Jeg gikk ned de to første ukene, så har jeg gått opp de to neste. Nå er jeg nesten tilbake til start. :rolleyes: Derfor kutter jeg all moro fremover - ingen ost, fløte eller rømme. Prøver å ta vekk alt av proteinpulver, koffein og søtstoff også. Men kan jeg bruke kokosmelk, tror dere? Og fetaost? Er det noen som har erfaring med disse to som partystoppere?
Kokosmelk er trygt, uten tvil, men se efter kokosmelken med minst sukkerarter.
Ost inneholder derimot masse ostestoff (kasein, melkeprotein), som kan trekke mye insulin (mer enn laktose!). Ost er velkjent som partystopper på ketolyse. Dette gjelder også feta.
urk. jeg skal kjøre "stiv-bris" ketolyse fra mandag av. ut med rømme, fløte (hva pokker skal jeg ha i kaffi'n!!!) og ost. gruuuer meg men er lei julekiloene nå.
jeg har nå spist, ost, egg, fløte, fløtesauser, smør smørsauser, kjøtt fugl, fisk, grønnsaker i 8 uker og vekta er minus 8 kg, og MINUS 18 cm på magen..... jeg trves, men er mektig matlei.....
FETAOST er i nesten alle pureèr jeg lager, pga fettet, kokosmelk er noe jeg lite bruker, kanskje jeg skulle begynne å bruke mere ???
Jeg ville ikke kuttet ut så mye forskjellig på en gang. bedre å ta vekk en og en ting for å finne ut hva som er partystopper. Synd å kutte ut ost om det ikke er synderen, ikke sant?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.