IAIA sa for siden:
Er glad i te. Kan jeg bruke Natreen suketter? Hvit boks med blått lokk... Hvis ikke - hvilke kan jeg bruke, og hvor får jeg kjøpt dem?
IAIA sa for siden:
Er glad i te. Kan jeg bruke Natreen suketter? Hvit boks med blått lokk... Hvis ikke - hvilke kan jeg bruke, og hvor får jeg kjøpt dem?
Kreta sa for siden:
Det lurer jeg på også. Søt te er godt :p
Vimpane sa for siden:
JEg er ingen ekspert....jeg er helt færsk....men jeg mener å ha lest inne på oppskrifter (tittet litt igår) og der var det noen som hadde natreen i pulverform....er ikke det det samme som sukettene....?
JEg har nå brukt natreen suketter...og håper at det fortsatt er "lov"....for te uten litt søtt i er ikke godt....:cool:
Håper noen som har litt mer peiling kan svare....for nå begynte jeg å lure jeg og...
Superleila sa for siden:
har ikke drevet med dette lenge, men jeg har kjøpt meg sånne splenda sticks jeg.. de inneholder 0,5 karbo pr sticks og søtner teen perfekt :D
QueenConnie sa for siden:
sukker og søtning stoffer skal man helst holde seg langt unna..
for å ikke opprettholde søtsuget man har :)
for å si det som gerd og nille sier.
men jeg bruker natreen suketter, og de har ikke vist noe dårlig på vekta fra min side.
men søtningstoffer kan være en utrolig partystopper for noen - andre ikke.
bare pass på :)
Maylinn26 sa for siden:
Jeg bruker natreen i flytende form:) Det har jeg fått beskjed om at jeg kan bruke:)
IKJ sa for siden:
Tror ikke det er noe i veien for å bruke de. Av de jeg har sett i butikken er det den med minst karbohydrater. Det er mange her som bruker natreen i alle varianter, inklusiv meg selv;) hvis vekta står stille noen uker, skal jeg prøve å kutte, men har ikke vurdert det enda.
Rin sa for siden:
Hei, akkurat dette med natreen i forskjellig form har mange hatt rare reaksjoner på. Veldig ofte trigger sukettene blodsukkersvingninger og søtsug, mens flytende natreen ikke har samme effekt - hos ett og samme individ. :p Men det er ingen regel, altså, man må kjenne på egen kropp - men det kan vel være greit å være obs på, når man skal velge seg et søtningsmiddel...
Selv bruker jeg stevia, som er naturlig, og jeg bruker det i bunn og grunn utelukkende i te/kaffedrikker. Annen mat er det jo ikke noe behov for å søte. :cool:
Maylinn26 sa for siden:
Tenk så rart at to søtningsmidler av samme sort kan virke så forskjellig:) Takk for den infoen, da vet jeg at jeg skal fortsette meg flytende:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.