Kreta sa for siden:
Det hadde vært kjekt å ha en dressingflaske stående på jobben. Noen som vet om en type som fungerer?
Og hvilken fløte er lurest å bruke? Kremfløte eller matfløte?
Takker for svar!!! ;)
Kreta sa for siden:
Det hadde vært kjekt å ha en dressingflaske stående på jobben. Noen som vet om en type som fungerer?
Og hvilken fløte er lurest å bruke? Kremfløte eller matfløte?
Takker for svar!!! ;)
Lindabtn sa for siden:
Hei :)
Hvis du ikke skal bruke MYE dressing (mer enn en ss) så kan man sikkert bruke litt vanlig selskapsdressing
Men jeg ville aller helst tatt en boks med seterrømme, litt pepper og salt, finhakket vårløk, hvitløkspulver eller en finhakket hvitløksbåt og en bitteliten dæsj med sitron, til dressing. Kejmpe godt!!!
Bruk kremfløte, minst karber og mer fett ;) Og smaker MYE bedre!!
Masse lykke til :suss:
Kreta sa for siden:
Aha...ok, da skal jeg lage selv av seterrømme: Fett nok :p
Og kreeeemfløte....nam, dette er så bra!
Tusen takk skal du ha :heia:
Marita sa for siden:
Ikke at jeg er på ketolyse lenger... men salatmestern's rømmedressing har bare 0,7 karber pr 100 gram.. sånn by the way :) Hvit stor flaske!
sma sa for siden:
Om du har mulighet for å komme deg til sverige så anbefaler jeg Delikatessfabrikens dressinger.
www.delikatessfabriken.se/index.php?page=produkter
Min favoritt er kebabdressingen med kun 0,3 kbh pr 100 gr! :heia:
Schmoopy sa for siden:
Gjør det noe at det er sukker i dressingen?
Kjøpte en her med 3,2 på 100 g, men glemte jo å sjekke om det var sukker i den, og det var det jo selvfølgelig...
Om det er sukker i bacon, og det ikke gjør noe. Gjør det noe i dressingen?
luringen sa for siden:
tja...om du går ned så er det vel ikke krise, vi snakker vel små mengde dressing. Men vi prøve rå unngå det hersens sukkeret da.
Kreta sa for siden:
Takk for mange fine tips, skal huske på dette hvis vi er over grensa til Sverige snart :)
Idag hadde jeg med seterrømme og det er jo godt det også, så får jeg variere litt etterhvert.
Labomba sa for siden:
Du kan bruke de svarte flaskene fra Meny, en med rømme og en med krydder. 3 karber pr. 100 g.
Spisdegslank.no har noen forskjellige med 0 karber, 0 fett, 0 kalorier.
Lykke til :)
Carisma sa for siden:
Og, som jeg har sagt før her inne, bland ut ferdigdressingen med rømme, så blir den både lavere på karber, og drøyere i bruk :)
Lizzi sa for siden:
Jeg fant en rømmedressing på Ultra, sikkert den samme svarte flasken som er nevnt over, kjempegod og bærer den fram og tilbake til jobb hver dag:) (får litt hvitløksklage da ;))
Den har 3 kbh pr 100g, fett 53 gr
Carisma sa for siden:
Bare husk at det er ikke BARE karbene i ferdigmat som er fienden. Det finnes en masse andre skumle ting i dem også. Salt, transfett osv. :rolleyes:
nellie sa for siden:
hamburgerdressingen til idun har 4.3 karb pr 100 gram..
Schnupsiii sa for siden:
Men er disse andre tingene til hinder for å gå ned i vekt? Eller er det kun for helsas skyld man bør unngå dem?
sma sa for siden:
Det er transfettsyrene som kan føre til åreforkalkning m.m så de bør du absolutt holde deg unna. Saltet binder vann så det er heller ikke gunstig å få for mye av.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.