< Tilbake til oversikten

Hvilke pølser fra Idsøe er gode, og hva spiser dere som tilbehør?

miss_chica sa for siden:

Kjøpte tre forskjellige typer i går, men aner jo ikke om de er gode. Tenkte å spise det i kveld, men hva spiser dere egentlig til de? Bare pølser? Sukkerfri Ketchup? Har liksom ikke tenkt ut at jeg bør ha noe på og til dem :o

Gerd sa for siden:

Pølser, blomkålmos (ligger masse oppskrifter på det i forumet) og smørdampa brokkoli. Det er nammis :D

blåbær sa for siden:

Jeg har bare smakt Glad Mat-pølsene, for det er dem jeg finner i butikken her. De er ganske gode, litt krydra smak. Har brukt dem til å lage pølsegryte en gang (husker ikke hva slags, var sikkert med tomat hvertfall), til blomkålmos en annen gang, og til komlegryte (uten komler) en gang.

miss_chica sa for siden:

takk for tips! er disse pølsene forresten helt uten karbohydrater? det står det på hjemmesiden deres, men 0kh liksom?

men hvordan regner jeg karber fra 1ss rømme og 1ss fløte og sånn, veier dere dette?

Gerd sa for siden:

Står det 0 karber, kan det være inntil 1 karb pr. 100g.

Ja veier allt :D

Everio sa for siden:

Har til nå bare smakt Chorizo pølsene og de var kanongode :D Hadde dem som middag (tror jeg) ved siden av en stor omelett og salat.

Er ikke noe glad i pølser til vanlig, men disse var skikkelig spicy og gode. Har kjøpt ett par av de andre merkene også og skal prøve ut snart :ja:

Everio sa for siden:

Pølsene fra Idsøe er ganske spesielle da de inneholder 90-95% kjøtt. Derfor får en også i seg mye mer proteiner enn fra andre pølser :ja:

bergeland07 sa for siden:

Jeg liker godt lammepølsene og Stavangerpølsa.Tilbehør:Smørstekt sopp,løk og grønn paprika+blomkål og brokkoligrateng!Nammis

miss_chica sa for siden:

hvor mye karber er det i en ss rømme og fløte feks? :)
jeg har en litt dårlig vekt, så jeg får ikke veid så detaljert.

miss_chica sa for siden:

da skal jeg hjem og spise pølser til middag i dag =) gleder meg jeg nå. men syk pris på de pølsene, så det blir ikke hver dag! =)

vossajinto sa for siden:

Lag pølserelish intil ? :)

Ingredienser

• 1 stk. tomat

• 1 bunt vårløk

• 1 båt hvitløk

• ½ stk. rød paprika

• 1 ss olivenolje

• ½ ts salt

• ½ ts pepper

Slik gjør du:

1. Finhakk grønnsakene og bland inn oljen. La det gjerne stå å trekke en stund. Smak til med salt og pepper.

Digg tilbehør til pølser, hamburgere eller kanskje du kan bruke litt på pizzaen din?

Mellon sa for siden:

Hmmm, den relishen høtes god ut. Mannen er glad i pølser, men etter at vi har gått over på lavkarbo har det ikke blitt noe, kanskje jeg skulle kjøpe noen sånne idsø pølser vi kan ha. Jeg har aldri likt sånn valnilge pølser, smaker liksom ikkeno, bare mølj, men idsøe sine er god og krydret på smak.

fagremøy79 sa for siden:

hvor får man kjøpt disse pølsene??:confused:

Everio sa for siden:

Flere steder i Rogaland. Jeg kjøpte mine på Meny ved Hillevåg, men vet at de har dem flere andre steder også. Er ett lokalt firma som lager dem.

Everio sa for siden:

I dag skal vi ha gladmat pølser :) Blir endel av diverse tapasretter:D

trillian78 sa for siden:

Finnes disse pølsene i Oslo-området? Har sett etter dem, men ikke funnet :(

Carisma sa for siden:

De skal visstnok finnes hos Gutta på Haugen på St.hans haugen. Skulle innom og sjekke om de hadde dem på den delikatesse-butikken i markvn i dag, men glemte det pga stress og mye snø :mad:

trillian78 sa for siden:

Er sjelden på St hanshaugen... Men Gutta på haugen er en deilig butikk, så der fikk jeg en unnskyldning til å ta turen. Markveien er nok litt nærmere meg, så du får si i fra hvis du ser dem der.

tyto sa for siden:

Har så lyst p åpølser! Kamn man få idsø pølser eller andre karbo fri pølser i Bergen? Noen som vet?

Supera sa for siden:

Det står forresten 0,1% karbohydrater på pakkene. Jeg fant ikke mindre enn 6 typer på Mega på Moi (Rogaland).

Kyllingpølser, lammepølser, gladmatpølse, cajunpølse, bratwurst og chorizo.

Har ikke prøvd alle da, så jeg kan ikke si noe om hvilken som er best. Har smakt på lammepølse og gladmatpølse så langt, og de var veldig gode begge to. Prisen var litt høy, men ikke avskrekkende høy.

BTW, hvis dere noen gang kjører forbi Kvinesdal (mellom Flekkefjord og Farsund), så er det en matbutikk i sentrum der som heter Nico som er verdt å besøke. De lager sine egne pølser og har en type som de kaller for slankepølse. Vanlig kjøttpølse med 0,2% karbohydrater! Og prisen var det ingenting å si på heller.

Happiness sa for siden:

Er kylling og lammepølsene helt uten svin?

Supera sa for siden:

Det står storfe og lam i ingredienser på lammepølsene og kylling og kalv på kyllingpølsene.

Happiness sa for siden:

Takk

crystall sa for siden:

Jeg pleier å spise idsøe pølsene i oopsie, med reker i majones og finhakket rødløk over! Blir nesten som pølse i lompe med rekesalat:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.