Jeg har bare tatt av 2,4 kg på tre og ei halv uke........så for meg har det vært en nedtur, og iallefall tatt i betraktning at 1,6 kg av disse forsvant de fem første dagene. Dette var jo sikkert bare vann da, så 800 g de påfølgende to ukene er litt i underkant synes jeg.
Har bestemt meg for å gi ketolysekuren et par uker til, men skjer det ikke noe da så får jeg revurdere hele opplegget.
Neida, gir ikke opp jeg.........kan være sta som bare f...
Men jeg er nok litt mer kritisk til ketolyse nå enn jeg var i begynnelsen. Er selvfølgelig klar over at jeg ikke kan rase ned i vekt, har tross alt ikke så veldig mange kilo jeg skal ned, så det får jo være grenser :)
Har vært Fedonist før, og vet at jeg enkelt går ned ca 1 kg i uka med det, men grunnen til at jeg nå valgte ketolysekuren er at denne maten (tilsynelatende) er midt i blinken for meg.
Så frem til å spise ost, tomater, rømme, fløte osv. Men så oppdager jeg at veldig mange her inne sier at nettopp disse matvarene er partystoppere, og det kan jo se ut som om dette gjelder meg også.
Og det er da jeg føler meg litt "snytt", det var jo dette jeg hadde sett fram til å spise.
Og synes nok det kom litt dårlig fram i boka at det for mange kan ende opp med et ganske begrenset utvalg av matsorter.
Tåler ikke ditt, tåler ikke datt osv.........
har selv gått ned gjennomsnittlig 250g i uka, startet på kuren for et år siden. Har ingen problemer med at jeg går så sakte ned. Stusset noe på det til å begynne med, men oppdaget også at jeg trivdes så godt på dette kostholdet at jeg ville fortsette likevel.
Nå først, et år etter har jeg merket at det har løsnet litt, så nå går jeg ned mellom 500g -1,3kg hver gang jeg går nedover, men ennå ikke hver uke...
Det som jeg har opplevd er at jeg jeg mått forsikre eg om at jeg fikk i meg nok fett. Får jeg i meg nok fett, blir jeg fortere mett, magesekken blir mindre, fordi volumet på det jeg spiser er mindre...ergo går jeg mer ned nå enn til å begynne med, fordi jeg ikke lenger spiser store måltider...er uansett aldri sulten...
Etter en så lang tid på kure, har jeg også merket at magen min er mer ømtålelig mot noen matvarer, men jeg kan fint spise det,bare jeg ikke overdriver og spise disse til hvert eneste måltid...da stopper vektnedgangen, og jeg får mageknip...
Ja...det er sånn det er for meg...jeg er nå faktisk mer opptatt av helsegsvinsten enn vektnedgangen...og det har altså løsnet nedgangsmessig...
Med den farten går du jo ned rundt 40 kg på et år:) Ikke så galt det syns jeg.. Huden skal jo også henge med:ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.