< Tilbake til oversikten

Planlegger søndagsmiddag, trenger tips til fløtesaus

Cammis sa for siden:

Tenkte å lage kalkun til søndag og lurer på om noen har en god fløtesaus på lager?? Er i utgangspunktet veeeldig glad i Toro sin med litt ekstra fløte oppi men det er jo ikke så lurt å spise nå. liker også sausen når den er litt tykk:D

Gerd sa for siden:

Bruk kraft kokt på innmaten (innmat, vann til det dekker+ litt salt, kokes til det er igjen ca halvparten med væske)
Tilsett fløte, salt pepper, ev. kyllingbuljong...
La koke ca 10 minutter. Eller til ønsket konsistens...Tilsett gjerne stekesjy....

:sikle:

Albertine sa for siden:

Jeg bruker alltid stekesjyen, reduserer den til den er skikkelig kraftig og så har jeg i fløte og krydder etter smak. Bruker å være en sikker hit.

Cammis sa for siden:

Blir så glad for alle gode tips.:) tror ikke jeg hadde klart meg uten dette forumet her jeg..;)
Men vurderte å lage kalkunbryst,og sist jeg lagde det ble det ikke altfor mye kraft mins jeg å huske,skal jeg bare blande dette med kokt vann da eller???

Gerd sa for siden:

Bruk vann og kyllingbuljong :ja:

Cammis sa for siden:

da prøver jeg det,får ha en Toro i bakhånd til gjestene hvis det går skeis

Carisma sa for siden:

Stek masse sopp i smør i panna, hell over fløte og la surre til det blir litt tykt. Salt og pepper, evt kyllingbuljong for mer smak. Enjoy! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.