< Tilbake til oversikten

Blodtype 0; Jegeren

Summer sa for siden:

Blodtype 0 : Sterk leder som stoler på egne krefter... :)

• KØTTETER
  • STERKT FORDØYELSESSYSTEM
  • STERKT IMUNSYSTEM
  • INTOLERANT OVERFOR ENDRINGER I KOSTHOLD OG MILJØ, TRENGER Å LEVE PÅ ET HØYPROTEINKOSTHOLD OG HA HØY FYSISK AKTIVITET
  • TAKLER BEST STRESS MED INTENS FYSISK AKTIVITET
  • KREVER ET EFFEKTIVT STOFFSKIFTE FOR Å HOLDE SEG SLANK OG ERNERGISK
    Fremmer stoffskiftet:
    tang (inneholder jod) sjømat, salt med jod (men best fra sjømat fordi natrium kan føre til høyt blodtrykk og ødemer) lever, rødt kjøtt, bladkål, spinat og brokkoli.

Hemmer stoffskiftet:
Hvetegluten,mais,kål, rosenkål blomkål og sennepsblader (sikker mange som bruker det.. :p )

Kilde: Blodtypedietten (P. D`Adamo & C. Whitney 1999)

Spirea sa for siden:

"Tang, sjømat"....... , "bladkål, spinat og brokkoli"..... Jeg elsker spinat og broccoli..... Men man kan jo ikke leve av bare det. VeggisSpirea har mast og mast, men alle kostholdsfilosofier handler om kylling/rødt kjøtt/dyreffet og proteiner fra dyr......

:confused: Hva skal en stakkar gjøre da? Blodtypedietten virker som om den har noe for seg, men jeg er ikke jeger lenger......

Aadi sa for siden:

Jeg har 0 +...:)

jeg elsker mais... nå som jeg ikke er helt lavkarbo om dagen brukes jo hvete oxo... hmmmmm

Karin sa for siden:

Det er meg det der ja. . . Men jeg liker jo så godt kål, blomkål og rosenkål!

PrøveKanin sa for siden:

Jeg fant nettopp ut at jeg har 0+

Skal teste ut dette fra og med imorgen

Jeg må si jeg kjenner meg igjen svært mye i at Melk og melkeprodukter samt korn ikke passer for meg, så jeg troen så langt !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.