Ser det har blitt skrevet om flere ganger før, men jeg må likevel ha det ut... Hvordan kan jeg være i ketose og ikke gå ned i vekt?
De siste to ukene har jeg gått ned og opp og ned og opp. Er riktignok i eggløsning akkurat nå, og derfor prøver jeg å ikke bli så skuffet, men jeg må innrømme at jeg blir irritert av å gå på vekta når den ikke går den rette veien. :mad:
Jeg spiser tablettene, spiser fett og masse grønnsaker, har tidligere gått ned selv med inntak av meieriprodukter og har ikke hatt noen sprekk.
Jeg har ikke veid maten tidligere fordi jeg gikk ned uten å gjøre det.. syns det tar så mye tid og håpet at jeg skulle slippe det. Mulig jeg får i meg for lite karber, men tror i alle fall ikke at det er for mye.
Puuhh... det var et hjertesukk fra meg, håper det snart går rette veien igjen..
Hvis jeg forstår det riktig, er det slik at du har gått ned fire kilo siden du startet på ketolysekuren, og nå viser vekten at du har gått opp en kilo? Slik at status nå er "minus tre". Og oppgangen din er sannsynligvis i forbindelse med eggløsning?
Jeg tror ikke det er noen grunn til uro for det! Hormonsvingninger påvirker hvordan kroppen binder væske. Mange opplever platåer, der vekten kan stå stille i flere uker. Tror det bare er å mobilisere alt du har av uholdenhet. Så løsner det nok etterhvert. :goodluck:
Jo mindre man har å ta av, jo saktere går det. Og platåer virker vel begge veier? Altså er det en fordel å stabilisere seg på en vekt, før man går videre nedover.
Det høres ut som du har god kontroll på gjennomføringen av dietten. Hvis du holder ut, får du sikkert resultatene du ønsker. Kanskje du kan prøve å "omprogrammere" hodet litt, slik at du definerer det som suksess at du klarer å holde dietten uten sprekk? Og så ta vektnedgangen som et "tilleggsgode", på en måte?
Jeg har gått på Ketolysekuren i 3 uker, har ikke gått ned i vekt. Spiser mer fett en proteiner. Sliter med lavtstoffskifte, kan det være skylden til uteblitt vekttap? Når man ikke går ned de første ukene, er det da håp om å gå ned senere? Håper noen kan svare meg , og som kanskje har vært borte i det samme.
Synes du skal være sjeleglad jeg!!! :eek: Litt sånn fyfy ;)
Jeg har gått lenge uten å gå ned, men jeg vet det kommer etterhvert.
Vær litt mere tålmodig, kjære deg, og tenk på at dette er ett utrolig godt resultat lell!
Misforståelse ute og går her ja :) Jeg har gått ned 3 kg til sammen, mens jeg forrige uke hadde gått ned 4. Det betyr at jeg har gått opp en kg. Men jeg bør kanskje være mer tålmodig ja...
Jeg er en utålmodig sjel, ikke bare når det gjelder vekt.. Jeg får prøve å skrape sammen litt tålmodighet. Burde gjøre det når det gjelder mange andre ting i livet også. Livet som utålmodig og rastløs kan være litt slitsomt. :rolleyes:
Men takk for svar alle sammen, jeg trengte å bli minnet på at jeg faktisk har gått ned 3 av 8 kg og at det i grunnen ikke er synd på meg i det hele tatt.. :o
Hehe.. :) Ja, det er det jammen, når man setter det i perspektiv! :D
Det som er bra er at jeg (selv om jeg er utålmodig) ikke har hatt noen som helst tanker om å gi meg med kuren. Fordi maten er god, jeg er ikke sulten og jeg føler egentlig ikke at jeg går glipp av så mye. Og det er første gang i min slankehistorie. :stortsmil
Frokost:Spiser 2 egg og 4 backonskiver , Lunch: salat med fetaost og oliven og en spisskje seterrømme til lunch,Middag: biff/stekt kjøttdeig m/fløtesaus og broccoli . Kveldsmat:2 hemmelaget knekkebrød(av lifrø, solsikkefrø, og litt/neve havregryn, vann, salt og pizzakrydder) m/hvit ost.
Middager består nesten alltid av broccoli og blomkål (5 buketter til sammen). Spiser mye seterrømme og fløtesauser på middagen. Meierismør på hjemmelaget knekkebrød, salatene er av isbergsalat, paprika, agurk. Bruker majones på Grisesylte som jeg har laget selv.
Jeg har lavt stoffskifte, og brukte de første 9 mnd på å gå ned 5 kg...men de siste månedene har det løsnet...men jeg går sjeldent ned mer enn mellom 200-700g hver gang jeg går ned...jeg går ikke ned hver uke, men jeg gå nedover i det store og det hele...og helsen min blir bare bedre og bedre! :ja:
Vet du sikkert syns det er teit å høre...men vær tålmodig, ikke gi opp, og nyt den gode følelsen dette kostholdet gir deg...jeg elsker ketolysekost i allefall og trives.
Jeg har stått DØNN i ro i 12 dager - men i dag viste vekten - 1,1 i forhold til det jeg har stått i ro på. Jeg blir altså bare mer og mer sikker på at suksessformelen er UTHOLDENHET!!! I dag er min 30.dag på Ketolysekuren, og jeg har tatt av nesten 3 kilo.
Så jeg kommer IKKE til å tvile på om jeg "gjør det rett" etc etc, men bare HOLDE UT! Jeg gleder meg allerede til en fantastisk sommer men mange færre kilo enn jeg har nå - og i går kjøpte jeg nye klær hvor jeg allerede kunne gå NED en størrelse:D .
Så uansett stagnasjon eller ei - mitt eneste råd er IKKE GI DEG!!!!! Og det har jeg tenkt å følge selv også ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.