< Tilbake til oversikten

Dårlig form, er det normalt?

Miegull sa for siden:

Hei dere!
Er nå på min 11 dag med lavkarbo. Går ned i vekt, har utslag på stixen, og sånn sett er ting greit. MEN, jeg er i sååå gørrdårlig form! :confused:

Fryktelig slapp og trøtt, vil helst bare sove... Fryser, er kvalm, hodepine... Lurer på om det kommer av kuren. Er dette normalt? Vil det gå over, og i såfall, når? Har jo hørt at det er tøft for kroppen å venne seg av med alle karbene, men...
Må si at jeg har vært generelt slapp i hele høst/ vinter, men har blitt merkbart værre etter at jeg startet med dette.

Ligger på mellom 15 -20 karber om dagen, kunne det vært en ide å øke dette noe?

Veldig takknemlig for svar :)

Gerd sa for siden:

Hei.

Mange blir slappe/fryser av å spise for lite fett :ja: Fett fyrer bålet. ;)

Du spiser vitaminene?

Du kan prøve å øke både fett og karber (fra grønnsaker) Viss du merker stagnasjon i vekta etter økningen, så kutter du ned igjen :)

Viss du har vært slapp siden i høst, ville jeg ha tatt en tur til lege og sjekka meg. Om du mangler noe vitaminer osv :ja:

Hva spiser du i løpet av en dag? Kan du legge ut en typisk dagsmeny eller to? :)

Miegull sa for siden:

Hei!

Må innrømme at jeg ikke har vitaminene fra ketolyse.no, men tar vanlig multivitamin + magnesium og omega 3. Burde jeg endre på det da kanskje... :o

Matmessig blir gjerne vanlige dager sånn:
Frokost: Omelett m salat og tomat + majones, ziggy lapper m salat, tomat, agurk, majones, ost...
Lunsj: Kyllingsalat m creme fresh, ziggy lapper el
Middag: biff, kylling, fisk, etc m saus, salat, soppstuing. I dag har jeg spist fløtegrøt, mmm, tok oppi litt seterrømme også. :p

Bruker mye smør i matlagingen, samt rømme, creme fresh.

Har vært hos legen og de finner ingenting på prøvene, men har en krevende jobb, så det ligger kanskje noe der...

Miegull sa for siden:

Spiser gjerne litt nøtter også, for fett og karber :)

Gerd sa for siden:

Maten ser grei ut. :)

Jeg vil anbefale deg å kjøpe vitaminene fra ketolyse. De er tross allt sammensatt spesielt for ketose-kurer. De er satt sammen for å gi kroppen det den trenger av vitaminer,mineraler og enzymer :ja: I tillegg til varierte grønnsaker, så klart :)
Og jeg tror legen som har utvikla dette vet hva han driver med ;)

Skal søke litt og finne noe han har skrivd om multivitaminer :ja:

Gerd sa for siden:

Her er det han skriver i en annen tråd:

Jeg hadde forresten heller spist grøntfor enn nøtter, rett og slett pga. vitaminer osv.... :)

Miegull sa for siden:

DET tror jeg også! :ja:

Og merker jo at dette funker som fy - slitsomt å være så slappfisk bare!

Tusen takk Gerd! :klem:

Miegull sa for siden:

::Løper til ketolysebutikken:: :stortsmil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.