< Tilbake til oversikten

Nugatti

LorelaiLeigh sa for siden:

Jeg vet ikke om noen av dere savner sjokoladepålegg som jeg gjør,men jeg har en oppskrift til dere som kanskje vil ha en liten klatt på "brødet" deres.:)

75 g smør uten salt
1 ts rapsolje
1,5 ss kakao
18-20 hasselnøtter (revet/knust)
1-2 krm Natreen (sånn flytende)
2 dr vaniljeessens
2 dr mandelessens

Bland alt godt ( ikke smelt smøret som dumme meg gjorde første gang :eek: da blir resultatet noe helt annet)

Dette skal utgjøre 110 gram "nugatti" med 2,6 gr karbo i alt.

Har enda en versjon som jeg ikke har prøvd,men her er den.

100 gr smør
2ss olje
2,5 ss kakao
9 hasselnøtter
5 dr mandel essens
3/4 ts natreen (flytende)

Blir litt å tygge på hvis man hakker nøttene ;)

Enjoy!

Adriane sa for siden:

Takk for disse! De er hermed lagt inn i godisoppskriftene:D

Veggpryd sa for siden:

Tusen takk! Akkurat hva jeg trenger i dag! :)

Distrea sa for siden:

åhhh, genialt :sikle:

Veggpryd sa for siden:

Har laget denne nå, og :_oy: URK! Nå skjønner jeg hvorfor du bruker USALTET smør.... ha ha :lol:

Det var skikkelig god nugatti-smak, men jeg skal nok bruke smør uten salt neste gang. :o

Mosepjusk sa for siden:

Mmmmm, takk for oppskrift :blomster:

Lagde med vanlig smør jeg også,veggpryd og det smaker ikke bra!!Det var heslig! Men det er farlig godt med usaltet ;)

Mosepjusk sa for siden:

Skal lage denne nå, blir spennende!
Må ta opp litt brød fra fryseren :smile:

Aylin sa for siden:

hva slags kakao bruker dere??

Jeg brukte kakaopulver fra regia,sånn lett pulver,det var nemlig det eneste jeg hadde i huset. Bakekakao kan sikkert brukes,men jeg er usikker på karbo innholdet i den. Vet ikke hva dere andre bruker av kakao varianter enten i mat eller drikke? I min lett variant så tror jeg det var 6 gram karbo i en pose,(eller var det 3???) men jeg husker ikke hvor mye det var i posen av pulver. :confused:

Valencia sa for siden:

KANOON.... 1 000 takk:)

Ella-A sa for siden:

fisj, lurer på om jeg gjorde noe feil, synes smaken ble ekkel. Nesten sur på en måte? Femdobla oppskrifta siden jeg ikke har kryddermål og vet at 5krm= 1ts.

Kitt sa for siden:

Harske nøtter?

Prøvde den nå! Og NAM!:sikle:

sirimor sa for siden:

Fillern, dette kommer jeg heelt sikkert til å prøve i helgen:p

Ella-A sa for siden:

hmm vet ikke jeg..:/ Men det lukta ikke nugatti, lukta mer surt, lurer på om det kanskje var natreen? synes den lukter mer surt enn søtt egentli.. :(

Mandy81 sa for siden:

Hva står "krm" for? Greit å finne ut slik at det ikke blir noe feil lissom:p Men tusen takk!! Settes stooooor pris på! Mannen min spiser alltid nugatti, så jeg må alltid se på boksen når jeg åpner skapet... noe som igrunn er litt selvpinende :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Krm er kryddermål!:)
Dvs bare bittelitt, lissom!:p

Carisma sa for siden:

Kast den! Er det ikke bedre for han å spise sundt også?

fridr sa for siden:

hva som skjer med smaken om en bruker smør med salt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.