< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere til frokost?

Mogvai sa for siden:

Hei.

Jeg er helt ny her, og har bestilt ketolyseboka i dag. Gleder meg til å komme i gang.

Har pløyd gjennom en hel del tråder her inne og gjort meg litt kjent.

Men det jeg tror jeg kommer til å slite med er faktisk frokostene. Jeg drar ofte på jobb før kl seks om morgningen, og har en pakke knekkebrød stående der og en tubeost liggende. Jeg har ikke tid eller ork til å stå og steke egg og bacon kl halv seks, liksom...

Så hva spiser dere til frokost? Hvordan kan jeg løse dette?

Spiser også en del frukt som mellommåltid i dag og tror jeg kommer til å savne dette. Håper det går bra. :)

Hva kan jeg forberede før boka, sticksene osv kommer? Hva trenger jeg?

Det er litt skummelt å skulle proppe i seg så mye fett...

Photobscura sa for siden:

Fett er ikke skummelt, les disse trådene:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23555
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Til frokost spiser i alle fall jeg noe enkelt. Koker egg og spiser med salat og majo og kanskje røkelaks, men det vanligste er at jeg sparer rester fra middagen som jeg enten spiser kald eller varmer opp.
Du kan alltids lage frokosten dagen før, og ha i kjøleskapet. Det er kun fantasien som kan stoppe deg.

Finnes en del tråder som tar for seg frokost her på forumet. Bare søk på "frokost" :)

Schnupsiii sa for siden:

Jeg har laget Lollipop-brød (du finner oppskrift på forumet her)
Jeg tar en skive av det med smør og et tykt lag med pålegg og gjerne litt majones på toppen. En slik skive holder meg god og mett frem til lunsj.

Ble nemlig veldig lei av egg.....

Lizzi sa for siden:

Er ofte ikke sulten så det blir som regel ikke frokost, men de dagene det har blitt har vi spist:
frokostpannekaker (oppskrift her inne)
egg,- i forskjellige varianter
reker og majones
middagsrester

Mogvai sa for siden:

Tusen takk for svar!

Suger til meg det jeg kan av informasjon :)

MaHa sa for siden:

E&B har jeg heller ikke tid til om morgenen. Spiser derfor stort sett baconomelett som jeg lager kvelden i forveien. Fiks ferdig neste morgen ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.