Hei. Jeg prøver meg på et spørsmål her jeg: Er det noen som kan anbefale noe som kan hindre/lindre tørr og sår hals. Jeg er på 3. uka på "tilnærmet" 0-karbo kuren nå, og jeg har hatt tørr hals nesten hele tiden. Jeg drikker nok vann, så det er ikke det. Jeg har fått beskjed av kremt homeopat kremt å ikke spise noe som det er kunstige søtningsstoffer i, så "sukkerfrie" hals-tabletter er vel utelukket? -Vel, O store orakler, del av deres kunnskap.:forvirret
Kan jeg spørre hvorfor du ikke spiser karbs i det hele tatt? Følger du en bestemt kur?
Jeg er også veldig tørr i halsen, men ved hjelp av 3 -4 liter vann om dagen så går dette fint :)
He he, vel, noen gram karbohydrater blir det jo, men jeg startet kuren med å se hvor lite karbohydrater jeg klarte å få i meg. -Ingen egentlig grunn til det, men bare et lite eksperiment for meg selv. Jeg har lest endel på forumet her, og jeg ser at det blir anbefalt ca 20 g for menn. (-er ikke det riktig?)
jeg er enig i det :) det er anbefalt 20 karb for menn.
men du , tror ikke det er så sinnsykt smart å leve på 0 karbo... er det fysisk mulig egentlig? - kjøttdeig med smeltet ost, er det fortsatt bitte litt karb i..
poenget er :) er att kroppen vil komme i sjokk, og vil ikke gi den "optimale" forbrenningen, kanskje tilogmed lagre alt sammen! sånn som jeg har forstått det^^
Anbefalingen min, er å finne deg en "kur/livsstil" og hold deg til den! mye enklere, flott tilrettelegging, og du veit alltid hva du skal spise, hva du kan spise :)
Ville absolutt ikke testet kroppen min for det, karbs trenger man, de er ikke en uting. Er de som kommer fra hvetemel, sukker, stivelse og den type ting vi skal unngå. Men grønnsaker er sunt året rundt :)
Enig med de andre har,få i deg litt flere karbs-tror faktisk du bare tjener på det=)
men ja,en blir j.... tør i munn og får en lite god ånde=(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.