lurer på om det finnes noen måltidserstatning som er grei og bruke når man går på denne kuren?
Ja jeg vet at her er det vanlig mat son gjelder, men synes liksom det er så enkelt med shake eller bar de dagene man er på ferten hele tiden...:o
Du kan alltids spise en Atkins-bar, men dette er ikke mat, ikke er det så himla mettende heller. Noe av poenget med dietten er at den er basert på hel vanlig mat, og i blant må man bare planlegge litt ekstra.
Jeg pleier gjerne å mekke litt mer middagsmat enn jeg vet jeg kommer til å spise, så jeg har nesten alltid rester til overs. Veldig kjekt å ha en plastboks med deilig lavkarbomiddagsmat som bare er til å slenge i en mikro og spises rett fra boksen med gaffel :D
hmm..ja er vel egentlig klar over det.
Tror det dreier seg mer om at jeg ikke er glad i å spise type middagsmat til nesten alle måltider. Blir lett kvalm av det, å da ender det oftest med at jeg får i meg aaaaaltforlite iløpet av en dag...noe som igjen gjør at jeg legger på meg.
Har aldri likt middagsrester egentlig.
Tror faktisk at gjennom tidene så er middag det måltidet jeg har spist minst av
Jeg har vel en liten teori om at dette mer enn annet handler om vaner :cool:
Det er mange deilige middager her inne som smaker supert dagen etterpå. Hypers ostelasagne, f.eks. Eller enkle gryteretter med kjøttdeig, grønnsaker, hakka tomater og rømme/fløte. De setter seg liksom litt og blir kjemepgode dagen etter.
Sørf litt på oppskriftsforumet og se om du ikke får litt inspirasjon! Finnes en hel masse brøderstatninger også, som kan være kjapt og greit å ta med seg.
ja,er nok mest sannsynlig vaner det dreier seg om :)
Får prøve å legge om litt da...har skrevet ut masse oppskrifter nå som skal prøves,så får vi se :ja:
Takk for svar
Jeg spiser ikke rent kjøtt, så jeg har ordna kjøttdeig med krydder og hakka tomater, kjøttkaker med grønnsaker og tacokjøttdeig ferdig i små porsjoner i fryseren. Da tar jeg bare med salat også har jeg en klar middag på jobb. Har også lagd grove boller, oopsi rolls og brød som jeg har pakket ned i mindre kvantum ( fire-fem oopsi, to boller og fire-fem tynne brødskiver) går veldig fort å ta opp også, også blir det litt "som før", da blir det en enklere overgang.
Grove boller ?? har du oppskrift...Jeg har nettopp startet med ketolyse men sliter skikkelig. Er mye kvalmen men vet jo at dette er en overgang...Jeg har alltid vært mest glad i goe sandwicher og gode skiver...å det sliter masse nå som jeg ikke kan lage det...Har bakt soyabrød og protein brød men brekker meg når jeg skal spise deg :eek:...Uff jeg har så lyst å klare dette...Har du hørt om Inger's Rugbrød ? det er uten hvetemel men kan vi spise rug ? Pluss en liten ting til :p kan vi ta alle tilskudds pillene om morgenen eller må vi ta det til bestemte tider slik det står på pakken ?....Setter stoooor pris på alle svar...trenger virkelig hjelp nå....har lyst å få det til så jeg får bort de 30 kg...som er for mye :o
Det er en omvending kroppen skal gjennom, og endel vaner som skal endres. Prøv å ikke tenke på hva du IKKE kan spise, men heller på alt det andre fantastiske du KAN spise, og noter ned når du oppdager positive resultater (humør, kondis, huden stråler osv). :)
Hei!
Jeg spiser Afrodite brødet til Fedon. Spiser 2 skiver med det til lunsj på jobb! Passer meg helt perfekt. Har vært i ketose i 4 uker nå, og har gått ned 6 kg.
Jeg spiser ikke brød, men har laget meg knekkebrød av linfrø, solsikkefrø, sesamfrø og litt kruskakli (eller havregryn)pga at jeg ikke har det anbefalte melet, pizzakrydder og vann. Disse blir som snacks;) kjempe god med pålegg på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.