< Tilbake til oversikten

Gått OPP i vekt!

Labomba sa for siden:

Har gått opp 2 kilo jeg. Skikkelig megadepp :(:confused:
Ikke en eneste gang har jeg skejet ut, vært i ketose siden dagen etter jeg startet på nytt igjen, så her er det no` merksnodig på gang. Spiser salater hver dag, drikker masse vann... drukner nesten, spiser fett og i det hele tatt. :eek:
Det skal jo faktisk ikke være mulig!!
Er jo i ketose for søren :confused:

Photobscura sa for siden:

På hvor lang tid har du gått opp to kg? Hva har du gjort mellom nå og da du sist du var på Ketolyse? Har du menstruasjon på gang? (Dersom du er kvinne ;)) Spiser du mye salt mat?
Det kan være mange faktorer, altså.

Labomba sa for siden:

Jeg spiser nok en del salt ja. Men ikke sånn skikkelig møe. Mensen har jeg ikke, ferdig med den for en del år siden. Merkelig? Jeg skal begynne å trene i dag, håper det kan sette fart. Følelsen av å feile selv om jeg har vært streng med meg selv er ikke helt god. Jeg hadde gitt opp å blitt sur før i tiden, men jeg ser jo at dere andre klarer det, så jeg vil gjerne få være med på den karusellen :-)

Gerd sa for siden:

Selv om du ikke har mensen kenger, så vil jo kroppen ha de hormonelle endringer både under mens og ved eggløsning :)

Labomba sa for siden:

Håper det er derfor asså. Jeg synes jo at nåla burde gå riktig vei :o
Ikke en gang har jeg skeja ut, så jeg vet at det burde vært omvendt :D
Gir det 1 uke til, funker det ikke så får jeg gå over på pulver.

Bacon sa for siden:

Hvis damen ikke får mensen, hvordan kan hun ha mens og/eller eggløsning?
Jeg tenkte mens var det samme som mensen (?), og uten mensen har man ingen eggløsning.

Gerd sa for siden:

Kroppens hormoner vil fremdeles virke under kroppens syklus.... Selv om man ikke har mensen.

Bacon sa for siden:

Kan du forklare meg hvordan? Og hvilke hormoner det er du mener? Mener du at kvinner som ikke menstruerer fortsatt har eggløsning?

Mensen kommer som et resultat av de hormonelle forandringer som skjer i løpet av en syklus. Uten menstruasjon har man ingen syklus.

Carisma sa for siden:

Jeg har definitivt en syklus selv om jeg ikke har mensen. Har Uutholdelige smerter en dag i mnd, samme dag hver mnd, og småvondt den dagen mensen burde startet, men jeg blør ikke likevel.

Bacon sa for siden:

Hva er årsaken til at du ikke har mensen? Går du på hormonell prevensjon?

Hele definisjonen av en syklus (i denne forstand) handler om eggløsning og menstruasjon.

Photobscura sa for siden:

Ja, nå ble jeg jo litt nysgjerrig, om Labomba ikke har menstruasjon fordi hun går på prevantiver som gjør at hun ikke har det, eller fordi hun er over overgangsalderen. I det siste tilfellet vil hun ikke ha en syklus lenger.

Carisma sa for siden:

Nope, kroppen min bare skjønner ikke at den skal sende ting ut av kroppen på slutten av syklusen. Det samles bare opp i livmora. Sist jeg var til kontroll mente gyn. at det kunne være så mye som 1kg som hadde samlet seg opp over endel år.

Kitt sa for siden:

Hvor oppholder du deg for tiden? Norge eller Dubai?
Mange normenn samler vann i varmere strøk. De stakkars kroppene våre skjønner jo ikke noe når omgivelsene er sååååå mye varmere enn de er vant til og tviholder på det som er av væske.

Bacon sa for siden:

Hvordan vet du med sikkerhet at du har eggløsning da? Sånn bortsett fra smertene du beskriver?
Hva slags sykdom/lidelse er det som gjør at du ikke får menstruasjon? Blir du behandlet for dette? Om du ikke støter ut livmorslimhinnen etter eggløsning synes jeg det er veldig rart om din gynekolog ikke medisinerer deg.
Uansett er jo det du beskriver veldig unormalt, så jeg vet ikke hvor relevant det er med tanke på Gerds påstander og mine svar i forhold til de. Sånn på siden av diskusjonen. :)

Labomba sa for siden:

Jeg har ikke mensen fordi jeg har fjernet livmor og eggestokker, altså overgangsalderen.
Pt er jeg i Norge, men det er helt riktig som du sier at når jeg er i Dubai samler det seg masse vann i kroppen min ;-) Skal ned nå 11 februar, men jeg har treningsstudio i overetagen, så jeg får ta noen runder der.
Men lell da... Gå opp og aldri vært ute at ketose synes jeg er merksnodig.

Kitt sa for siden:

Er ganske sikker på at så sant du ikke ligger helt på ketose- grensen din når det gjelder karber, så er vektoppgangen bare vann!

Kroppen kan finne på mye rart, uansett grunn, hormoner, salt, reise, medisiner, sykdom, lite/mye søvn, stress, varme, kulde etc.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.