Schmoopy sa for siden:
Blir oppgitt jeg...
Tenk så deilig det kunne vært med kyllingvinger/lår fra prior... Nei da, sukker og glykose. Skinkebog og flesk.... sukker og atter sukker!!! Gaah!
Schmoopy sa for siden:
Blir oppgitt jeg...
Tenk så deilig det kunne vært med kyllingvinger/lår fra prior... Nei da, sukker og glykose. Skinkebog og flesk.... sukker og atter sukker!!! Gaah!
snowqueen sa for siden:
Jeg vet!! Det irriterer meg og, det er jo karber i alt!! Gleder meg til karb-fri matindustri tar av, noe jeg satser på skjer om en 5-6 år.. ;)
nøtta sa for siden:
men det er miiiniiimale mengder da.....
(men selvfølgelig hadde vært flott med sukkerfritt kjøtt ;) )
Schmoopy sa for siden:
Så du hadde kjøpt det? Vil man ikke bli kastet på hue og r***(:p) ut av ketose med en gang om man spiser det?
snowqueen sa for siden:
Nei! Man skal jo spise 15 karber om dagen, og med tanke på at på næringsinnhold står det per 100 gram, så er det ganske enkelt å spise både mye kjøtt og grønnsaker, uten å gå over det.
Og uansett, man går jo på smeller, spiser mer karber enn man skal i et svakt øyeblikk. Ingen blir jo "kastet ut" av noe som helst for det om ;)
nøtta sa for siden:
ja jeg spiser kyling lår og den slags, hvis man er veldig nøye på det kan man jo ta bort skinnet men da forsvinner jo mye fett og smak.
bare sjekk khd innholdet så ser du om det er et ketose vennlig eller ikke.
:)
Schnupsiii sa for siden:
Jeg har DVD`en til Torkil hvor man blant annet får være med på handletur for å kjøpe inn basisvarene man trenger til kuren. Han henter ned en pakke bacon (husker ikke hvilket merke) og sier ingenting glukose eller sukker. Eneste han nevner er at han liker litt tykke skiver :)
Jeg tolker det som at det er så minimale mengder glukose i det at man ikke trenger å ta nevneverdig hensyn til dette. Blir jo snart ingenting igjen vi kan spise til slutt da!
Schmoopy sa for siden:
Vet det om næringsinnholdet da, i forhold til antall karber o.l, men jeg har lært at det ikke skal mer enn bittelitt sukker til for å komme ut av ketose. Altså uansett om man spiser 5 eller 20 gram karber pr dag.
Men da kan jeg spise ting med sukker i altså:confused:
Schmoopy sa for siden:
I bacon er det ikke sukker, i flesk er historien en annen...
Kitt sa for siden:
Da tror jeg du må sjekke litt bedre, for svært mange her inne har opplevd at det står sukker eller dextrose på baconpakkene og mye annet i norske butikker!
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23323&highlight=bacon+sukker
nøtta sa for siden:
Nå har ikke jeg alle svar men jeg vil si at dette er feil, du detter ikke ut av ketose om du spiser 5g sukker. På ketolyse kuren skal du spise 15khd hver dag disse bør brukes på det kroppen trenger som grønnsaker ikke 70% sjokolade f.eks MEN i teorien er 15khd=15khd. Torkil anbefaler grønnsaker ;)
Schmoopy sa for siden:
I så fall beklager jeg så meget.
Photobscura sa for siden:
Jeg synes det er snakk om prinsippet. Det har ingen hensikt hverken som konservering eller krydder. Det er bare fyllmasse og et merkelig konsept.
Btw, det er godt mulig man lettere faller ut av ketose om man spiser sukker ettersom det er ren energi, og ikke langsomme karbohydrater som f.eks grønnsaker.
Schmoopy sa for siden:
Så iallefall nå at mitt svenke bacon er sukkerfritt:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.