< Tilbake til oversikten

Trening (mens man er på ketolysekur)

Torleiv sa for siden:

hei
har holdt på siden 28 januar og lurer på hvordan det er å trene samtidig som man går på ketolyse? har hørt at man ikke skal være i aktivitet i mer enn 15 min av gangen.

Pål sa for siden:

Hei Torleiv

Trening og ketose (ketolyse) går helt fint uansett form for trening. Det finnes ingen grunn til ikke å trene selv om man er i ketose, antydnigner om at man bare må holde på 15 min om gangen er ubegrunnede. Det kan være at man bli litt ekstra sliten i begynnelsen av en ketogen diett, men det er ikke farlig å bli sliten:).

Har selv trent mye i ketose, snakket med mennesker som har trent mye forskjelig fra bodybuilding til utholdenhetsidretter, og har selv studert hvordan ketose påvirker utrente mennesker som trener styrketrening. Konklusjonen er: tren og vær glad.:D

Hilsen Pål

Vimpane sa for siden:

HVa med aerobic og lignende trening.....jeg elsker å trene aerobic....men ble litt "skremt" av boka...når det stod at all høyintensiv trening skulle ungås så lenge man drev på med kuren....

Noen som er i ketose og som driver med aerobic....????

achillea sa for siden:

Jeg trener både aerobic og ganske intens step nå på ketose. Går kjempefint. Det eneste er at jeg fikk en smell i begynnelsen av ketolysekuren. Jeg måtte roe ned tempoet mye i forhold til hva jeg var vandt med, men etterhvert som kroppen har blitt vandt til ketosen, har jeg økt intensiteten opp mot gammel form.

Vimpane sa for siden:

Høres bra ut...at man faktisk kan trene litt ordentlig og....

Men hva mener du med smell....hørtes litt skummelt ut....:(
Jeg vil så gjerne begynne på et aerobic parti....ble så gira når jeg fant ut at turnforeninger hadde et slikt opplegg og til en billig penge....jeg vet at den er intens...og er jo livredd for å svime av eller lignende....:eek: Så hvilke "smeller" er det man kan støte på???

achillea sa for siden:

Jeg prøvde de første trening å trene like hardt som før med dårlig resultat. Fikk en veldig høy puls, svimmel, kvalm og utrolig tunge muskler. Etter hvert har en kunnet øke tempoet, men merker forsatt at jeg kan bli svimmel og rung i muskelaturen om jeg ikke spiser litt innen 2 timer før treningen.

zimbapus sa for siden:

Hei

Jeg trener spinning minimum 2 dager i uken. Det går helt fint. Har vært i ketose siden 11. januar. Nå trener jeg like hardt som før jeg begynnte på ketolysekuren. Husk å drikke nok vann i løpet av dagen før du trener........

Lykke til med treningen!

Hilsen Zimbapus

GKS sa for siden:

Jeg trener rundt 30 min hver dag men merket at når jeg i begynnelsen var i ketose ble jeg møkk sliten etter bare noen minutter... Dette regner jeg med går seg til etterhvert. Selv å gå opp trapper var et lite mareritt innimellom...

Dietorelle sa for siden:

Den første tiden på Ketolysekuren kan man jo bli litt svimmel, men etter det syns jeg formen er topp!
Så jeg trener like hard som før kuren, og trener Step og StepStyrke 3 ganger i uka, og det er temmelig intensiv trening.

I boka står det vel anbefalt gåturer, men jeg liker å trene Step så fortsetter med det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.