Ja jeg begynte på mandag med å følge ketolyse kuren. Men jeg må innrømme at dette var hardere enn jeg hadde trodd.....:o JEg sliter med sult, slapphet og hva det huleste jeg skal spise....hvor mye grønt kan jeg spise og hva slags grøntfor kan jeg spise uten at det blir for mange karber....Og greia med fett.....det er jo helt naturstridig for meg å døtte så mye fett i meg... (en gammel grete roede tilhenger)...???!?
HAr så mange ganger (hver dag for å være litt mer pressis) spurt meg selv....hva er det jeg gjør, er det verdt det osv....Men så ble jeg tipset om dette forumet, og jeg håper dette er redningen for meg/oss.....bare det å få litt tips og ideer og hjelp når tingene blir for vanskelige...
Litt om meg: 29 år ung tobarnsmamma, som hele livet har slitt med overvekt, men etter to gravititeter, så har vekta tippa 100 kilos grensa....:( På det meste veide jeg 103kilo, og jeg er 169 høy. Nå ser det ut som om vekta snart runder 100...så det går jo i en retning:D Målet mitt er jo i utgangspunktet å komme meg ned på 70 kilo.....men det er laaaaaangt fram:nedfor:
vil bare ønske deg lykke til! vi har ca samme utgangspunkt... så vet hvordan du har det!
men bruk forumet her masse!! de kan så vanvittig mye! og du får mange aha-opplevelser!!
og det du sier med at det er helt ulogisk er jeg helt enig med deg i; men jeg vet at dette funker!! gikk på kuren for halvannet år siden og det kan bare anbefales. men det er en kur uten utskeielser.. så følg boka! les den flere ganger og bruk forumet om det er noe du lurer på!
du får masse tips og informasjon her!
les dagbøkene til folk!! der ser du masse lurt av dagligdagse ting vi "sliter" med og ting man finner ut underveis
Tror nok det første du må gjøre er å lese boken for å sette deg skikkelig inn i det. Vanskelig å beregne hvor mye en kan spise før en fysisk ser det foran seg egentlig.
Forstår det er vanskelig å plutselig skulle spise mye fett - klarer faktisk ikke helt å forstå det selv heller, men det virker enn å så lenge ihvertfall:D
Som smil sier så ta en titt på journalene rundt her. Flere som meg skriver opp hva de spiser hver dag og hvor mange KH det er i tingene :ja:
Tror jeg må begynne å skrive opp det jeg spiser....for å få litt mer oversikt....men jeg kan ikke si at jeg spiser så mye mat...(spiste mer på grete roede)
Men jeg har lest boka....må sikkert lese den en gang til...men jeg kan ikke si at jeg ble så veldig mye klokere av den....:confused: Jo klokere i forhold til ideen bak osv. men føler alikevel ikke at jeg er noe klokere alikevel...hmmmm veldig forvirrende dette her.....:confused:
lykke til :)
jeg har å vært GR tilhenger og hadde problemer med å snu meg over til ketolyse. var dritlei egg og bacon etter den første uken... men fant fort ut at det finnes mye annet godt man kan spise! har tilogmed vært på sydentur og storkoset meg med maten! droppet bare det jeg viste jeg ikke kunne spise og gikk strålende..
På ketolyse spiser du deg passe mett HVER gang du er sulten!
Det eneste du skal passe på er at deg ikke bør gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser!
Spiser du rent kjøtt, fisk og kylling, ost og egg er du safe. Grønnsaker som vokser over jorden med unntak av feks mais (minimais ok) er bra. OG min store lidenskap, SOPP!
Signerer Kitt! Spis deg mett og spis nok fett - så er du mett lengre:)
Og en viktig ting å vite - de to første ukene kan for noen være tøffe, kroppen skal venne seg til en ny måte å forbrenne på.
Og det kan gi ubehag i forskjellige former - se boka.
Og så går det over:) og denne kuren er bare fantastisk!
Jeg har holdt på siden september og har ikke en eneste gang gått sulten - og jeg fråtser i god mat!
Dette klarer du - hold ut de to første uken - så skal du se at det blir bra:)
Lykke til og velkommen!
Jeg har holdt på i 3 uker nå og syns også de første ukene var harde. Følte meg sulten, men tror egentlig det jeg følte var et sug etter noe å dytte inn i mathølet. Er jo endel uvaner en skal kvitte seg med først :)
Jeg skal kvitte meg med et helt menneske jeg, men jeg vil alikevel påstå at det stedet på kroppen jeg er tjukkest er mellom øra :D
Har mange år bak meg som misbruker av mat og godteri. Så selv om jeg opplever denne kuren som enkel og at vekta kryper nedover, så må jeg også jobbe med den psykiske siden.
JEg også sliter vel mye med det mentale....er jo vant til å gafle i meg av alt mulig...spesielt godterier og sjokolade.....:(
Men jeg er for dårlig til å spise nok fett.....det fikk jeg faktisk en god reminder på idag....
Til frokost spiste jeg to kokte egg med litt smør....og jeg må innrømme at jeg IKKE ble mett. Nå til lunsj har jeg spist 2 speilegg og bacon...og jeg er faktisk METT!!!!!!:p Ikke stup mett....men mett nok til å føle meg vel....
Nei...jeg må bare lære meg å lage mat på en "ny" måte....og lære meg å tenke anderledes..
Her var å tankegangen problemet med en gang, men når hodet fikk snudd seg litt gikk det bra! Har bare gått på dette halvannen uke og er så langt fornøyd og ser at det funker!! :D
Masse lykke til!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.