< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg galt??

Kaysa sa for siden:

Hvorfor står vekta stille??
Jeg spiser ikke mer enn 15carb om dagen, og fett får jeg i meg i massevis.
Mine dager går i , bacon, egg , salat (uten mais, en halv tomat, bittelitt løk, litt purre, norwegia ost, agurk)
Drikker masse vann 2-3liter om dagen. Spiser mye kyllingfilet, svinekoteletter, kylling m/brokkoli eller blomkål som tilbehør.
Trimmer også endel, går turer 2-3 ganger i uka + en litt tung fjelltur i av og til.
Har tisset på stixen , og den viser en mørk rosafarge.
Trenger hjelp! Hilsen ei litt frustrert Kaysa

Elephanta sa for siden:

Hei!
Kanskje du spiser for lite karbs? 15 pr dag er vel minimum, noen står stille hvis de får i seg for lite. Prøv å øke til 20 noen dager og se om det beveger seg nedover da? Ellers kan sikkert andre her komme med flere tips. :)

Kaysa sa for siden:

Ja, det kan hende. Jeg har en liten anelse at jeg får i meg for lite karb.
Skal prøve å få i meg mer.

Kaysa sa for siden:

Men jeg synes jeg leste at jenter skulle ha MAX 15carb om dagen og gutter 20 max.
Nå sier du at det er 15 MINimun?
forvirra
Jeg spise Under 15carb om dagen...

Elephanta sa for siden:

Da spiser du nok litt for lite, ja. Det heter vel at damer bør ha minimum 15 og menn minimum 20. :ja:
Det er individuelt hvor mye man tåler og hvor mye/lite en trenger for å gå ned i vekt. Noen må ned i 15 for å være i ketose og forbrenne fett, mens andre kan opp i 30 eller mer for å få maksimal vektnedgang.
Prøv deg fram, ligg på mellom 15 og 20 et sted, øk enda litt mer hvis du fortsatt ikke får resultater. Men husk at kh bør komme fra varierte grønnsaker. :)

Kaysa sa for siden:

Tusen takk, da fikk jeg svar på det;)
Jeg spise vell egentlig mest grønnsaker for å få i meg carb, da er det vell bare å fortsette;)
Tuuuusen takk;)

smil! sa for siden:

men hvor lenge har vekta stått stille da? og hvor mye har du gått ned, og hvor mye skal du ned? kan jo være litt vesentlige ting å titte på også...
jeg vet nemlig akkurat åssen det er å være utålmodig.. men så blir jeg jo det med en gang det stopper opp også da!! er jo ikke sikkert dette er tilfelle hos deg, mener jeg!:)

Elephanta sa for siden:

Enig! Det går jo uansett litt i rykk og napp med oss alle :ja:

Kaysa sa for siden:

den har stått stille nå i 2 uker, jeg skal ned MYE, 30kg. jeg blir skikkelig frustrert;/

Areola sa for siden:

Hvor er fettet i den menyen du skrev i første innlegg da? Sånn bortsett fra baconet?

Kaysa sa for siden:

alt jeg steker, steker jeg i masse masse margarin, for så å ha fettet over kjøttet for det ikke skal bli så når jeg spiser det.
ellers får jeg jo fett fra egg, kylling (med skinn), koteletter, kjøttdeig, skinke og andre kjøttpålegg... hva sier dere? er det for lite eller? spiser passe menge når jeg har noe av dette til middag, og kylling spiser jeg til lunsj noen ganger.

Burde jeg kjøpe meg tran? 100fett

Kaysa sa for siden:

for det ikke skal bli så TØRT* når jeg spiser det.

Impulsiw sa for siden:

Jeg skal også ned maaassse...:D 20 kg i første omgang. Jeg oppdaget at jeg rett og slett spiste for mye... da går jeg ikke ned. Hvis jeg er litt sulten på kvelden... er det fort gjort å få i seg for mye rett og slett. Så jeg begynte å notere på [url]www.diett.no[/url]. Da fikk jeg mer oversikt og kunne prøve å holde meg under 1800 kcal om dagen..og under 40 karber.

Sånn var det for meg i alle fall :ja:

sma sa for siden:

Du bør ligge på 15 gr karber om dagen, og de skal hovedsakelig komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Du bør ikke bruke margarin da de inneholder transfettsyrer som er skadelige for kroppen vår. Bytt til smør som er sunnere.

Du sier ingenting om du har gått ned i cm. Vekta kan være misvisende da den ikke kun veier fettet. Den veier også muskler, bein, vann osv. Da er det mere gunstig å i alle fall bruke måleband i tillegg til vekta. Det kan jo være at du brenner fett selv om det ikke syns på vekta.

Du bør også tenke på at det er forskjell på hva kroppene våre tåler. Kanskje din kropp ikke går ned på tomat, nøtter og meieriprodukter. Dette er noe du bør prøve deg frem til. Ingen er like.

At stixen er mørk rosa kan tyde på at du er dehydrert. Anbefaler deg derfor til å prøve å drikke mer.

Ønsker deg lykke til videre! :heia:

Kaysa sa for siden:

Hvordan smør bør jeg bruke for å steke i da? Olje eller meierismør??

smil! sa for siden:

meierismør!

Kaysa sa for siden:

okei;) da blir det kjøpt idag;)

Kaysa sa for siden:

Hvor i alle dager får man kjøpt soyaprotein??
Har noen bilder av en flaske??

Jabba sa for siden:

Stek i meierismør ja - det er det beste!
Husk at du skal i deg ca 140 - 200 gr fett til dagen - det er ganske mye.....
Selv om du føler du får i deg mye er det rett og slett ikke sikkert det er nok.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.