Guriluri sa for siden:
Jeg startet opp rundt 10 januar med LCHF. Jeg er av de som har prøvd det meste av måter å gå ned i vekt på. Og i de senere årene er det blitt verre og verre og i det hele tatt gå ned noenting. Så denne gangen bestemte jeg meg for å gi dette en sjangs og se hvordan det funket. De første dagene var litt slitsomt med mye hodepine, men etter en 3-4 dager følte jeg meg plutselig helt fin. Det som er det spesielle nå syns jeg er at jeg føler ikke at jeg er på noen "slankekur" men spiser bare det jeg har lyst på innenfor mine begrensninger av karbohydrater. Jeg prøver å ha i meg 75% fett, 25% protein og 5% karbohydrater. Det går ganske så greit.
Jeg er opptatt av å lage god skikkelig mat, og ikke prøve å finne oppskrifter for alt på den søte siden eller "junkfood" aktig mat. Det hender selvfølgelig jeg spiser pizza med juksebunn og en hjemmelaget burger med fløte i, bare det ikke blir for ofte.
Vekten går sakte men sikkert nedover og jeg har ingen hast. Det beste er at jeg føler meg så vel i kroppen! Ikke oppblåst mage, ingen fising :p, ikke fysen på søtt (det er nesten helt borte).
Og det beste av det hele..... jeg kan ta meg noen glass vin sammen med gode venner uten at hele kabalen ramler sammen.
Sender en stor takk til Lena Beatrice-blogg som har en fantastisk informativ nettside for nybegynnere.
Ha en strålende dag alle sammen :)