< Tilbake til oversikten

Kiwi sitt fantastiske fredagstilbud (kjøtt og fisk)!

Iset sa for siden:

Kiwi har fått et helgetilbud som jo er helt genialt! Hver fredag har de et produkt av kjøtt eller fisk til fast pris 14,90! Forrige fredag var det ytrefilet (1 porsjonsstykke) og neste fredag er det laksefilet. Det har også vært kyllingfilet og skinkebiff og annet. Venninna mi kjøpte 10 biffer til den nette sum at 150,- kroner på fredag!

Løp og kjøp! Hilsen Iset, som skal fylle opp fryseren med laksefilet i helgen!

luringen sa for siden:

laksefilet av villaks kjøper jeg på bunnpris. 29,90 for fire skinn og beinfrie fileter. men tenkte å kjøpe kiwibiffer neste gang ja!

Schnupsiii sa for siden:

Men er dette et typisk lokketilbud? Må man være i butikken når den åpner for å nyte godt av tilbudet, eller har de rikelig?

Iset sa for siden:

De har rikelig (de fyller opp en hel liten frysedisk), MEN folk hamstrer jo som gale så de blir som regel tomme etter kort tid. Jeg ville ikke ventet til lørdagen, for å si det sånn. Jeg går tidligst mulig på fredagen.

Lava sa for siden:

Vel verd å få med seg ja.

Tone-G sa for siden:

Ja, man må gå ganske så tidlig på fredagen for å få handlet..

trillian78 sa for siden:

Var på kiwi i storgata (oslo) på fredag i halvfemtiden på fredag. Da var det godt med biffer igjen. Men det varierer sikkert veldig fra butikk til butikk da.

Løvetann sa for siden:

Takk for tipset! :blomster:
Dette har gått meg hus forbi … men bare vent til neste helg!

Bacon sa for siden:

Hvor store er stykkene da? Jeg så det tilbudet en fredag for noen uker siden, da var det på svinefilet. Men kilosprisen ble totalt 149,- og det er faktisk ikke sååå billig.
Er det snakk om ytrefilet av okse så er det jo billig, men for laksefilet så er det langt høyrere kilospris enn det jeg pleier å betale.

Alyssa sa for siden:

Det har vært stykker på 150/160 g.

Carisma sa for siden:

Jeg tror de fyller opp flere ganger i løpet av helga. Sist uke var det kyllingfileet, den er billig til 14,90 for en. Oksemørbrad som var denne helga var sånn midt på treet prismessig, men veldig godt kjøtt!

QueenConnie sa for siden:

fortsatt billigere i svergie ;) der får jeg 2 kilo svinefilet for ca 150 kr :) hehe..
men som sagt, ekke alle som har den luksusen:p hihihi^^

Schnupsiii sa for siden:

Sant nok :) Er deilig å kunne dra på Harry-handel en gang iblant og fylle opp frysa. Må nok ta en tur snart igjen :)

Iset sa for siden:

Årh, jeg misunner SÅNN dere som har tilgang til Sverigeturer! Skulle vi satt oss i bilen og kjørt for å handle der, hadde det tatt oss minst 10 timer. :griiin:

Schnupsiii sa for siden:

trøsten til deg får vel være at på disse turene havner det mer enn bare mat ned i handlekurven. Noen av mine mange ekstra kilo får svenskegodiset ta skylda for :D

Carisma sa for siden:

Når man regner på det så er det faktisk ikke så lønnsomt å reise over dit lenger. Man skal ha tunga rimlig rett i munnen for å komme igjen på pluss-siden.

danish sa for siden:

En kilo bacon, kyllingbryst eller lammekjøttdeig til 54 kroner. Svine- eller storfekjøttdeig til ca. 30 kroner per kilo. Creme fraiche (36 %) til 30-33 kroner per liter. Fløte til 30 kroner literen.

Selve turen koster totalt 25 kroner. Så, ja, jeg sparer masse.

Carisma sa for siden:

Kjøttdeigen betaler jeg gladelig 50kr kg for hos min lokale slakter. Da vet jeg at jeg får ordentlig kjøtt. Og lammedeig til 55kr kg. De forskjellige svenske jeg har forsøkt (stort sett karbonadedeig) har vært så dårlig kvalitet og smak at jeg har vurdert å kaste mesteparten.
Kyllingfileeten har jeg samme problem med, de er trevlete og har en merkelig smak. Har forsøkt flere forskjellige merker der også, og vært nøye på å sjekke tilsetninger. Beltaler heller litt mer for norske, og fyser ned selv når det er tilbud på storpakker. Feks som hos Coop Obs! nå, 129 pr pk for 1100g.
Svinekjøttdeig er jeg i utgangspunktet skeptisk til både i norge og ellers, tror det er mye rart som går i den kverna! :D
Creme fraiche og fløte ser jeg nok at det kan spares på, emn så er det jo begrenset holdbarhet på det, så å kjøpe i store kvanta er uansett bortkastet :rolleyes:
Det eneste jeg sitter igjen med da, er rimmad sidfläsk, og kalkumfileeter. :o

danish sa for siden:

Kult.

Jeg får ofte med nok CF til to uker. På slutten av holdbarhetsdatoen blir den spist som yoghurt, evt. blandet med kjempebillig tyrkisk yoghurt (20 spenn per liter). Overskuddsfløten lages om til iskrem, eller kan fryses i isbitformer og brukes i supper. Dermed kan jeg kjøpe inn for mange uker om gangen.

Jeg har egentlig god erfaring med svensk kjøtt, bl. a. fordi det ofte er dansk. Jeg tåler dessverre ikke svin (jeg digger smaken, men svinekjøtt er ofte så gammelt at det er rikt på aminer). Trondhjem har dessverre ingen slakter (såvidt jeg vet). Sverige er fortsatt lønnsomt, ihvertfall for trøndere.

Fearchara sa for siden:

Av en eller annen grunn glemmer jeg dette tilbudet på fredager og lørdager, men kommer på det igjen i begynnelsen av uka. :rolleyes: Og så har jeg latt meg fasinere noe veldig av den dansen i reklamefilmen.

froken sa for siden:

Hei. Er det noen her som vet hva go helg tilbud det er på kiwi denne fredagen?

Carisma sa for siden:

Sist helg stod det at det var lokalt bestemt :confused: Heldigvis var det entrcote på Kiwi'n på haugenstua :D

Veggpryd sa for siden:

Gjett om jeg durer til Kiwi på freda'n! :D Må fylle opp med bacon likevel.

Nei, forresten - jeg sender mora mi i butikken - hun er hjemme på dagtid. :lol: Takk for tipset! Dette visste jeg ikke. :klem:

Iset sa for siden:

Sist fredag var det laksefilet her. Jeg kjøpte 12 stk. Filetene var helt nyyydelige, store og flotte. Gleder meg til å se hva som er nå på fredag. :hekta:

Entrecote liker jeg ikke, så jeg håper det er kylling eller biff.

turbokano sa for siden:

håper de har no biff igjen snart:) trenger å få fylt frysen,kjøpte vell inn 10 pakker med ytrefilet sist,men gikk fort unna.

meksiko sa for siden:

benytter meg av dette selv,utrolig flott tilbud,og det er jammen mye godt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.