< Tilbake til oversikten

Inneholder Afrodite-brødet hvetemel?

Muff-muff sa for siden:

Jeg skal ikke være i ketose. Bare sånn at vi har avklart det før spørsmålene hagler angående antall karbohydrater ;)

Jeg må oppgi handleliste til noen jeg skal besøke i en uke og har prøvd å komme opp med enkle ting de kan ha i huset (siden de så gjerne vil være forberedt, selv om jeg sier jeg kan handle selv). Litt karbohydrater kan jeg få i meg (50-80 gram per dag ligger jeg på). Men jeg har melintoleranse (i hovedsak hvetemel).

Er det noen som vet hva Afrodite-brødet inneholder?

danish sa for siden:

Vann, sammalt hvete, hvetegluten, havremel, sesamfrø med skall,
havrekli, stabilisert hvetekim, gulrot, soyamel, psylliumfrøskall, linfrø,
tørket surdeig (durumhvete), gjær, salt, tørket sjøgress.

Så, ja, dessverre. Det inneholder hvetemel.

Muff-muff sa for siden:

Søren :(

Men takk for svar :)

Carisma sa for siden:

Rugbrød inneholder stort sett ikke hvetemel

elian sa for siden:

Hva med Ingers rugbrød?

Iset sa for siden:

Det er vel litt grovt hvetemel i Ingers-brødet? Hvis jeg ikke husker helt feil.
Tåler du spelt? Inger har et godt speltbrød, og så selges det flere på helsekost og i butikk (Kiwi har et godt). Men de inneholder jo mye mer karbo enn Afrodite da ... Knekkebrød?

Muff-muff sa for siden:

Spelt og slikt hjelper lite. Det inneholder ofte altfor mye karbohydrater og jeg blir megaslapp en time etterpå. Hender jeg tar et stykke speltpizza en sjelden gang. Takker for forslaget, forøvrig :)

Knekkebrød spiser jeg en sjelden gang, så jeg får gjøre det litt oftere denne spesifikke uken :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.