Kjøpte tre forskjellige typer i går, men aner jo ikke om de er gode. Tenkte å spise det i kveld, men hva spiser dere egentlig til de? Bare pølser? Sukkerfri Ketchup? Har liksom ikke tenkt ut at jeg bør ha noe på og til dem :o
Jeg har bare smakt Glad Mat-pølsene, for det er dem jeg finner i butikken her. De er ganske gode, litt krydra smak. Har brukt dem til å lage pølsegryte en gang (husker ikke hva slags, var sikkert med tomat hvertfall), til blomkålmos en annen gang, og til komlegryte (uten komler) en gang.
Hmmm, den relishen høtes god ut. Mannen er glad i pølser, men etter at vi har gått over på lavkarbo har det ikke blitt noe, kanskje jeg skulle kjøpe noen sånne idsø pølser vi kan ha. Jeg har aldri likt sånn valnilge pølser, smaker liksom ikkeno, bare mølj, men idsøe sine er god og krydret på smak.
De skal visstnok finnes hos Gutta på Haugen på St.hans haugen. Skulle innom og sjekke om de hadde dem på den delikatesse-butikken i markvn i dag, men glemte det pga stress og mye snø :mad:
Er sjelden på St hanshaugen... Men Gutta på haugen er en deilig butikk, så der fikk jeg en unnskyldning til å ta turen. Markveien er nok litt nærmere meg, så du får si i fra hvis du ser dem der.
Det står forresten 0,1% karbohydrater på pakkene. Jeg fant ikke mindre enn 6 typer på Mega på Moi (Rogaland).
Kyllingpølser, lammepølser, gladmatpølse, cajunpølse, bratwurst og chorizo.
Har ikke prøvd alle da, så jeg kan ikke si noe om hvilken som er best. Har smakt på lammepølse og gladmatpølse så langt, og de var veldig gode begge to. Prisen var litt høy, men ikke avskrekkende høy.
BTW, hvis dere noen gang kjører forbi Kvinesdal (mellom Flekkefjord og Farsund), så er det en matbutikk i sentrum der som heter Nico som er verdt å besøke. De lager sine egne pølser og har en type som de kaller for slankepølse. Vanlig kjøttpølse med 0,2% karbohydrater! Og prisen var det ingenting å si på heller.
Jeg pleier å spise idsøe pølsene i oopsie, med reker i majones og finhakket rødløk over! Blir nesten som pølse i lompe med rekesalat:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.