Cammis sa for siden:
:confused:Trodde man skunne bruke fruktose men leser flere steder at Splenda er bedre!! Hva er forskjellen?? Jeg trenger et søtningsmiddel men vet ikke hvem som er best!
På forhånd takk for all god hjelp og fine svar!!!
Cammis sa for siden:
:confused:Trodde man skunne bruke fruktose men leser flere steder at Splenda er bedre!! Hva er forskjellen?? Jeg trenger et søtningsmiddel men vet ikke hvem som er best!
På forhånd takk for all god hjelp og fine svar!!!
Megvel sa for siden:
Fruktose er ordentlig sukker man bruker på kun lindbergh el.l.
Splenda er kunstig sukker som går tvert igjennom kroppen.
Cammis sa for siden:
Så siden jeg "går på" lavkarbo er Splenda mye bedre da??!
Iset sa for siden:
Jeg ville brukt Sukrin. www.sukrin.no. Splenda er ikke bra for miljøet, og fruktose er ikke bra for kroppen, mener jeg.
Cammis sa for siden:
Ok. Er sukrin og stevia det samme? Huff spør sikkert dumt nå!
Iset sa for siden:
Hehe ikke vær redd for å spørre. Nei det er ikke det samme. Stevia er vanskeligere å få tak i og det er vanskelig å dosere, men et kjempebra søtstoff altså. Men jeg vet ikke hvor bakervennlig det er. Sukrin er omtrent som sukker, bare sunnere og med 0 karbo (tror jeg?).
Anne Karin sa for siden:
Hei, jeg ville også valgt sukrin, det er litt mindre søtt enn sukker og ser ut som sukkerkrystaller . Skal du lage kokt syltetøy bør du ikke bruke mer enn 17% sukrin, bruker du mer vil sukrinet krystallisere seg på bunnen av krukken. Ellers er det topp å bruke det i kaldrørte bærgreier, da kan du ha i mere sukrin uten problemer. Vår favoritt dessert er hytteost med en god posjon fløte, hjemmelaget blåbær, jordbær, bringebær og tindved syltetøyer alle søtet med sukrin. Alt på en gang.
Cammis sa for siden:
Den er god,jeg får bruke Slenda til jeg finner sukrin.Si gjerne ifra hvis dere finner ut hvor man får kjøpt det,tror ikke de har det på Rema ihvertfall!!
Iset sa for siden:
De selger Sukrin på www.lavkarbopikene.no og i så og si alle helsekostforretninger. :)
Cammis sa for siden:
Supert,takk takk!!
mindremeg sa for siden:
Det er faktisk gamle naboen min som distribuerer sukrin i norge og jeg vey han selger de fleste helsekostbutikkene nå. Skal være ganske lett å få tak i . Og er naturlig fremstilt.
Så vidt jeg vet er Stevia enda ikke tilatt i norge , men kan hende jeg tar feil .
Anne Karin sa for siden:
Stevia kan bestilles på nett. Det har jeg gjort. Jeg mener også å ha lest at du får kjøpt det på helsekosten i Sveariket også. Det brukes som tilsetting i "fotbadevannet"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.