< Tilbake til oversikten

Halsbrann

Kreta sa for siden:

Det er pga fettet i kosten ...ikkesant? ler litt
Gud bedre så ekkelt, går det over? Noen med erfaring?

;)

Tomjay sa for siden:

Jeg merket dette faktisk motsatt, etter at jeg begynte på kuren så forsvant den halsbrannen jeg hadde. Har ikke noe råd til deg dessverre da jeg selv er ny :(

Carisma sa for siden:

Samme her, før kunne jeg ikke drikke vann engang uten å få halsbrann. Nå merker jeg det så å si aldri (bare når jeg skeier ut :D)

Megvel sa for siden:

Er man sikker man ikke er gravert?

Aphrodithe sa for siden:

Jeg hadde halsbrann og sur mage 24/7, men etterbare noen dager på lavkarbo var det som blåst vekk. Så her var det omvendt iallefall.

Ella-A sa for siden:

Jeg tror at å drikke mer vann kan hjelpe, det handler jo om syre i magen, så kanskje det hjelper om du drikker vann? vet ikke helt altså, men hadde det for en stund siden og vet ikke hva som gjorde det bedre, men drikker en del mer nå...;)

smil! sa for siden:

hmmm--- dette lurer jeg på også! aldri før hatt halsbrann og sure oppstøt! men de siste to dagene har det vært helt ubehagelig mye!
skal sies at jeg i helga har dynket all mat i meierismør og masse fett!!mye mer enn jeg vanligvis gjør!
hmmm.. kan det være en litt stor dose med MCT olje som havnet i kakaoen mon tro??

noen som vet hvorfor dette skjer??

Veggpryd sa for siden:

Jeg var plaget med dette før, og halsbrannen ble forverret etter at jeg begynte med LCHF. Det var en intens halsbrann i 2 måneder uten stans, men så ble det brått slutt også. Nå har jeg ikke merket noen ting på halvannet år! :) Det er mange som sier at plager man har - eller ligger latent, gjerne blir verre en stund før de forsvinner helt, når man går over på lavkarbo/høyfett kost.

Håper det går over snart. :)

Kitt sa for siden:

Aner ikke hvorfor noen blir kvitt halsbrannog andre får det på ketolyse. Selv har jeg blitt mye bedre, men merker det etter mye krydder eller stekt mat!

Førstehjelp til halsbrann: drikk fløte eller spis en neve mandler:)

GKS sa for siden:

Jeg har alltid vært plaget med halsbrann, helt til jeg begynnte på ketolyse... vips så forsvant den som dugg for solen! Jeij!! :D

Skautrollet sa for siden:

Hør på Kitt og gjør som meg, ta noen mandler og tygg sakte:)

Kreta sa for siden:

Takk for tips alle sammen!
Mandler er i hus!!

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.