< Tilbake til oversikten

Amming-oppkast-sukkerfri sjokolade

Marihøne sa for siden:

Jeg har en 9 mnd gammel datter, som jeg enda ammer litt. Morgen, kveld og litt på natta. Natt til søndag spydde hun etter å ha fått melk. Skikkelig sprut spya. Da hadde jeg spist ca 1 plate med mørk sukkerfri sjokolade (overlykkelig over å finne snop, etter 3 uker uten noe).

Jeg reagerte med å måte springe på do. Kan det være dette søtningsmiddelet som babyen har reagert på?

Gikk greit i går, ammet litt på dagen, ingen reaksjon. Så etter hun var lagt seg i går kveld, våget jeg meg på en halv liten chevalier sjokolade. Ammet i 5 tiden nå, våknet av at hun ropte i 6-tiden, gikk inn og tok henne opp - og da sprut-spydde hun igjen. Så igjen lurer jeg på om det er sammenheng med sukkerfri-sjokolade? Får ligge unna nå :(

Må legge til at babyen min omtrent aldri har gulpet, så dette er helt unormalt for henne.

Tone-G sa for siden:

Det tror jeg helt klart er pga sjokoladen.. Jeg syns du burde holde deg unne sånn kunstig søtningstoffer når du ammer.. Det syns jeg gravide også burde.. Jeg er litt skeptisk til virkninga på slike saker:ja: En ting er at jeg putter det i meg selv, noe annet er å putte det i andre:)

www.varsleren.com/lightprod.htm litt sånn skremsels lesning..

Marihøne sa for siden:

uff da. takk for informasjon. jeg har heldigvis ikke i meg mye kunstig søtningstoffer til vanlig. drikker feks så å si aldri brus. får gå tilbake til sjokoladefri-kur, for ingenting er verdt å se babyen sin spy sånn!

Marihøne sa for siden:

nå har mannen fått det samme som vesla - og han har ikke fått i seg morsmelka ;) babyen kaster enda opp litt, men er bedre. Så det var sikkert ikke det kunstige søtningsstoffet allikevel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.