< Tilbake til oversikten

Mer kviser?

Kpia sa for siden:

Jeg har vært i ketose i 3 uker nå, og merker at det popper opp kviser på de merkligste steder på kroppen (på kneskålen, i armhulen, på magen:eek:). Noen som vet om dette har en sammenheng med ketolyse-kuren?
Har aldri vært plaget av dette tidligere, og håper det kanskje bare er en overgangs-ting fordi kroppen for uvanlig mye fett?

Labomba sa for siden:

Jepp, jeg fikk også uren hud i fjor da jeg startet første gang, men etter 2-4 uker hadde jeg penere hud enn jeg har hatt på mange år.
Bare vent, alt det gode kommer etterhvert :-)
Lykke til!

nøtta sa for siden:

bare kroppen som renser seg. det blir bedre etterhvert.

Nyttogbedreliv sa for siden:

Ser at dett er en gammel tråd.
Men jeg så fortvilet selv. Føler meg som rene tenåringen igjen. Masse kviser er poppet opp :-( Og på ryggen :-(
Jeg er i min tredje uke nå på lavkarbo. Tror kroppen min er i ketose.
Spise mye ren mat + masse grønnsaker.
Tar 3 Spiseskje til dagen med Cocosa før måltidene.
Vekten går nedover, men kvisene popper ut som bare det.
Håper dette går over snart.

Kan også føye til at jeg har kuttet ut melk og gluten.

Yonah sa for siden:

Det er ofte bare forbigående Nyttogbedreliv.

smgj sa for siden:

Det er nok hormoner som endrer seg i takt med høyere tilgang på fett. For de fleste er dette forbigående.

Håper det :-) Ser at du var du som startet tråden i 2009. Er huden din fin i dag ? Trenger bare motivasjon og oppmuntring, føler meg skikkelig fæl om dagene :(

Obs. Så bare at dere hadde samme avetar :p

Jean1986 sa for siden:

Ja her skjer det samme, har uren hud nå og jeg har holdt på i ca 4 uker nå. Merker det begynner å bli bedre heldigvis! :)

Nekenieh sa for siden:

Hos meg har det vært omvendt. Etter å ha vært skikkelig plaget av kviser på ryggen og i ansiktet har det nå (etter en uke på LCHF) roet seg helt ned. En og annen kvise dukker så klart opp i ansiktet, men ryggen er helt fri.

Mariline sa for siden:

Ser at dette er en gammel tråd, men jeg har fått 2 kviser i hodebunnen. Den ene er fryktelig vond. Nesten som en fettklump. Vurderer å gå til lege med dette. Har aldri hatt i hodebunnen før :(
Men så lurer jeg på om dette har noe med at jeg har begynt på lavkarbo å gjøre? Noen som vet?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.