Er det noen som kan hjelpe meg å gjøre dette brødet mer Lindberg-aktig?
Jeg sliter veldig her... sukk har SÅ lyst å være flink, men kommer liksom ikke i gang.
Prøver da å iallefall få fram en brødoppskrift som er spiselig :rolleyes: Sambo skal også prøve seg på lavkarbo her nå, og han krever iallefall brød. Vet at det finnes kjøpebrød, men vil også ha hjemmebakt som alternativ.
Dette brødet spiste jeg på ketolyse, men kan kanskje ikke det nå? Er det noe som burde fjernes her, evnt. tilsettes for å få det Fedon-vennlig? Tilsette store havregryn istedenfor noe kanskje? :confused:
8 egg 1 boks cottage cheese 100 gr kruskakli 100 gr sesamfrø (finmalt) 200 gr linfrø (finmalt) 1/2 ts salt 1/2 ts natron 1/2 ts splenda 1,5 dl smeltet smør
Du kan helt fint spise dette på Fedon dersom du liker det. :) Om du ønsker å prøve å variere litt så kan du jo bytte ut halvparten av smøret med olivenolje og ha litt havregryn i (men husk å øke opp væske da, kan være litt vanskelig å få til i starten å finne ut akkurat passe mengde). Men det er ikke nødvendig. Brødet er fint som det er. Du kan heller spise en halv frukt med 10 mandler til for å få opp karbohydratmengden heller enn å putte dem i brødet liksom. Eller ha litt ris til middagen ol. Det finnes mer enn nok karbohydratkilder å ta av, og jeg ser det bare som et pluss å ha et brød som ikke gir så mye karber (med så mye protein i brødet, så kan du jo nesten unne deg en halv skive med sukkerfritt syltetøy feks. Det ville jeg mye heller hatt enn mer karber i brødet. :p)
Har kjøpt Økologisk rugfullkornbrød solsikkekjerner fra mestemacher. Kan man spise det på fedon?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.