< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg galt?

Pombagirl sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i 2,5-3 uker og gikk da ned ca. 4, 5 kg. Fant så ut at jeg var gravid, så følger Lindberg's i stedet.. Problemet er at nå, på en ukes tid, så har jeg gått opp 2,5 av de kg igjen!!!:mad: Det var ikke det som var meningen!!!
Dette er sånn ca. hva jeg spiser:

Frokost:
1 Youplait 0,1 yoghurt, 2 ss cottage cheese, 1 ss firkorn, 1 ts solsikkefrø, 1 ts linfrø, 25 blåbær og kanel.

Lunch:
I mama lupes tortilla (3 g kh), 3 skiver skinkepålegg, grønn salat, 1/4 paprika, 1/4 agurk, 2 stenger stangselleri, 1 tomat og kesam med litt holiday dipmix.

Mellom:
1 eple og noen mandler

Middag:
laks, ørret, torsk og amerikansk blanding (erter, mais og gulrot) i sursøt saus... ( vet ikke kh da gubben hadde det med hjem fra jobb)

Kvelds:
kylling og kokot blomkål og brokkoli..

I tillegg har jeg spist noe sukkerfritt godteri....

Off... når jeg ser på dette lurer jeg på om det er veldig mye i løpet av en dag? Kanskje det er det som er feil?
Hva tror dere??:confused:

Jeg trenger hjelp:eek:

Ignite sa for siden:

Mais, gulrot og sukkerfritt godteri er i alle fall noe som gir meg bråstopp i vektnedgangen. Ofte virket godteriet lakserende i tillegg - usj...

Stå på! :)

Marita sa for siden:

Jeg ville nok f.eks bytta ut tortillaen i lunsjen med et egg eller tre også.. mindre karber - mett lenger pga egget! Er du sulten hver gang du spiser?
Den sursøte sausen kan godt være omtrent sukkerlake, vel? Hvis det er sånn kinesiske greier? Ellers spiser jeg kun babymais om jeg skal ha mais, sukkerfritt godteri spiser jeg ikke..

Edit: også er du jo gravid? Er jo ikke dermed sagt at det er fettvekt hos deg som får nåla til å krype oppover :o

lokkebiff sa for siden:

Eh.. Du er jo gravid...!?

Kitt sa for siden:

I tillegg vil kroppen binde litt mer vann når du går ut av ketose!:ja:

Pombagirl sa for siden:

Joda, jeg er jo det.. Men er bare 6 uker på vei, og kan da ikke fortsette å legge på meg 2-3 kg i uka fremover?? Da hadde jeg jo veid et halvt tonn innen jeg var ferdig da...:/
Skal sies at jeg aldri har kommet så langt iet svangerskap før, så når det er normalt å legge på meg vet jeg ikke, men trodde ikke det skulle være så fort...

Får håpe det er litt vann som kroppen "samler" på, og som kan forsvinne igjen.. Men leste på Lindberg at de første ukene skal vann forsvinne, så hadde ikke trodd det kom på igjen...

Misforstå meg rett; jeg skal ikke drive med noe helsefarlig slanking her, skal til legen til torsdag og diskutere dette med han... Men hadde jo håpet på å kanskje slippe å legge på meg da... Noe som pr. dags dato ser ganske dårlig ut...:confused:

Men er det jeg spiser okej utenom sursøt saus (var klar over den), og kanskje tortillaen (selv om den kun har 3 KH)...

Til deg over her som spurte om jeg var sulten når jeg spiste.. Jeg er ikke alltid det, men prøver å spise jevne små måltider med mye grønnsaker... Er det feil?:confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.