< Tilbake til oversikten

Hvordan huske å ta kosttilskudd?

Carisma sa for siden:

Jeg har helt håpløst teflonhjerne når det kommer til å huske å ta vitaminer, tran og andre tabletter og tilskudd. Dette gjelder til og med tabletter jeg "må" ta hver dag etter beskjed fra legen. :flau:
Hvordan husker dere å ta tilskuddene deres? Noen som har smarte huskeregler?

Jeg har forsøkt alt fra påminnelse i kalenderen min på jobb, lapp på speilet, alarm på mobilen osv.. Jeg bare konstaterer at de er der, og glemmer det igjen... :o Har til og med prestert å ta med tabelttene ned i lunsjen, for så å ta de med opp igjen og putte ned i skuffen igjen! :nei:
For tida gjelder det multivitaminer, trantabletter og kanskje først og fremst metforminen min. Men i februar går jeg på keolyse igjen, og da er det jo enda flere å huske på! :hjælp: :rodme:

elian sa for siden:

Jeg har INGEN TIPS! Er helt håpløs selv.... :eek:

Gerd sa for siden:

Jeg har kjøpt meg en sånn doseringsboks på apoteket. 4 rom for hver dag, 7 dager :ja:

Siden jeg kjøpte den har jeg ikke glemt en tablett... :)

Pearl sa for siden:

Jeg har også kjøpt en sånn boks, men jeg har rotet vekk boksen. :confused:

blåbær sa for siden:

Jeg har også en sånn, og bruker den, men det hender jeg glemmer tablettene likevel ...

Damita sa for siden:

Jeg tar ut alle vitaminene om morran og legger de på stuebordet der jeg sitter.. På den måten blir jeg hele tiden påmint om de.. :)

:D:D:D

Ps! Og vannglasset står også alltid der, med vann.. Som jeg fyller opp (og setter en strek i boka) så fort det går tomt :D

Carisma sa for siden:

Ja, jeg har både vann og tabletter i umiddelbar nærhet til enhver tid uten at det hjelper :rolleyes:

Damita sa for siden:

Hehe.. Unnskyld at jeg ler.. Bare kjenner meg selv så godt igjen i det du sier.. Men, du kan jo bruke mobiltlf hvis du har, og legge inn alarmer? På min mobil (nokia) kan jeg legge inn avtaler med alarm.. Jeg er flink til å glemme tv programmer jeg VIL se, og da legger jeg inn en "avtale" med alarm.. hehe.. Så når dagen kommer, og alarmen plutselig går, da lurer jeg fælt da vettu. :p Men en titt på tlf, så ser jeg jo hva det er :) Bare et tips...

Rød tråd på lillefingeren fungerer vel heller ikke? :p (jeg ville glemt hvorfor tråden var der) skratter

Nei, men det med å ha det på bordet fungerer for meg. Jeg tar som sagt ut alle vitaminene om morran, hiver innpå 1 av dem, og legger reste sånn at jeg MÅ se de..

:D:D:D

Everio sa for siden:

Har samme problemet selv. Må nok ty til dosetten jeg også om det ikke blir noe bedre :ja:

donjuanwannabe sa for siden:

Mitt beste tips er å ikke spise hverken piller eller tran. Kanskje ett dårlig tips men det funker ihvertfall for meg. :p

Areola sa for siden:

Når du har prøvd så mye forskjellig tror jeg det beste er å finne fram dosettene igjen, og sette på alarm på telefonen. Sett den til tider hvor du VET du får avbrutt det du holder på med for å ta tablettene, og når du hører alarmen, tar du de tablettene FØR du skrur av alarmen. Ikke vent. Ikke et minutt, og ihvertfall ikke fem minutter.
Jeg glemmer fortsatt den hersens lunsj-tabletten og husker den aldri før alarmen kommer på, og jeg begynte for et år siden :lol:

I butikken "et lettere liv" kjøpte jeg en fin dosettboks med magnet. Den henger fint på kjøleskapet eller kjøkkenvifta.

(nå har jeg også kjøpt meg en billig pilleboks til fra europris, til å ha på jobben. Så risikerer jeg ikke å glemme å få med den om morgenen:))

QueenConnie sa for siden:

ENIG!!! tragiskt:eek: jeg er verst til å glemme magnesiumen.. :(

lokkebiff sa for siden:

Jeg har også en dosett som Gerd beskriver! :ja: Genialt, for da slipper jeg å stå med ørten pillebokser om morgenen.

I tillegg har jeg tre små medisinbeger som jeg hver kveld legger over i fra dosetten ("frokost", "middag" og "kvelds")
Jeg har da frokost-tbl. klare når jeg står opp. Når jeg har tatt dem, setter jeg frem middags-tbl. og når dem er tatt, kommer kvelds-tbl. frem.
Sånn sett står det bestandig et pillebeger på benken, og jeg kan bare ikke overse dem! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.