< Tilbake til oversikten

Hvorfor har jeg plutselig falt ut av ketose?

tarantellamor sa for siden:

Har holdt på med ketolyse i snart to uker.
Har gått kjempefint. Har sjekket stixene nesten hver dag nå i starten. Alltid hatt utslag. Har ikke målt på etpar dager og i dag var den hvit!!

Jeg er ikke i ketose lenger. Og jeg skjønner det ikke.. Har ikke gjort noe annerledes nå...

Hvorfor er den da hvit??

Jeg lurer også på hvor raskt en eventuelt vil få hvite stix om en spiser et eller annet som gjør at en overstiger karbogrensen...

Takker for svar...

mofe sa for siden:

Like umulig for oss å vite om hvorfor du ikke er i ketose lenger, hvis vi ikke vet hva du har spist de siste dagene :)

Sant..:-)

Spiser mye det samme:

Frokost: Kinakål med skinke og ost. Dressing: hjemmelaget karridressing
Lunsj: Det samme som frokost.
Middag: Kjøtt og fisk av ulike slag, med et halvt blomkål og litt broccoli. Seterrømme.
Kvelds: Omlelett med sopp og skinke.

Eneste jeg kan komme på er at jeg var i klubb tidlig i uka og at det da ble servert taco. Jeg spiste kjøttdeig, rømme, bittelitt salsa, grønnsaker og ost.
Kan det ha vært tacopulveret i kjøttdeigen??

Jeg er så bestemt på å gjøre alt riktig..

Tone-G sa for siden:

Det er masse sukker i tacokrydder, iallefall det du kjøper på butikken:)

Du kommer nok fort i ketose igjen..

Ja, selvsagt... Søren også... Kanskje det var grunnen til at jeg var så usannsynlig dårlig i går... Hmm...;)

Takk for svar!! :p

MaHa sa for siden:

Salsa er også skummelt

Labomba sa for siden:

Det hender også at stixen kan vise seg hvit hvis du har drukket møe over lengre tid. Da vises ikke ketonene så sterke, og dermed ikke på stixen.;)
Spiste du ille møe taco da? Litt kan jo gå, kommer jo an på hvor mamnge karber du spiste før på dagen.:rolleyes:

Men, Om så er, så kommer du deg videre med litt mere erfaring i sekken:p
Stå på!!!:D

Ella-A sa for siden:

råder deg til å lage eget tacokrydder, ELLER regne ut karber i kjøttdeigen med krydder (det gjør jeg avogtil) og bare ta ca 10-15 gram - det ER veldig lite kjøttdeig, men jeg har aldri vært gla i kjøttdeig på taco, er mer for å få litt av den sausen som er sammen med tacoen. Så da blir det 1-2karber, og det kan jeg leve med :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.