< Tilbake til oversikten

Migrene og ketolyse!

tufsa83 sa for siden:

Er det noen andre her som har slitt/sliter med migrene? :(

Har litt lyst å høre om dere har opplevd bedring eller forverring av å gå på ketolyse kuren?

Jeg har vært veldig plaget, så til de grader at livet har vært skikkelig tungt til tider, MEN, jeg har faktisk ikke hatt migrene siden jeg starta på dette altså.
Har hatt hodepine som har gått over ved å ta paracet liksom:eek:

Anyone?

akita sa for siden:

Hei!! så kjekt å høre at du ikke har hatt migrene siden du begynte på dietten:).
Jeg har vært veldig plaget med migrene i mange år, har vært "avhengig" av å alltid ha med meg min migrenemedisin hvor enn jeg går... MEN har vært to uker på kuren nå og ikke et eneste migreneanfall, er vant med minimum et anfall i uka... Har nesten ikke tenkt over det før jeg leste innlegget ditt.
Håper dette fortsetter...:o

Kula sa for siden:

Hypoglykemi (blodsukkerfall) er en av flere indirekte årsaker til migrene. Ikke alle leger er klar over dette - selv ikke spesialister innen migrene.

Hvis hypoglykemi tilfeldigvis er din hovedutløser for migreneanfall kan du oppleve at anfallene blir svært sjeldne når du er i ketose. Grunnen er jo selvsagt at du får et stabilt blodsukker.

tufsa83 sa for siden:

dette kan jeg si meg enig i ja, absolutt, tror nok dette hadde innvirkning på meg ja, MEN det var mange andre årsaker, hvor jeg tror nikotin i form av snus ikke har gjort migrenen min bra gitt.. men absolutt ren mat og lite karbo og sukker, og ikke minst hvetemel.. så dette liker man :rolleyes:
Har jo begynt å snuse igjen så, shame on me!!!:mad:

tufsa83 sa for siden:

Se der ja!!! supert!!! Godt å høre at du ikke har hatt anfall ihvertfall.
Jeg har også vært avhengig av å ha medisin med meg overalt.. men nå tenker jeg liksom ikke på det lengre :p
Jeg kunne ha opptil 3 anfall i de verste periodene!!!!

migrene er noe dritt:(

Torkil sa for siden:

Hei
Med migrene 1-2 gg pr uke på vanlig kost, blev jeg selv overrasket over at migrenen nesten blev helt borte på ketolysekuren.
Mye tyder på at ketoner er vel så bra og ikke bedre brennstoff for hjernen enn glukose.
Uansett er det en av de trivelige bieffekter av kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

tufsa83 sa for siden:

Så flott at det har hjulpet deg også!! Håper du har skrevet om dette i boken din da jeg vet det er MANGE som sliter med å finne et kosthold som fungerer for oss migrene folk... jeg har prøvd masse, bla spelt uten at det virket...

men tjohoo :D hurra for mindre migrene!

Schnupsiii sa for siden:

Jeg er også plaget med mye hodepine som gjerne varer 2-3 dager i slengen, men etter at jeg begynte på denne kuren har jeg bare hatt hodepine 1dag (bortsett fra hodepinen jeg fikk da kroppen gikk inn i ketose)

Er jo så mange fordeler med dette kostholdet :)

tufsa83 sa for siden:

jaaa :D hæppi face her i gården ihvertfall!!!

EliseIF sa for siden:

Hei
jeg er også veldig plaga med migrene, og har ikke startet på ketolyse men skal til å gjøre det, vi kan jo utveksle erfaringer etterhvert?

Nitja sa for siden:

Er ikke plaget med migrene selv med mamma er så hu starter på ketolyse den uka jeg kommer på besøk og ser jo veldig positivt ut at man får mindre/ingen anfall på ketolysedietten :-)

tufsa83 sa for siden:

Gjerne det takk :) håper den gir deg like gode resultater både migrene og vektsmessig:D

Superleila sa for siden:

Jeg har aldri hatt migrene, men første uken pluss en dag eller to hadde jeg skikkelig intens hodepine, var så jeg måtte legge meg ned eller i hvertfall dempe litt lys.... Men gått over nå altså, men er nok vanlig for oss uten migrene å ha mye vondt i hue i førsten..

vilnedfort sa for siden:

Jeg sliter med kronisk hodepine, og blir somregel slått helt ut, og paracet+ibux har ofte liten eller ingen virkning. Jeg har tidligere gått på fedon, og opplevde da at hodepinen kom oftere, men etter å ha begynt på ketolyse har jeg hatt mindre hodepine, altså svaker og sjednere. Hadde et anfall, da kjenner jeg at hodepinen prøver å trenge seg på, og blir vedlig rar i hodet og kroppen, da klarer jeg ikke annet enn å provosere fram hodepinen ved å hive i meg noe med høyt sukkerinnhold...sykt, men sant...bare for å få det overstått... men altså...bedre på ketolyse

tufsa83 sa for siden:

Det er vanlig å ha hodepine de første dagene ja, det tror jeg nok alle uansett vil bli utsatt for,men heldigvis gir det seg da :D

tufsa83 sa for siden:

Huff, ingen andre medisiner som hjelper?? Glad jeg har migrenemedisiner jeg kan ta med en gang jeg kjenner antydning til migrene ja :cool:

Sesti sa for siden:

Jeg er myyye plaget med migrene, og jeg ser ikke at ketolyse hjelper noe som helst:(
For tiden er det så ille at jeg har fått selvstudium fra skola et par dager i uka, for å kunne komme meg gjennom skoleåret....

Jeg er og veldig mye plaget med med mareritt, så er vel mye derfor jeg er så plaga:(

Ketolyse generelt har ikke gjort så mye for meg...
Men glad på deres vegne hvis det funker:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.