Jeg skal feire dagen min den 21.Feb og skal lage til masse god Tapasmat.
Hva kan jeg lage dagen før, hva kan være kaldt, hva bør/skal være varmt?
*Agurk og fetaost salat (kald)
*Aioli
*Asparges og parmesan i skinke
*Blomkål i thainisaus
*Champshatter med skinke og ost
*Chillimarinerte Scampi
*Kyllingklubber
*Kyllingspyd
*Paprika og chevrefirkanter
*Tapaskjøttboller
Diverse brød og kjeks
Oliven
Krydderoster
Forskjellige oster
Driver selv å lager litt tapas i dag (som vi skal ha i kveld da)
*Agurk og fetaost salat (kald)
*Aioli Helt klart kald, kan godt stå noen dager denne
*Asparges og parmesan i skinke Denne bruker vel å serveres nokså lunken, men er sikkert god kald også
*Blomkål i thainisaus Vet jammen ikke, har ikke prøvd. Tror disse bør lages samme dagen?
*Champshatter med skinke og ost Samme med disse
*Chillimarinerte Scampi Jeg bruker alltid å servere disse varme, men ser de ofte har dem kalde på hotellkoldtbord og slik, så det må vel gå fint :ja:. Kalde kan de godt stå ett par dager, men varme så bør de lages rett før ellers blir de veldig gummi
*Kyllingklubber Varme. Kan godt stå i kjøleskapet noen dager før.
*Kyllingspyd Varme. Mange av marinadene kan du la kyllingen ligge i marinade natten over og så hive dem i ovnen en stund før gjestene kommer.
*Paprika og chevrefirkanter Kalde ... tror jeg.
*Tapaskjøttboller Kan brukes både varme og kalde, men ville nok varmt dem! Disse er forøvrig kjempegode selv om de har ligget i fryseren en god stund, så de kan du lage tidlig.
Diverse brød og kjeks
Oliven
Krydderoster
Forskjellige oster
Masse lykke til, blir sikkert ett kjekt selskap :)
Kjøttbollene må jo være varme helst da, jeg stekte dem i ovenen nå sist, super lett og de ble helt perfekte i form og smak. En god salat er jo ikke å forakte, ei heller ost.
Ja, ikke sant!! Eeelsker Tapas!!
Invitasjoner er i posten! hyper
Takk til everio og Trillian78!!!!!:D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.