Kjøpte Heistad syltetøyet her for en uke siden. Det var veldig godt! MEN, når jeg sjekka med den "bøtta" med vanlig syltetøy jeg hadde i kjøleskapet (som min sønn spiser nå og da), fikk jeg nesten sjokk! Det var jo 187 kcal og 46 karber i 100 gram jo :eek:
Og dette har man proppet uvitende i seg i åresvis??? :eek:
Det er utrolig masse ja. :eek:
Savner brunost jeg da, håper en vakker dag det kommer en lavkarbo a`la brunosten. :D
Her jeg bor finner jeg ikke Heistad sine produkter, så det blir ingen syltetøy på meg gitt :o
Ikke nok med alt sukkeret. Bærene inneholder masse salicylat, og sikkert andre plantegifter. Og kneipen inneholder sukker, lektiner, laktose (melk), gluten og næringshemmere. Det var endog bedre om de spiste surdeigsloff av ekstra fint hvetemel, helst med hjemmelaget nugatti. Surdeigsprosessen fjerner endel gluten og næringshemmere, og fint hvetemel har mindre næringshemmere, gluten og lektiner enn grovt. Nugattien (laget med rikelig Lindt 85 %, smør og fløte) inneholder nok fett til å bremse blodsukkerstigningen.
det er da heistad produkter på nett er det ikke? :lurer:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.