mumle mumle På an igjen. Jeg vet det skal virke. Jeg vet jeg trenger det. Jeg vet det er det rette for meg. Men jeg er en motvillig slanker.
Jeg er også en stolt idiot som ikke orker å fortelle mine nærmeste venner hvor mye jeg trenger å slanke meg... og trenger da et sted å legge ned de tunge tankene.
Hva puffet meg over? Jeg bikket 120 kg. Jadda.. jeg er 175, har ekstremt tung beinbygning slik at legen sier at jeg bare må gå ned til 80 kg for å være normalvektig. MEN det er fortsatt 40 kg. Det var det å sitte å se på barna mine, mitt vidunderlige trekløver og tenke at jeg veide mer for mye enn eldstemann, den langa lange 9 åringen. Da kom det over meg et sinne. Jeg skal ikke være en av de som sitter og sipper i sofaen over at jeg ikke kan slanke meg.....
Jeg gikk ut og stod i kø i 2 timer for å kjøpe en ergometersykkel til latterlig lav pris. Og lovet meg selv at 20 kg skal av i løpet av år 2009.
Så minte min kjære storesøster meg på at jeg har klart å ta av med lavkarbodietten før, hun gav meg mange veldig gode bøker med masse deilig og lettvint lavkarbodietter.... masse studier som viste at de ikke er farlige... snarere tvert imot. Alle mine argumenter slo hun rolig og kjærlig i fillebiter. Og da var det gjort.
3 uker inn i dietten, 5 kg vann mindre. Jeg får på meg gifteringen igjen. Jeg får på joggeskoene igjen og unnskyldningene forsvinner med det stigende humøret. Men stolt som jeg er nekter jeg å innrømme for noen andre enn mine kjæreste at jeg slanker meg. Jeg kommer da i stedet hit. Der jeg anonymt og fritt kan dele gleder og sorger i den ett år lange kampen jeg skal ta for å bli 40 (om to år) 40 kg lettere.
Jeg har lest det andre skriver og gleder meg over alle de gode råd som finnes her inne....
der... startskuddet er gått... raset mot november 2010 og 40 kg minus er offisielt i gang.
Det blir litt vanskelig å råde deg når filosofien din er egenkomponert.
[color=purple][/color]
Men derfor - og siden du ser på det som et prosjekt over to år - ikke tenk slankekur - tenk - slik er min livsstilsendring. :)
Jeg har lyst på alt. Det har gått bra siden nyttår. Startet 4 dager ute i det nye året og alt har gått som på skinner... vekten går fort nedover og jeg har ikke hatt matlyst... inntil i dag... dagen etter mensen er ferdig.
Jeg har lyst å spise alt jeg kommer over og alt ser godt ut... vurderte faktisk å kaste meg over en litt gammel bolle... tørr i kantene....så yummy ut der og da...
Men jeg har alltid hatt slike akutte matauker etter mensen er ferdig. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg kan ikke bare hive i meg mat nå som jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt. Det som mest effektivt stopper meg er at jeg har gått ned 6 kg. Jeg har god fremgang, jeg er våken, opplagt og positiv... jeg synes bare at alt ser ut som mat.
Jeg kan ikke undre meg over om denne voldsomme hungeren er noe av grunnen til overvekten min... jeg vet at jeg i en uke nå kunne.. om jeg lot meg få lov til det... stappe allskens snop i kjeften.. det er nå jeg kjøper potetgull og spiser en pose på styrten.. det er nå sjokoladene som skulle vare til kvelds ville forsvinne eller jeg ville sneket meg ut for å gå på butikken med unnskyldning om at jeg måtte lufte meg... mens egentlig er det bare en sult som har tatt over styringen....
Jeg skal allikevel vinne over dette. Jeg klarte å styre meg i butikken... kom hjem med en kilo mer kjøttdeig enn jeg trengte og masse mer salat enn jeg trenger... men det er godt jobbet å komme hjem med salat og kjøtt.. tillatte matvarer...
Nå er det bare å kvinne seg opp til å hjemme vekk snopet til ungene slik at jeg ikke går i foregalskap...
"jadda jadda... slik går no dagan.... jadda jadda..."
Velkommen skal du være :klem: Du har allerede kommet igang ser jeg :D 6 kg er supert da! :heia: Du kan virkelig være stolt av deg selv, så standhaftig som du er!
Husk å rose deg selv, for hver eneste lille gang du ikke faller for fristelsen.. :D:D:D
Innom med en god morgen :klem: og ønsker om en herlig dag :D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.