candyland sa for siden:
var på ica i dag, og der fann jeg masse forskjellige sjokolader fra sukkerfritt. alle inneholdt ca 50 karber, hvor net karber var 6-7 pr 100 gram. disse skal det vel gå fint å spise??
candyland sa for siden:
var på ica i dag, og der fann jeg masse forskjellige sjokolader fra sukkerfritt. alle inneholdt ca 50 karber, hvor net karber var 6-7 pr 100 gram. disse skal det vel gå fint å spise??
Skautrollet sa for siden:
Men de smaker jo ille?
Prøvde en, men den havnet fort i søpla! Yak:(
Schnupsiii sa for siden:
Jeg kjøpte den mørke sjokoladen fra sukkerfritt. 50 g karbo or 100 g, hvorav 48 g sukkeralkoholer. Altså 2 karber pr 100 g. Så jeg tenkte jeg kunne kose meg med en ganske god del av min 75 grams plate....
Tok en bit og ble utrolig skuffet :( Den smakte mildt sagt jæ.... :eek:
Så jeg tror nok at jeg må innfinne meg med at det ikke finnes noen erstatning for the real deal og leve på denne kuren uten sjokolade.
Men du spør jo ikke hvordan sjokoladen smaker, men om vi kan spise den. Jeg kom hvertfall frem til at jeg kunne unne meg litt av den mørke, så de andre sortene er sikkert også trygge å spise litt av. Men det er jo malitol i, som jeg har hørt kan få fart på avføringen.
Men det er ikke alle som reagerer slik...
Uansett, lykke til på veien mot et lettere liv :)
Kitt sa for siden:
Dropp sjokolade fra sukkerfritt. Kjøp heller Anton Berghs sukkerfrie variant. Den smaker digg, inneholder 3 karber pr 100g og fås på Rema!:sikle:
Schnupsiii sa for siden:
Tja....skeptisk...
Neida, ble bare så skuffet over den fra sukkerfritt og tenker at jeg ikke vil utsette meg selv for flere slike grusomme smaksopplevelser. Men har du prøvd begge, Kitt?
Kitt sa for siden:
Jada, har prøvd det meste jeg. Har dia2 og spiste sukkerfri sjokkis lenge før jeg dukket opp på dette forumet.
Det finnes mange sukkerfri sjokolader og noen av dem er faktisk utrolig gode. Fra Cavalier, Cachet etc, men fordelen med Anton Bergh sin er at den er ren sjokolade, smaker godt, kan smeltes og brukes som en helt "vanlig" sjokolade.
Og du må ikke i en fancy butikk eller til utlandet for å få tak i den:
[CENTER]DE HAR DEN PÅ REMA
[/CENTER]
Jeg bruker den i bringebærisen, smelter den sammen med cocosa til ekstra fet sjokolade med nøtter oppi eller bare spiser den bar!
nøtta sa for siden:
sukkerfritt sine sjokolader smaker helt grusomt. Cavalier og anthon berg er mye bedre på smak synes JEG ;)
Cammis sa for siden:
ÅÅå,da blir jeg nødt til å prøve den!! Bare skylder på Kitt jeg hvis jeg blir hekta,hihihi.:p
Kitt sa for siden:
Ja, jøss, bare gi meg skylda, du!:snurt:
Er vant til det, jeg!:lol:
Jabba sa for siden:
Anton Berg er best ja ! Cavalier synes jeg selv er for "streng" i smaken!
Elephanta sa for siden:
Signerer, den fra Sukkerfritt smaker ikke noe særlig; Anthon Berg er good! Cloetta har også en mørk, sukkerfri sjokolade som er bra, den bruker jeg fast sammen med cocosa ;)
Sesti sa for siden:
De fleste sukkerfrittsjokoladene er ikke spesielt gode, men den hed hasselnøtter er det!!! Den smaker firkløver:D
Jeg får så fryktelig vondt i magen av Anthon Berg, bare en liten bit skal til før det gjør kjempevondt. Men sukkerfritt går bra:)
Kjøpte noen her for en stund siden, det var masse forskjellige typer, med mintkrem, karamell osv.. De med mint var veldig gode:)
Kitt sa for siden:
Er det ikke rart hvor forskjellige man er laget?:confused:
Jeg tåler Anton bedre enn noen av de andre!:D
turbokano sa for siden:
Synes ikke de fra sukkerfritt er så gale jeg,så folk har forskjellig smak:) big-bite kjekssjokolade fra sukkerfritt er namme
Everio sa for siden:
AHA!! Så da kan jeg spise anton berg altså :ja. Kjøpte med meg en i dag og ble så skuffet over hvor mange kh det var i, men da er det snille kh det meste altså:D
Kjøpte også Atkins sin brownie og den forstår jeg er på 2 kh hele sjokoladen. NAM!
Har alltid elsket mørk sjokoade jeg, så i dag gikk det ett lys opp for meg:D:D
Everio sa for siden:
Hvor mange kh er det i den, og hvor selges den?
Lizzi sa for siden:
Fant små barer av Cavalier på helsekosten, kjempekjekt for da slipper jeg å kjøpe de store platene. :D De hadde den i 4 foreskjellige smaker, og den med melk hadde "kun" 5 karbo.... da går det an å planlegge kosen til helgen:) (nå liker jeg smaken også)
candyland sa for siden:
jo, men de fra cavalier er jo ltt mer karbo i? også er de litt for gode for de forsvinner for fort, hehe... har smakt på den fra sukkerfritt med mandler, og snes faktisk den var litt god::) langt ifra freia selvfølgelig, men ett greit alternativ til kino osv.... så da ser det ut til at jeg kan spise den med god samvittighet:) Så at de hadde den kjekssjokoladen også, men den har jeg ikke prøvd ennå, kanskje neste gang?
Cammis sa for siden:
Er den fra Anthon Berg bare i mørk sjokolade?? Fant ikke noe annet på rema jeg:(
Kitt sa for siden:
Bare mørk, ja, men den er ikke sååå mørk altså!:p
snuppsi sa for siden:
Nei, tror det e 55% cocoa, så det e egentlig ikkje så mørkt:) Den ser veldig mørk ut men smaka ikkje sånn. suuupergo-smaka ikkje sukkerfri ;)
Cathrine83 sa for siden:
Jeg har funnet Atkins sin sjokolade, der er det 2 karb i en hel sjokolade, helt fantastisk :). Selger den på ICA.
Sesti sa for siden:
Anthon Berg smaker godt ja, men tåler ikke litt en gang:S
Merkelig hvor forskjellig alle er:)
Areola sa for siden:
Jeg vil tro det er en del karber.(bigbite-kjekssjokoladen altså.)
Kjeksen er vel helt vanlig mel..?
(bare fordi det heter sukkerfritt betyr ikke at det er karbo-fritt. obs obs!)
*pippi m gutt og jente* sa for siden:
Hvor mye spiser dere om gangen av anthon berg feks?
Kitt sa for siden:
Jeg tåler Anton godt, så jeg spiser gjerne en hel sjokkis (45g) i løpet av kvelden!:)
Marihøne sa for siden:
Da har jeg sett etter denne på alle butikkene her, inkl. rema - uten hell. Kan du legge ut bilde av den, så jeg lettere vet hva jeg ser etter? :)
Kitt sa for siden:
Klarte ikke kopiere bildet, men her er en link:
www.matvareguiden.no/Matvarebilde_visning.asp?ID=9349
Marihøne sa for siden:
tusen takk, hjelper litt med letingen. Får ta for meg flere remaer i distriktet i neste uke :p
Kitt sa for siden:
Jeg fant dem ikke første gangen, selv om de sto i hylla.:p
Spør en sjef du, og har de dem ikke, få dem til å ta dem inn. Sjokoladen er i Rema- sortimentet, så det kan de bare gjøre!
Lykke til i jakten på en god lavkarbo- sjokkis!:D
Ella-A sa for siden:
her finner jeg ikke anton berg sin sjokolade på rema, bare på ica maxi, så ikke alle rema her den. kjekssjoko er det vel mer karb enn vi skal ha på en dag? eller typ 10 ihvertfall?
Jeg liker både sukkerfritt og anton berg jeg :) har laget meg en godiskasse - en stor hvit pen boks som jeg kjøpte idag der jeg har oppi forskjellig godis. Denne er fremme på lørdag og ellers står den på boden, da "glemmer" jeg nemlig den, og når lørdagen kommer så kommer jeg på at jeg kan kose meg med godis, og da kommer jeg på den..:p
Kitt sa for siden:
Er ikke sikkert alle Rema- butikker har tatt inn Anton Berg- sjokkisen, men den er i sortimentet, så har man en Rema man er mye i, kan man be dem ta den inn. :)
Ella-A sa for siden:
Jeg derimot jobber på matbutikk så jeg kan jo ikke dra til "fienden" å be dem ta inn noe..:p
Vimpane sa for siden:
denne sjokoladen var bare kjempegod....:) Anbefales
luringen sa for siden:
liker sukkerfritt sin med mnandler og den med hasselnøtter jeg! Den er goood, men santon sin er sånn...tja passe? men jeg har fått masse atkinsbarer i posten idag.så...mmmm
Ella-A sa for siden:
jeg liker alle egentlig, men kanskje lurere å lære seg å spise anton sin, da den er 3karb pr 100g og sjokkisen er bare 45 gram :) Er jo 7karb pr 100g i en 75grammers sukkerfrisjokkis, så det er jo typ 5 og noe karber i den..:p mens anton er bare 1,5 ca!
Rett meg hvis det var gal info! :D
solsikke sa for siden:
Det blir veldig godt om dere blander disse med antonberg til sjokolademousse....mmm...anbefales på det varmeste...et lite tips bare..
Jabba sa for siden:
Anton Berg er rimeligere på REMA også. På REMA er prisen 8, 90,- og på ICA betaler du 12,90,-
Kitt sa for siden:
:eek::eek::eek:
Er det mulig?
Alyssa sa for siden:
Ja, det er virkelig rimelig ekstreme prisforskjeller på en del varer fra butikk til butikk! :eek:
Vimpane sa for siden:
Jiiiiiisezzzzz....er det mulig....!!?!?
Helt sykt...hele 4 kroner i forskjell...:eek:
Lurt å sjekke litt rundt da før man kjøper......gjelder sikkert mye annet og...
Jeg betalte 10.90 på bunnpris
inglan sa for siden:
Hei, jeg har ikke funnet Anton Berg i noen butikker jeg har vært i den siste måneden, men derimot fant jeg Cloetta sukkerfri melkesjokolade med 53g KH derav 40g sukkeralkoholer. Den var KJEMPEGOD.
GKS sa for siden:
Har leita tulling på Rema etter Anton Berg sjokolade men finner ikke....
Har dere bilde av hvordan sjokoladen ser ut?
Kitt sa for siden:
Innlegg 28 lengre oppe på siden inneholder en link!
GKS sa for siden:
Såg det akkurat nå jeg... :rolleyes:
deniz sa for siden:
liker veldig godt anton berg sin og så melkesjokoladen fra cavalier...
ellers har jeg bestilt noen carbzone sjokolader fra nettet, er veldig nyskjerrig på de...den mørke sjokoladen hadde 0 karbohydrater og melkesjokoladen 6kh pr 100 gram... venter på å få de i posten....så skal jeg lage brownies med den mørke...woop woop
Ella-A sa for siden:
Forskjellen er fordi Rema er lavpris-kjede, samme som Rimi - basisvarer og stortsett ikke så mye annet. Mens Ica, meny osv er dyrere butikker, for de har større eller bedre utvalg, satser større på mer enn basisvarer. Bunnpris er faktisk ikke lavpriskjede..:p tror det er rema, rimi og kiwi som er lavpriskjede. Ikke helt sikker. Jobber i rimi så har hatt opplæring i det...:p
Logisk egentlig, derfor har de "dyrere" butikken mer mulighet til større kapasitet ibutikken - flere ansatte og mer "uvanlige" varer. Mens lavpris heller kanskje har to ansatte på om gangen og bare basis :)
IAIA sa for siden:
Skal jeg trekke fra sukkeralkoholene? Da kan man jo "fråtse" i den mørke sjokoladen eller :D ...
lokkebiff sa for siden:
..eller ikke!!! :nei:
IAIA sa for siden:
Kan noen forklare meg hvordag jeg regner ut karber da? Hvis det stemmer at det er mindre enn 0,5 karber i mørk sjokkis fra sukkerfritt, så kan man jo spise et par 100 g innimellom vel.... Skjønner ikke helt dette her jeg... :confused:
Kitt sa for siden:
Du regner riktig, men tenker feil!:p
Du skal liksom ikke bruke mye hverken erstatningsprodukter eller kunstig søtstoff!:eek:
Karbene dine skal komme fra grønnsaker!:)
I tillegg er det mange som blir fryktelig dårlige i magen om de spiser mye av denne typen sjokolade!:eek:
Ella-A sa for siden:
denne typen sjokolade er mer sånn lørdagskos da. Som advarsel, så hadde jeg en venninne på besøk igår og hadde kjøpt noen helt karbfrie karameller. Min kjære synes de var VELDIG gode, og jeg advarte han. Han spiste hele posen (kanskje 12-15karameller) og han la seg kl 11.00 igårkveld, sovna ikke før kl var 5.00 eller noe pga VELDIG vondt i magen. Var på do typ 8-9 ganger og.. ja.. skal ikke gå i mer detalj men han fikk lærepengen sin. Jeg sa han skulle ikke spise mer enn bare noen få..:p
Mogvai sa for siden:
Hva med 70%'en fra Yade, da?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.