntes absolutt ikke de er for søte etter oppskriften, men det er jo smak og behag!!

skautrollet: er helt enig i at de er nesten er bedre etter en dag eller 2 i kjøleskapet.. hmmm...lenge siden jeg har laget disse nå!! kjøpe sjokolade i morgen....:p

deniz sa for siden:

sukrin smeltes mye senere enn sukker, så du må nok piske det en del lenger.... ellers må man jo alltid se hva slags ovn man har og hvordan den fungerere... 30 min hørtes bra ut det på en mindre effektiv ovn.

Stilken sa for siden:

Disse var god:D

Jannicke sa for siden:

Drar frem denne igen jeg....

Har lest alle innleggene flere ganger nå, og fremdeles er jeg ikke sikker på hva slags sjokolade som egentlig annbefales....
Den der anton berg, med 64 % kakaomasse, hva er det egentlig, ligger det i sjokoladedisken på bunnpris/kivi, eller er det noe spesiel spesial greier??

Og finner jeg ikke den, HVA er nest est?

Kitt sa for siden:

Anton er desverre tatt ut av produskjon!:hylgrine:
Har funnet den i Sverige(hamstret:o), men her i landet er det nok ikke mange igjen.

Kan du ikke bare bruke 70 eller 86% sjokkis som du får kjøpt på Rema?
Evnt gå i en helsekost og kjøpe sukkerfri mørk sjokolade der?
Tror ikke typen sjokolade har mye å si.
Men så har jeg aldri kommet så langt som til å lage disse!:rolleyes:

Jannicke sa for siden:

Gerds ostekake ble totalt misslykket, etter at den hadde stått en stund i kjøleskapet skilte den seg og det raaaaant blank veske ut fra den :mad:

Men, relativt god på smak.

Laget den med melange da og ikke meierismør, for jeg synes meierismør smaken er litt (nei mye) kvalmende, og tengte selv om melange egentlig er fyyy, så shit au, bruke ikke mer enn ca 100 gr da, ikke 125.

Laget gele av 5 dl utblandet fun ligth bringebær og 5 toppede ts gelatinpulver.

Satt og regnet på det i sta, og etter mine regnebegreper ble da hele kaken 35,7 gr karber..........og da blir det ikke mye pr stykke....

Passe god på smak, men det er det vannet eller hva det er som kommer flytende ut da.... Av safta mon tro??

Laget sjokolade delice også.
-guuuud så godt.

Jeg brukte
100 gr freia premium 86% sjokolade
50 gr freia kokesjokolade 70%
6 egg
70 gr smør
og 110 gr sukrin.

Stekte dem i amrikanske muffinsformer ( papir, ica sine egne former)

Stekte dem på 100 grader i ett par og tyve minutter.

Fikk 15 stk.

Og etter å sirlig ha regnet på det, finner jeg ut at det er 2 karber pr muffins....

Jeg er svaaak for sjokolade, og måtte smake på en nesten med en gang, sprayet på en liten dæsj, på str med ett pikekyss, menkomel hvit topping på og spiste med sje rett fra forma.....himmelsk...

litt senere prøvde jeg en til, da var de fastnet litt, og kunne få den ut av forma, men den var veeeldig myk. Også en liten desj menkomel hvit topping på den............å guuuuuuud......ren nytelse.....

Nå står de i formene sine i jøleskapet, og jeg er spent på hvordan de blir når de skal serveres i morra.....:)

frøken sa for siden:

Nam nam, disse må jeg prøve....

Hengebuksvinet sa for siden:

Hva er den beste erstatningen for sukrin?

Jeg har:
Fruktose
Natreen
Splenda
Stevia
Canderel
Xylitol

Har ikke sett sukrin i noen vanlige butikker og etter å ha betalt 350 kr for stevia i dag ( som jeg trodde var det ultimate søtningsmidlet ) er jeg ikke så gira på en ny jakt etter enda ett vidundermiddel.

Jannicke sa for siden:

Er ikke sukrin bra? :eek:
Trodde det var helt ok jeg.....

Forsto det slik på damen i butikken, ingen karber og ingen kcal......

Kitt sa for siden:

Mange som bruker sukrin, men man må i enhelsekostbutikk for å få tak i det, tror jeg! Og da er det ikke like lett for alle å få tak i!

Sukrin er sikkert bra det, men jeg har allerede 6 andre søtningsstoffer på lager.

Prøvde forresten å bruke Stevia i eggedosis i går, det smakte lakris og ikke akkurat det jeg var ute etter.

Jeg får sjekke om helsekostbutikkene her i byen har Sukrin.

Carisma sa for siden:

Jeg har funnet ut at man må like mint for å takle sukrin... Noe jeg IKKE gjør og dermed føler det iser i munn og hals selv av små mengder. bare til info...

Splenda funker best for meg, selv om det er miljøpolitisk ukorrekt :rolleyes:

Cornelia sa for siden:

Stevia er jo kjempebra synes jeg, det gir en veldig naturlig sødme. Jeg synes det som søtes med stevia smaker bedre enn med ordentlig sukker.
Pass bare på å få en type hvor de har fjernet den noe bittre smaken som finnes i noen typer (har jeg hørt med ikke opplevd selv) , også er det jo veldig drøyt. Trenger nesten ingenting i forhold til sukrin, splenda etc.
Eneste som kan være litt vanskelig er å beregne.

350 kr!!! :eek: Det var helt syyykt dyrt!
Jeg kjøper det på nett fra USA, på iherb.
En pakke med 100 portions pakker kommer opå under 50-lappen.
De har også flytende og i halvkilos pakker etc.
Jeg bruker et merke som heter NuNaturals, kjøpte det uten å vite no særlig om det men er veldig fornøyd.

Nå har jeg forsøkt stevia 3 ganger og det blir ikke fortrolig med det stoffet. Begynner med VELDIG lite, og det smaker ikke søtt, så litt til og litt til og til slutt smaker det lakris.

Jeg kjøpte Sun Stevia fra Impco.
350 kr ( på messetilbud ) for 250 ml.
"Det er så dyrt fordi det er markedets beste og inneholder ikke fyllstoff som gir bismak sa damen."

Splenda er mitt foretrukne søtningsstoff fra nå av.
Lett å dosere og så og si ingen bismak.

Areola sa for siden:

Det er nok fordi vi forventer oss "stoff-som-smaker-som-sukker-men-som-ikke-er-sukker".
Stevia er jo ikke sukker, og smaker ikke som sukker med som stevia. ;)
Men det er jo fortsatt lov å ikke like smaken, da.
Jeg er heller ikke helt fortrolig med den smaken, selv om jeg skulle ønske det.

Ingertuppa sa for siden:

mmm.. tror jeg må bake til mannen kommer hjem til helgen:) han går åsså på kur.. så dablir han kansje glad når han får kake?? :))

meen.. jeg er ganske fersk i det her gamet... mener dere 86%sjokolade, eller kakao???

Ingertuppa sa for siden:

dastår de i ovnen:) var bare nødt til å prøve:)) er spent....

jeg skal bare smake sidenjeg enda er tidlig i kuren så skal jo ikke spise så mye sånnt.. men tenkte å ha med i bursdag imorra hvis de er gode slik at jeg slapp å sitte å se på de andre spise kake:)

connie83 sa for siden:

lagde den her i går :) og den var DET BESTE jeg har smakt på laaaaaaang tid:) mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Cornelia sa for siden:

Laget disse idag, gud så gode!!!
Må passe meg så jeg ikke bare hiver i meg for mange;)!!
Jeg hadde bare 70% sjokolade hjemme så jeg brukte 100 gram av den og 2 SS bakekakao , funket veldig bra.
Søtning hos meg ble 60 g sukrin og 2 g stevia. Synes det er helt perfekt å blande stevia og sukrin, de utfyller hverandre veldig bra.

Takk for topp oppskrift!!!

frøken sa for siden:

Nam nam, nå har jeg bakt disse. Kjempegode. Brukte 100 g premium 86% og 50 gram 70% sjokolade. Og så brukte jeg splenda, og eggehvitene ble helt stive. Har egentlig bakt de til besøk jeg får i morgen, men spørs om det blir noen igjen. Må nok bake noen nye;) Kanskje jeg bruker små muffinsformer, eller dobler oppskrifta, de ble litt små i de store muffinsformene. Tenker jeg pisker litt krem og serverer sammen med.

Deigen var foresten utrolig god også...

Fero sa for siden:

Jeg har denne varianten i ovnen nå, men brukte bare 80g sukrin (40/40 hvit/plomme) samt 2 ts natreen i hver i tillegg. Har en vaniljestang i natreenglasset mitt og jeg klarer ikke motstå smaken, så det måtte bli litt av den ;) Ferdig om ca 10 minutter, er spent!! :D

otika sa for siden:

wow wow wow :D

Lagde halv oppskrift av cloetta mørk sjokolade og 3 poser stevia,de ble knallgode,unga spiste de fleste,så jeg må lage ny porsjon :D

Fero sa for siden:

Ja ikke sant! Jeg har vært alene om mine, så det tok litt tid før alle i kjøleskapet var borte, men guri så gode de er! Jeg synes de var aller best etter noen dager i kjøleskapet, lagret de i en lukket boks og sneik til meg en etter en :p

frøken sa for siden:

Har laget denne flere ganger nå, og bruker en blanding av premium 86% og kokesjokoladen til sukkerfritt. Blir veldig godt og lite karber.

Et tips er å ikke steke de, men sette røra til kjøling. Superdupergod sjokolademousse:p
Har servert den til mange "vanilge" folk, og alle har likt den.
Serveres med krem.
Nammenam.

Silversun sa for siden:

Laget disse nettopp, og de ble veldig gode! Tror jeg brukte litt for mye søtning da, så jeg ville dempe søtsmaken litt og blandet inn litt tyrkisk yoghurt etter at de hadde kjølt seg ned. Ble skikkelig godt! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.