< Tilbake til oversikten

Trenger ekspertråd!

Blueswoman sa for siden:

Jeg fikk ingen svar på en annen tråd så jeg kopierer denne inn og håper du kan komme med noen råd:
Hei!
Første uken er unnagjort. Det har vært en rar uke og slett ikke optimalt. Var på messe to dager og fikk liksom ikke spist skikkelig. Heller for lite mat enn for mye, men mulig tirsdag ble for mye karbohydrater. I følge ketostix var jeg ikke i ketose fredag-søndag (som var de beste dagene mine) først søndag kveld ga det et positivt utslag igjen. Merkelig...... Har gått ned 1 kilo som er greit nok, men langt mindre enn jeg er vant til første uken på en diett. Er usikker på om jeg får i meg nok fett. I dag har jeg spist følgende:
Frokost: 2 egg hardkokt, 4 skiver kalkunkjøtt, 3 skiver gulost, litt paprika og ca 1 ss majones.
Lunsj: Salat av 2 egg, 4-5 skiver bacon, 2 ss reker, frisèsalat, 3 cherrytomater, paprika, 3 ss fetaost. kanskje 2 ss olje fra fetaosten, toppet med lettrømme (kanskje 1/2 dl)
Middag: Kyllingfilet stekt i rikelig meierismør, frest med blomkål, paprika, rødløk. Lagt i form og overhelt hakket tomat (10 g karb på hele boksen. Oppskrften holdt til 5 pers) Hele formen toppet med nesten et beger creme fraiche.
Masse drikke + 4-5 kopper kaffe.
Blir det nok fett av dette?
Føler meg egentlig ganske "stinn" og føler overhodet ikke at magen synker innover. Det eneste positive er at det finnes ikke romling i magen.
Mn veldig ofte bærer det rett på do med rene klyster tømmingen ca 30 min etter måltidet. Noen som har det på samme måten? Er det pga av det høye inntaket av fett?

Føler meg utrolig usikker på dette, men har overhodet ikke gitt opp. Men skulle ønske jeg følte meg litt bedre i kroppen liksom :eek:

Siden jeg skrev tråden (mandag) har jeg vært i ketose (kun lys rosa) hele tiden, men føler ikke akkurat at det skjer spesielt mye i disse dagene som har gått heller.
Et spørsmål til: leste et sted at man skal være forsiktig med fløte...... hvorfor det? (så lenge man ligger innenfor 15 karbo om dagen)

Gerd sa for siden:

Magen reagere på omlegging av kostholdet, fra omtrent fettfri til masse fett. Da blir det nødvendigvis litt ekstra fart i sakene :D

Maten ser grei ut den :ja:
Fløte kan vær partystopper for noen. Men ikke begynn allerede første uka å tenke på slikt ;)

Følg rådene i boka, sett deg godt inn i kuren og tryggheten kommer etterhvert :ja:
Der står også oversikt over "bivirkningene", slapp, svimmel. osv...

Ikke bry deg om fargen på stix. Er det utslag så er det utslag :)

Kun viss den blir aller mørkest, det kan indikere på for lite væske :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.