I morgen skal jeg operere. La ut en tråd for en tid tilbake ang dette med å få tilført sukkervann intravesnøst under operasjonen. Noen skrev at Torkil anbefaler å gå ut av ketose noen dager før narkosen. Jeg har da IKKE gjort dette, for huet mitt VIL IKKE. Nå er jeg på rett spor. Vekta går endelig nedover igjen, og jeg vil IKKE ut av ketose.
Så det jeg lurer på, HVA KAN skje om jeg er i ketose under narkosen? Er det bare LITT dumt, eller er det farlig? :rolleyes:
Det er en kort operasjon, max 15-20 minutter (tror jeg) skal fjerne et ekstraledd i ett lett oppå foten og rense ut en infeksjon...
Kanskje jeg ikke får sukkervann en gang hvis det varer veldig kort? :) Og hvis jeg får det, er det noen som vet hvor mye sukker det er i det sukkervannet. Vil helst ikke ha i meg 500gr karbo, liiksom.... :eek:
Jeg sa i fra at jeg ikke skulle ha glukose, og fikk det heller ikke.
Har aldri vært borte i at de henger opp glukose ved vanlige små inngrep. Om de henger opp noe er det salt/mineral- oppløsning.
Dersom du faster fra midnatt og ikke blir operert før på ettermiddagen, vil de nok kommer med intravenøst til deg. Bare si i fra at du ikke vil ha glukose, så er det nok ikke noe problem!
Du burde jo ikke trenge noen ting så tidlig! Hva om det hadde vært barnefri helg og du kunne sove til 12? Du hadde ikke strøket med om du ikke spiste eller drakk på de 12 timene uansett!
Det eneste som kan endre på dette er om du blir veldig dårlig av narkose. Noen kaster opp i timesvis etterpå og da må de ha intravenøst.
Har du fått narkose tidligere og tåler det bra, burde det ikke være noe probem!
Skal krysse fingrene for at alt blir som du ønsker!:suss:
Jeg jobber på postoperativ avdeling. Og det er sjelden glucose brukes som væskeerstatning da det fordeler seg likt i alle kroppens væskerom. Natriumklorid eller det som heter ringer acetat brukes som regel. Glucose brukes til diabetikere, da tilsatt insulin for å regulere blodsukker, eller hvis noen føler seg veldig slappe etter lengre tid uten mat i magen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.