Er inne i min tredje uke på ketolysekuren nå, men venter i stadig spenning på at den berømte energien skal komme. Er kjempesliten og daff i hele kroppen. Gikk tur idag og etter 10 minutter føltes bena tunge som bly...
Spiser og drikker nok, ligger på ca 16-18 karber pr. dag, tar tablettene, har lest boka, sett DVD`en osv.
Ok, føler det er et ork og kjemeptiltak å¨komme meg ut på gå-tur etter slitsom jobb (jobber i barnehage) og middagslaging/ spising / rydding og oppfølging av 3 barn...
Men gevinsten i andre enden er vel så stor at jeg bare må ta meg i nakken.
De siste dagene har jeg vært kjempebevisst på fettet. Maten svømmer i smør eller olje.....ikke alltid jeg klarer å spise opp fordi det stopper helt opp for meg.
MEN det ser ut til å funke!!!
Idag har jeg rydda og gjort reint rommet til Snuppa, sortert masse tøy og kokkelert masse på kjøkkenet. Har igrunnen ikke vært i nærheten av sofaen på hele dagen.... Og føler meg heller ikke sliten :)
Deilig :D
Håper dette varer lenge så blir kanskje neste uke enda bedre mtp trim også!
Hm...kanskje jeg spiser for lite fett...? Derfor energien er som blåst bort? Trodde jeg spiste mye fett jeg... :confused: ...men tydeligvis ikke nok da...:p
Når man spiser ketose-mat er fettet veldig viktig både for energien og vekt-tapet, for fett forbrenner fett og kroppen trenger noe å jobbe med.. Vanligvis er det karbohydratene som er brensel for kroppen, men når den ikke får det trenger den fett. Proteiner fungerer ikke som brensel på den måten, derfor må vi spise mye fett :)
men det betyr ikke nødvendigvis at vi skal dytte å eta hele dagen, bare til du er mett, men 70-75% av kosten skal bestå av fett :)
Jeg har heller ikke kjent noe til den energien mange snakker om.
Har følt meg litt tung og daff til tider:o
Så hvis det hjelper med mer fett så får jeg prøve det.:p
Det er gørrvanskelig å beregne.
Jeg beregner ingenting jeg, bare spiser og passer på at mye av maten er med fløte, rømme eller olje til... Ellers er det jo endel fett i bacon og spekeskinke :)
men i dag lagde jeg meg Kakao av 86% sjokolade, kremfløte og litt splenda, var veldig godt og masse fett ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.