< Tilbake til oversikten

Noen som vet om etisk produserte klær i store størrelser?

Fetpåmidten sa for siden:

Jeg har jo som mål å ikke måtte fortsette å kjøpe stormote, men jeg må jo ha på meg noe i mellomtida.... Har ikke klart å finne kule klær i store størrelser som ikke er laget av små barnehender i India.:(

Noen tips?

Albertine sa for siden:

Jeg regner med du mener etisk produserte klær og ikke klær produsert i Estland, så jeg tok meg den frihet å forandre overskriften. Si fra hvis jeg tok feil :)

Skautrollet sa for siden:

Det beste du kan gjøre for miljøet, og for små barnehender, er å sy om de klærne du allerede har! Har du symaskin er det en smal sak, det er dumt å måtte kjøpe antrekk i mange størrelser nedover. Jeg sydde til og med inn bh og truser. Det gjorde jeg forrige gang jeg slanket meg (35 kg) og sparte masse penger på det. I tillegg tok jeg med glede imot avlagte klær fra venner. Kan du ikke sy selv er det sikkert noen venner eller familie som kan?

Hehe, takk:D

mindremeg sa for siden:

Jeg handler en del på ellos.no (som fører josefssons) og laredoute.no. De har mye fine klær i store størrelser ( ikke så mye fint på stor størrelse avdelingen , men mye av det andre finnes i store størrelser). Vet riktignok ikke om det er veldig etiske klær. De selger en del økologisk, men etter litt lesning så er ikke det så ofte synonymt med fair-trade.

Cammis sa for siden:

Hva med H&M?? De tillater ikke barnearbeid...trust me!!

Carisma sa for siden:

Ikke? Det er vel et par dokumentarer de siste årene som har sagt noe annet?...

Cammis sa for siden:

Ok,man får tro hva man vil...

Cammis sa for siden:

Men de som følger med har kanskje fått med seg at en del kjedebutikker har inngått en avtale med UNICEF,inkl H&M så da burde vel saken være grei....

Men man trenger jo ikke å like klærne fordet,det er jo en smakssak,tror heller ikke at alle butikker har store str!!

Jeg er enig i at det beste man kan gjøre er å sy nytt sjøl eller endre på det man har, men tida rekker ikke til...

Jeg syns jo lindex har fått noe fint det siste året, men slike kjeder er ikke lette å stole på. Tekstilbransjen er noe av det mer skitne som finnes, og barnearbeid er ikke den verste biten. Men det er ikke lett å vite hvilke bedrifter som snakker sant...får gjøre litt reasearch å komme sterkere tilbake:cool:

Cammis sa for siden:

Ja,det samme tenkte jeg, har derfor satt meg litt inn i det og H&M har skjerpet seg virker det som,og det er bra håper flere følger etter!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.