Jeg er "gammelt" medlem, men allikevel ny på forumet :-) Har bestemt meg for å kvitte meg med mine 15 kg slik at jeg får tilbake selvtillit og guts til å mestre hverdagen. Har lest boka og sitter nå og forbreder meg ift morgendagen og det som kommer. Ønsker vel egentlig at alle de som har råd og tips til meg kan ta seg tid til å skrive noen ord. Masse info er å finne i eksisterende tråder, men jammen er de mange! :-) Om noen ønsker å starte opp sammen med meg hadde det vært artig om denne tråden kunne fulgt oss på veien mot målet :-) Ta sats og bli med folkens, så hjelper vi hverandre :-)
hei der, er helt ny her idag. I morra skal også jeg begynne på mine 20-25 kg overvekt etter tvillingsvangerskap. Misstrives så grusomt med kroppen min nå, så må komme igang med slanking. Hvilken diett følger du? Kan du gi meg noen tips hva jeg bør spise imorra til jeg kan få kjøpt meg ei bok på mandag? tenkte meg inn på atkins dietten men hva er forskjell på den og ketolysekur? Fint hvis vi sammen kan hjelpe hverandre i kampen mot kg
Jeg har spist det og har ikke skylt dem. Hvorfor skal man skylle dem? Presser godt ut av dem så ikke alt blir så vassent ...
Står på boksen at det 0,7 g karbs pr 100 g, så det går nok bra.
Hei, jeg har forsøkt å bestille bøker om thor foseid kuren, men de er utsolgt overalt. Jeg har så lyst å starte på kuren har hørt om mange mange som går på den og de har gått ned kjempemange kilo, og de kommer også i ketose. Er det noen plass på nettet man kan få tak i kurene, dvs få en oppskrift over hva man kan spise i løpet av uka, for nå er jeg snart helt desperat, er så motivert til å starte kur men aner ikke hva jeg skal spise.......er det noen som kan hjelpe meg?+:(:confused:
henger meg på, for ørtende gang skal jeg slanke meg,,, feil har jo slanka meg i mange mange år ,,har gått ned 22 kilo,for to år siden
har slitt med de sisste 5 veldig lenge ,,vel siden august har jeg slanka meg opp 6 kilo,, og fortsetter jeg i den duren ,har jeg snart fått på meg alle 22 kilo igen,,,DET SKAL IKKE SKJE,,
er flink til og holde avtaler ,,,men avtaler til meg selv er vansklig og holde ,,
prøver igjen på ketolyse ,,
Hei!
Jeg registrerte meg på denne siden for noen uker siden, og skal i gang med ketolysekuren fra i morgen av. Alt jeg trenger er innkjøpt, og jeg har lest boken, sett video og føler meg veldig motivert nå. Har mange mange kilo som skal av.... de rene fakta skal jeg ta i morgen. Jeg har alltid vært opptatt av å bruke lite og rikitg type fett i kosten, så det å dytte i seg meierismør, fløte og seterrømme tror jeg skal bli min største utfordring i starten. Men nå stoler jeg på Torkil og alle dere andre her inne som har hatt suksess med dette og lar det stå til! ;)
Jeg har tidligere prøvd det meste innen slankekurer, men for hver gang jeg går ned, så spretter vekten opp igjen. Man blir litt lei, spiser selvfølgelig mer enn man forbrenner (rene fakta når man går opp igjen), og man må ha et rimelig høyt aktivitetsnivå for å opprettholde en lavere vekt. Tror ikke dette heller er en mirakelkur, men ønsker å teste et karbofritt kosthold på kroppen. Jeg har mistanke til at denne kroppen tåler karbohydrater veldig dårlig!
Jeg er 45 år, bosatt i Akershus, 2 voksne barn, samboer, trener på Elixia noen ganger i uken, liker å sykle ute og føler meg som en aktiv person. Men hjelper det da ??? Grrrr kiloene legger seg på allikevel! :mad:
Håper å bli "kjent" med flere her inne og hiver meg på denne tråden da det er flere som skal nå sine mål med samme oppstart.
Jeg er som deg, 45 år, 2 barn 11 og 16, trener på Elixia ett par ganger i uken,
har alltid slitt med vekten. Noen kilo ned for å gå opp igjen pluss ett par til....
Jeg må også slite med dette "fettet" i maten. Hele livet har jeg trodd jeg har levd sundt. Lite fett, lite gotteri, men glad i mat og glad i gjester og et glass vin. Jeg har tenkt oftere og oftere på at mel, poteter, ris ol. er som lim for meg, men har byttet til fiberris, fiberpaste og oftere og oftere kuttet ut poteter. Men det holder nok ikke og har bestemt meg for å kutte ut så godt som all karbo og sukker. Er litt redd, synes det virker drastisk, hmmm er Fedon sunnere på lengre sikt? Er litt redd for å vingle også.....
Ja, ja, må kjøpe boka, har lest disse nettsidene opp og ned i flere dager.
Startet nå i helgen jeg også.. Har noen kg (eller en del..) for mye etter svangerskap. Var nok litt å ta av fra før også, men nå SKAL det bort, 26 kg! Har bestilt boka, håper den kommer i morgen.
Begynte med ketolyse kuren for en uke siden.....og har hatt litt startproblemer....slitt litt med hva jeg skal spise osv...men etter at jeg kom meg inn hit...(for noen dager siden) så har jeg fått mange gode tips:D
Har en god del kilo som må av...og jeg er vel nærmest desperat...trives overhodet ikke med meg selv lenger....hater å se meg selv i speilet, hater å handle klær...(pga store størrelser og telt lignende klær:mad:)....ja listen er lang.....men orker ikke å ramse opp alt.
Jeg har to små barn og bor i østfold. Er 29 år ung:p
Heisann!
Jeg spiste denne kyllingsalaten til middag:
100 g salat (isberg og ruccola)
50 g agurk
50 g fetaost
20 g pesto (7 karber pr 100 g)
200 g kyllingfilet
Kan noen kontrollregne og finne ut hva jeg har fått i meg av karber?
Første gang jeg regner karber sjø :-)
Hei dere!
første dagen på ketolyse og det har gått greit. Hadde en sjokkartet opplevelse på vekten i dag tidlig, og det var deprimerende å se at vekten var krøpet over 100 atter en gang..... Men okai, får bare svelge rødmen å prøve å gjøre noe med dette!
Har ikke hatt tid til å fintelle karbohydater i dag, men tenkte kanskje noen av dere drevene kunne kommentere matinntaket mitt i dag:
Grisetidlig kl 05.15:
4 skiver tomatost (0karb) og salami
Klokken 07:
2 egg, 1 skive bacon, kalkunpålegg 2 skiver, 1 ss majones, 2 skiver paprika, kaffe og vann
Klokken 11.30:
Salat med lollosalat, 1 tomat, litt agurk, fetaost med olje, litt oksekjøtt, 3 skiver paprika og 8 oliven
Klokken 17.30
wok av kyllingfilet med paprika grønn og rød, rødløk, vårløk, alt stekt i olje. champignon stekt i godt med meierismør, alt blandet sammen, så fløte på toppen sammen med chilipasta.
Til kvelds hvis jeg blir sulten: fet ost med stangselleri.
Vann: kommer opp mot 2,5 liter
Kaffe: 5 kopper
Hva tror dere? Har jeg blemma meg ut med noen graverende feil her? ;)
mine overraskelser så langt i kuren (er i min 2.uke) er:
bønner og linser - altfor mye karber
tomat på box - også masse karber, brukes forsiktig!
vanlig tomat - også en del karber!
løk - begrens bruken, en stor løk inneholder alt for mye karber! jeg bruker helst en halv liten når jeg lager middag til min lille familie på 2 store og 1 liten!
mandler - man kan ikke spise uendelige mengder, som snacks er det bedre med paranøtter og pecannøtter, disse kan du spise mye mer av!
kan legge til noen av mine utregninger:
2 store ss cottage cheese = 1,5 kbh
3 ss kokosmasse = 2,37
1 dl kremfløte = 2,61
1 egg = 0,63
en god håndfull (58 g) grønn paprika = 1,91
en medium stor løk = 10,3
en tomat = 2,3
det var det jeg hadde på postitblokka mi akkurat nå!
Syns du spiser litt lite protein og fett. Men nå vet ikke jeg hva du legger i litt oksekjøtt...
Husk at fett gjør deg mett og hjelper til med forbrenningen. Proteiner er også viktig :)
Hei dere, Lillemy og andre ferskinger som meg!
Fant et sted på sidene her opplysninger om et smart program som heter
Mat på Data. Gå på www.matportalen.no. På venstre side står det nedlasningslink til dette programmet som opplyser om karbo, kcal mm. i en drøss matvarer.
Jeg bruker det for å lagre mine egne oppskrifter, eller bare sjekk noe jeg lurer på....
:o Lykke til videre
Da har jeg testet meg og yeah; er i ketose! Lilla og fin stix! Spennende! Vekta viser 1 kg mindre i dag og :-) Andre dagen bare, så bare tull seff, men må jo telle denne lille kiloen ned og :-) Middag er utfordringen om dagen da jeg ennå ikke har handlet inn noe spes ift denne kuren, men i går spiste vi kyllingsalat og i dag ble det hjemmelagede hamburgere/karbonader av kun karbonadedeig. Tilbehør var salat, ost, tomat, agurk og rødløk. Liker ikke majones og dressing, så spørs om det blir for lite fett, men men... Supergod mat iallefall, faktisk er gubben i sjokk over hvor godt det er med noe annet enn TORO Lasagne, pasta DOLMIO osv... hehe. Merker dog søthungerens tilstedeværelse i kveld. Det er kjipt å se frustrerte fruer uten en pose Ahlgrens biler, men det blir bedre å se ut som en av dem etterhvert. Skal vi som starter i februar starte egen tråd eller skal vi chattes over denne? Få høre hvordan det går med dere andre da...!
jeg har funnet ut at noen søte lapperfunker fint når man skal kose seg! skrevned oppskriften på mine med litt kokosmasse i en frokostpannekaketråd på frokost&kveldsmat delen av oppskriftsforumet!
funka kjempebra på søthungeren!
Etter en uke, så har jeg tatt av 2 kilo.....:D Vet ikke om det er mye eller lite i ketolyse målestokk, men jeg er ihvertfall superfornøyd.
Juksa litt og gikk på vekta i dag og...og da viste den ytterligere 1 liko ned (men jeg teller ikke med denne, siden det ikke er veiedagen min. Må prøve å holde meg til faste veiedager og tidspunkt)
Og nå begynner jeg å føle meg litt tryggere på dietten iforhold hva man kan og ikke......så jeg må si at dette er igrunnen lett.....må bare bli flinkere til å morsjonere:o
Vekta viste ytterligere 1,2 kg ned i dag! 2,2 kg ned siden mandag! Skjønner at det er vannet i kroppen osv som forsvinner, men jøsses så kult da! Ellers er jeg kvalm og ekkel i dag. Føler meg ikke bra! Men det er vel vanlig det og :-)
Hei hei [color=purple][/color] Har hatt en lang pause og starter opp igjen på Ketolyse i morgen... [color=purple][/color] Slenger meg inn her sammen med dere jeg :) [color=purple][/color] Får lese hele tråden i kveld når alle ungene er lagt. [color=purple][/color] Kan kjapt fortelle litt om meg selv da. [color=purple][/color] 27 år gammel jente fra Hønefoss. 4 barn på henholdsvis 4 år, 3 år og to på 6 mnd... [color=purple][/color] Gikk på lavkarbo med fin effekt i fjor, men har lagt på meg igjen. [color=purple][/color] Sliter psykisk når jeg ikke er i ketose, så nå er det på tide å skjerpe seg hvis jeg skal ha orden på følelseslivet :) [color=purple][/color] Det var litt om meg... [color=purple][/color] Gleder meg til å følge dere og bli kjent med enda flere her inne!!! :suss:
Ny dag! Føler meg i bedre form, og sulten og lysten på noe godt er delvis forsvunnet. Inntok bacon og egg til frokost, lunsj kom jeg ikke på å spise før nå; en god porsjon reker med en halv avocado til. Nammis! Føler meg litt sånn "dizzie" innimellom om dere skjønner. Merker at kroppen tar energi fra plasser den ikke har gjort før. Det prikker litt her og der, og ting går litt sakte rundt i topplokket :-) Men men, ingen som dør av det :D
Hvordan går det med dere andre?
Her snikbegynte jeg i går, men har jo levd litt lavkarbo en stund da... :ja: [color=purple][/color] Så jeg er nesten i ketose kjenner jeg. Svimmel og hodepine. [color=purple][/color] Føler meg litt sliten idag, men det går nok over. [color=purple][/color] Maten har det gått veldig bra med :ja:
Jeg merker ikke så mye på kroppen, annet enn en litt "kilende" følelse.. Vært i ketose nå siden i går, og merker jeg er litt mindre sulten enn vanlig. Det kan jo også skyldes at jeg spiser mye bedre mat enn ellers. Hodepinen har jeg, men er egentlig vant til å få lett hodepine. :rolleyes:
Vekten har jeg ikke skjekka, har ikke tenkt til å gjøre det med det første heller..
Til dere som er litt mer drevne: er det farlig hvis man går inn og ut av ketose? Tenker på hvis man bommer litt en dag og faller ut, mister man noe mer enn den dagen, eller går det tilsvarende tid som første gang før man er i ketose igjen?:confused:
Lykke til videre til alle som er ferskinger som meg! :heia:
Eneste som kan være litt dumt om man går inn å ut av ketosen er at man kan lett legge på seg da, har ingen erfaring selv, men hørt andre har gjort det...
Hvordan har det gått idag? [color=purple][/color] Her går det strålende... Gått ned -500 gram siden i går... Har slanket meg noen uker, så det er vel ikke bare vann som forsvinner håper jeg... [color=purple][/color] Akkurat spist en deilig omelett, og nå drikker jeg farris for å få litt mineraler i kroppen.... :)
Jaja, da var det veiedag. Må innrømme at jeg har vært på vekta regelmessig denne uka.. :) Men det har igrunn vært med på å motivere til å fortsette. Synes igrunn denne uka har gått utrolig lett. Har ikke hatt lyst på godteri i hele tatt! Og det er ikke vanlig for meg!! Stixen viser moderat ketose (har kjøpt på apoteket). Er det noen andre som bruker sånne? Burde jeg ha oppnådd sterk ketose nå?
Blir spennende å se hvordan resutaet er neste fredag. Har jo klart å gå ned et par kg før også, men så har det sklidd ut. Men nå skal jeg jammen lenger ned!
Er jammen mange bra oppskrifter her inne. Føler absolutt ikke at men er på slankekur. Er dere andre opptatt av å spise regelmessig? Jeg hopper ofte over måltider, blir jo ikke sulten.. Det er kanskje dumt? I boka stod det at det ikke var noe problem å skippe f.eks frokost, men bør man spise f.eks 3 x per dag? Eller er det ingen regler for det? Ble mange spm her nå..
Masse lykke til videre folkens, dette skal vi klare!!
Da er min første uke unnagjort.
Ikke de største reultatene, men dog. -0,5 kg, så det er jo hvertfall på rett veg. Hadde håpet på en litt bedre kick-start, men fortsetter med friskt mot en uke til og håper at vekta er litt snillere da.
Jeg har også lite snopbehov nå som jeg er i ketose, egentlig godt å slippe å ha det å ;)
Så lenge det er utslag er du i ketose, om det er svakt eller kraftig på sticksen spiller ingen rolle visstnok for det kommer an på om du har drukket mye eller lite og når du tester i forhold til mat og så videre.. :)
Idag gikk jeg på vekta igjen... Har gått ned en del siden jeg begynte for et par dager siden :ja: [color=purple][/color] Blir spennende å se hvordan jeg kommer til å klare det denne gangen... [color=purple][/color] Har viljestyrke som en spissmus og motivasjon som suger... [color=purple][/color] Men jeg SKAL klare det, og jeg KOMMER til å klare det :) [color=purple][/color] Gått veldig bra idag også.... Vurderer å ta meg en Atkins bar nå til kvelds, for å kose meg litt sammen med mannen, men da kommer jeg så vidt over 20 karbs idag, så får se hva jeg bestemmer meg for... :ja:
Åh - må bare si at jeg elsker å være på denne dietten!! Begynte for bare en uke siden, og faktisk viser vektnålen 4-5 kilo lettere allerede..sprøtt. Sitter dessuten og leser til eksamen hele dagene, og konsentrasjonen har blitt merkbart mye bedre! På mye karbo var det vanskelig å ikke holde på å sovne hele tiden...Sultfølelsen har også forsvunnet i svært stor grad - i tillegg til suget etter sukker. Håper virkelig det fortsetter sånn! Prøvde en gang i fjor også, men da ble det vanskelig å følge dietten pga. jobb o.l. Men nå er jeg fast innstilt på å fortsette! Håper bare å også se forandringer på hud, cellullitter etc. som mange her inne skriver om som positive sideeffekter...
Men lurer på en ting: er det absolutt nødvendig å bruke kosttilskudd? Jeg spiser mye av de ulike grønnsakene som er tillatt, og både rødt kjøtt, kylling, fisk, egg, ost, nøtter, soyamelk...Har ikke kjøpt noen vitamin/mineralpiller, og lurer altså på om det er nødvendig?? Klarer ikke helt å se for meg hva jeg kan mangle...
Begynte liksom bare på dette opplegget selv, etter å ha sittet temmelig mange timer inne på forumet her/lest masse andre steder om lavkarbo og ketolyse. Takk for svar :)
jeg spiser ikke de som "hører" til.. Men jeg tar sånn vitaminbjørn og tranebær hver dag, men det gjorde jeg før dietten også da :) Noen får visst tørr hud og tørt hår bl.a. av å ikke ta de, men vet ikke.. Har ikke merket noe jeg hvertfall :)
Idag har det gått veldig bra... :heia: [color=purple][/color] Hvordan har det gått med dere andre? [color=purple][/color] Vært litt matlei idag, men får prøve å få i meg noe skikkelig mat snart.. [color=purple][/color] En deilig omelett eller noe sånt :)
Hei!
Første uken er unnagjort. Det har vært en rar uke og slett ikke optimalt. Var på messe to dager og fikk liksom ikke spist skikkelig. Heller for lite mat enn for mye, men mulig tirsdag ble for mye karbohydrater. I følge ketostix var jeg ikke i ketose fredag-søndag (som var de beste dagene mine) først søndag kveld ga det et positivt utslag igjen. Merkelig...... Har gått ned 1 kilo som er greit nok, men langt mindre enn jeg er vant til første uken på en diett. Er usikker på om jeg får i meg nok fett. I dag har jeg spist følgende:
Frokost: 2 egg hardkokt, 4 skiver kalkunkjøtt, 3 skiver gulost, litt paprika og ca 1 ss majones.
Lunsj: Salat av 2 egg, 4-5 skiver bacon, 2 ss reker, frisèsalat, 3 cherrytomater, paprika, 3 ss fetaost. kanskje 2 ss olje fra fetaosten, toppet med lettrømme (kanskje 1/2 dl)
Middag: Kyllingfilet stekt i rikelig meierismør, frest med blomkål, paprika, rødløk. Lagt i form og overhelt hakket tomat (10 g karb på hele boksen. Oppskrften holdt til 5 pers) Hele formen toppet med nesten et beger creme fraiche.
Masse drikke + 4-5 kopper kaffe.
Blir det nok fett av dette?
Føler meg egentlig ganske "stinn" og føler overhodet ikke at magen synker innover. Det eneste positive er at det finnes ikke romling i magen.
Mn veldig ofte bærer det rett på do med rene klyster tømmingen ca 30 min etter måltidet. Noen som har det på samme måten? Er det pga av det høye inntaket av fett?
Føler meg utrolig usikker på dette, men har overhodet ikke gitt opp. Men skulle ønske jeg følte meg litt bedre i kroppen liksom :eek:
Jeg er ganske ny selv startet for litt over to uker siden... vil gjerne bli med på tråd hvor vi nye kan støtte og råde hverandre!!!
:rulleøyne
[/quote]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.