< Tilbake til oversikten

Skjønner ikke hvorfor jeg aldri er i ketose lenger

miss_chica sa for siden:

:confused:

Jeg spiser det samme som jeg har gjort nå siden 6 januar, men hele den siste uka har stixen blitt hvit. Skjønner ikke hvorfor det skjer!!!
Greit at man opplever stagnasjoner og sånn, men jeg burde vel være i ketose for det?
Jeg spiser egg og bacon til frokost, enten middagsrester eller en salat med feta og olje til lunsj, middag (noe fra forumet her) og av og til kvelds om jeg er sulten... Har vært på den nest mørkeste på stixen om det jeg drikker 3-5liter vann om dagen, og nå plutselig blir den ikke svak rosa en gang.

Noen som har en forklaring på hva som skjer?
Spiser ifa pastiller iblant, men det har jeg gjort hele tiden:(

Kreta sa for siden:

Sticks som er utgått på datoen?

Masse sympati din vei, kjedelig å ikke få resultat når man følger opplegget nøye, jeg er ganske fersk selv så har ikke så mange råd.

Håper du finner ut av det da!!

Gerd sa for siden:

Men du går ned i vekt? :)

Bellabo sa for siden:

Litt vanskelig å si, det står jo ikke så detaljert her på eksakt hva du spiser.
Kan være en liten "karbofelle" du har utsatt deg for :confused:

Er stixen dine ok da ?

miss_chica sa for siden:

stixa er helt i orden, de har jo vært fine de første tre ukene...
vekta har stoppet, og jeg står bom stille. har veiedag i morgen, så får se hva som skjer da :o
skikklig kjedlig at kroppen kaster meg ut av ketosen nå som jeg var så godt i gang :(

Photobscura sa for siden:

Om du har latt boksen med stiksene stå åpen, så kan de bli ødelagte.
Jeg ville ikke bekymra meg, det er jo mål og vekt som er de egentlige indikatorene på om du går ned i vekt, ikke fargen på en pappbit. Ketose er uansett ingen garanti for vektnedgang.

Carisma sa for siden:

Det trenger ikke ha noe å si, de kan ha blitt utsatt for fuktighet eller for høy temperatur o.l, da kan de ble skadet.

miss_chica sa for siden:

men jeg har de stående i et skap hvor det er tørt og mørkt. i tillegg har jeg forta meg og åpne den og lukke igjen med en gang..så de skal ikke være skadet på no måte...skal prøve igjen i kveld..litt demotiverende når sånne ting skjer :(

elian sa for siden:

Jeg går ut og inn av ketose hele tiden. Jeg kan vfå lilla stix på morgen, så kan den være borte om jeg tester både på ettermiddagen og kvelden. Dagen etter kan den være borte på morgen, men tilbake på kvelden. Så kan den være der hele dagen i en uke, for så å være borte flere dager... Merkelige greier. ejg men har sluttet å bry meg. Jeg vet at jeg spiser riktg. Så når jeg får stopp i vekta, bare godtar jeg det.... :)

Kitt sa for siden:

Eneste gangen på døgnet sticksen er korrekt er på kvelden, 2-3 timer etter siste måltid!

Også de som ikke går på lavkarbo av noe slag kan ha ketoner i urinen om morgenen pga fettforbrenning om natten!

Er bortkastede sticks å måle annet enn om kvelden!

Og husk, alle utslag er utsalg!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.